کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۴۷۸۸
تاریخ خبر:

پیشنهاد ویژه هفته| تماشای فیلم خورشید

روزنامه هفت صبح | خورشید دهمین فیلم مجید مجیدی است. او بعد از یک تجربه ناموفق در سینمای هند و ساخت فیلم «در میان ابرها» تصمیم گرفت تا دوباره به سینمای مورد علاقه‌اش برگردد و در حال و هوای «باران» و «آواز گنجشک‌ها» فیلمی بسازد. قهرمان داستان او اینبار یک نوجوان سیزده، چهارده ساله به نام علی است. او از بچه‌های کار است و به اتفاق دوستان هم سن و سالش در یک کارگاه بازیافت لاستیک ماشین کار می‌کند. یکی از خلافکارهای محل از او می‌خواهد تا برایش ماموریتی انجام دهد و او به خاطر مادرش که در بیمارستان روانی بستری است ناگزیر به قبول آن می‌شود.

درباره بازیگرها
مجیدی در فیلم‌هایی که با موضوع کودکان و نوجوانان ساخته معمولا در کنار بازیگرهای کودک و نوجوانش که تازه‌کار هستند از بازیگر حرفه‌ای اما کمتر شناخته شده بهره می‌برد، اما در خورشید او خرق عادت کرده و از بازیگران چهره و شناخته شده در کنار بازیگران نوجوانش استفاده کرده است. علی نصیریان، طناز طباطبایی و جواد عزتی ترکیب بازیگران حرفه‌ای او را تشکیل می‌دهند. البته در نسخه اکران عمومی تعدادی از سکانس‌های طناز طباطبایی و نصیریان حذف شده و نقش آنها در این نسخه کمتر است. اما بازیگرهای نوجوان و در راس آنها روح‌الله زمانی بازیگر نقش علی از شگفتی‌های این فیلم هستند که جلوی دوربین مجیدی درخشان ظاهر شده‌اند.

درباره موفقیت‌ها
مجیدی بعد از چند سال دوری از جشنواره فجر در سال ۹۸ با «خورشید» دوباره وارد رقابت فجر شد. فیلم او دقیقه ۹۰ به جشنواره رسید و در همان اولین اکرانش توانست مخاطبان را غافلگیر کند. خورشید در جشنواره سی و هشتم در ده رشته نامزد جایزه شد و در نهایت توانست سه سیمرغ بلورین را از آن خودش کند. یکی از این سیمرغ‌ها در رشته فیلمنامه به مجیدی و فیلمش رسید. او به اتفاق نیما جاویدی فیلمنامه سریال را نوشت که در نهایت این همکاری مشترک منجر به این جایزه ارزشمند شد. اما مهمترین سیمرغ این دوره یعنی سیمرغ بهترین فیلم هم به خورشید رسید. در کنار این دو جایزه، خورشید در رشته طراحی صحنه و لباس هم صاحب سیمرغ شد.

شناسنامه‌
کارگردان: مجید مجیدی
فیلمنامه: نیما جاویدی و مجید مجیدی
مدیر فیلمبرداری: هومن بهمنش

تدوین: حسن حسندوست
موسیقی: رامین کوشا
بازیگران: علی نصیریان، جواد عزتی، طناز طباطبایی، روح‌الله زمانی، صفر محمدی، علی غابشی، علی تقوا‌زاده، بابک لطفی، خواجه پاشا و شمیلا شیرزاد
تهیه کننده: امیر بنان و مجید مجیدی

کدخبر: ۴۰۴۷۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر