کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۴۱۲۹
تاریخ خبر:

پیشنهاد ویژه هفته| تماشای سریال زخم‌کاری

روزنامه هفت صبح | سریال «زخم کاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان از جمعه در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود. این سریال با اقتباس از رمان «بیست زخم کاری» محمود حسینی‌زاد ساخته شده. حسینی‌زاد این داستان را سال ۸۰ نوشته بود اما تا ده سال اجازه‌ انتشار نداشت و نهایتا سال ۹۴ آن را منتشر کرد. این سریال مجموعه‌ای نوآر و ملتهب است که داستانی پر فراز و نشیب‌ دارد.

مهدویان بعد از ساخت مجموعه «آخرین روزهای زمستان» برای تلویزیون و کارگردانی فیلم‌های «ماجرای نیمروز»، «لاتاری»، «رد خون»، «درخت گردو» و «شیشلیک» تصمیم گرفت با سریال «زخم کاری» اولین همکاری با شبکه نمایش خانگی را تجربه کند. نقش اصلی این سریال به‌عهده‌ جواد عزتی است و رعنا آزادی‌ور، هانیه توسلی، سیاوش طهمورث و… سایر بازیگران اصلی این سریال هستند. «زخم کاری» هر هفته جمعه‌ها ساعت ۸ صبح بارگذاری خواهد شد.

* درباره داستان: همانطور که ذکر شد داستان سریال «زخم کاری» با اقتباس از اولین رمان محمود حسینی‌زاد با نام «بیست زخم کاری» ساخته شده. داستان رمان به ماجرای «مکبث» شکسپیر اشاره دارد. درواقع جنگ چند سرمایه‌دار نوکیسه است که برای رسیدن به پول و قدرت دست به هر کاری می‌زنند و همدیگر را له می‌کنند. مفهوم اصلی بر سر این است که هیچ مرزی برای جنایت وجود ندارد و باید تا انتهای آن پیش رفت.

طرح کلی قصه درباره ساختار قدرت و ثروت در یک سازمان تجاری خصوصی است که توسط پیرمردی به‌نام ریزآبادی اداره می‌شود. محور اصلی داستان، شخصیتی به‌نام مالکی است که مخاطبانش را به یاد شخصیت مکبث می‌اندازد؛ کسی که قربانی شرارت می‌شود تا قدرت و ثروت بیشتری به دست بیاورد. او سعی می‌کند با کشتن ریزآبادی و از سر راه برداشتن سایر مدیران، روزبه‌روز قدرتمندتر شود.

* درباره نقش‌ها: درباره‌ سریال اطلاعات زیادی منتشر نشده اما آنطور که شنیده می‌شود نقش مالکی را جواد عزتی ایفا کرده است. نقشی که شباهت زیادی به مکبث دارد. او رئیس‌اش ریزآبادی را به قتل می‌رساند و بعد از آن درگیر عذاب وجدان می‌شود. با این حال دست از قدرت نمی‌کشد و حتی تلاش می‌کند دایره‌ نفوذش را بیشتر کند. نقش ریزآبادی را سیاوش طهمورث بازی کرده است. ایفاگر نقش سمیرا، همسر مالکی هم رعنا آزادی‌ور است.

سمیرا در اقدامات مالکی نقش زیادی ندارد اما مدام درگیر عذاب وجدان‌ها و کابوس‌هایی است که بعد از قتل شوهرش به سراغش می‌آیند. درباره سایر نقش‌ها هنوز اطلاعی در دست نیست اما برخی سایت‌های خبری پیش‌بینی کرده‌اند که مهدویان برای بالا بردن جذابیت سریالش یکی از نقش‌های کوتاه داستان را گسترش داده و هانیه توسلی به‌عنوان یک زن فم‌فتال، ایفاگر همان نقش است.

کدخبر: ۳۹۴۱۲۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر