کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۱۲۰۳
تاریخ خبر:

پیشنهاد ویژه هفته| تماشای سریال ریچر

روزنامه هفت صبح | ‌ سریال «ریچر» براساس مجموعه داستانی نوشته لی چایلد ساخته شده. قبلا هم اقتباس‌هایی سینمایی از داستان‌های او ساخته شده بود. اولین جلد از رمان‌های جنایی جک ریچر با نام «قتلگاه»، توسط لی چایلد (نویسنده شهیر انگلیسی) در سال ۱۹۹۷ میلادی به چاپ رسیده بود و از آن زمان تا حالا، ۲۴ جلد از کتاب‌های جک ریچر توسط لی چایلد منتشر شده‌اند.

داستان رمان‌های جک ریچر در مورد شخصیتی به همین نام است که قبلا در ارتش آمریکا بوده. تخصص اصلی او در حل کردن پرونده‌های جنایی سنگین است. تا به‌حال دو فیلم براساس رمان‌های جک ریچر به‌نام‌های Jack Reacher و Jack Reacher: Never Go Back به‌ترتیب در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ توسط کمپانی پارامونت پیکچرز ساخته شده. سریال ریچر که این روزها منتشر شده سومین اقتباس از آثار این شخصیت است.

درباره داستان
فصل اول سریال براساس کتاب «اتاق کشتار» ساخته شده و ماجرا از این قرار است که ریچر در شهر کوچک مارگریو در جورجیا از اتوبوس پیاده و بلافاصله به‌عنوان مظنون به قتل دستگیر می‌شود. حالا او باید در زندان بماند و ثابت کند که قاتل نیست. در همین زمان دومین قتل اتفاق می‌افتد و موضوع برای ریچر کاملا شخصی می‌شود؛ دومین جسد مربوط به برادر اوست.

پس باید هر کسی را که در این کار دست دارد پیدا کند و همه‌شان را بکشد. در همین حال ریچر به‌عنوان یک افسر سابق پلیس به‌خاطر هوش بالایی که دارد به‌نوعی وارد همکاری با سرکارآگاه شهر و دستیار تازه‌کارش می‌شود که مامور تحقیق درباره قتل هستند. این گروه سه نفره باید بفهمند که این شهر آرام و بی‌دردسر چطور یکدفعه به مرکز جنایت تبدیل شده.

درباره نقدها
به طور کلی سریال «ریچر» نسبت به اقتباس قبلی که با بازی تام کروز ساخته شده بود خیلی بیشتر مورد توجه قرار گرفته. در این سریال خیلی بیشتر به اتفاق‌های داخل داستان‌ها پایبند مانده‌اند و شخصیتی که طراحی شده هم نسبت به تام کروز شباهت بیشتری به شخصیت درون داستان‌ها دارد.

خیلی‌ها معتقد بودند جک ریچر در رمان‌های لی چایلد آدمی بسیار قد بلند و درشت‌هیکل است و تام کروز این ویژگی‌ها را نداشته و نمی‌توانسته حق مطلب را ادا کند. به طور کلی اکثر منتقدان این سریال را مفرح و گیرا معرفی کرده‌اند و با بازیگر نقش اصلی سریال هم ارتباط خوبی گرفته‌اند. با این‌حال خیلی‌ها از خشونت صحنه‌های اکشن در این سریال انتقاد کرده‌اند. مسئله‌ دیگر اینکه برخی معتقدند فیلم ریتم کندی دارد و در برخی موارد روی کلیشه‌ها دست می‌گذارد.

پلتفرم نماوا
Reacher
کارگردان: توماس وینسنت و سم هیل
بازیگران: آلن ریچسون، مالکولم گودوین، ویلا فیتزجرالد، کریستفر وبستر و بروس مک‌گیل

محصول: آمریکا/ ۲۰۲۲
رتبه در سایت imdb: 8.5 از ۱۰
تعداد قسمت‌ها: ۸
زبان: انگلیسی با زیرنویس فارسی

کدخبر: ۴۴۱۲۰۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر