کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۲۳۰۵
تاریخ خبر:

پیشنهاد ویژه هفته| تماشای‌ سریال آکتور

روزنامه هفت صبح| آکتور از آن سریال‌هایی است که خیلی‌ها در انتظار رونمایی از آن بودند. سریال «آکتور» از همان مرحله تولید به‌واسطه ترکیب عواملش از پروژه‌های کنجکاوی‌برانگیز به‌حساب می‌آمد. نیما جاویدی به استناد کارگردانی سینمایی‌اش در دو فیلم «ملبورن» و «سرخ‌پوست» تبدیل به چهره‌ای محبوب میان منتقدان و سینمادوستان حرفه‌ای شده بود، حالا اولین سریالش را نوشته و کارگردانی کرده است.

آن‌هم در قالب اقتباس از نمایشنامه‌ای معروف به‌نام «بازرس» اثر ویلیام شفر که خب ترکیب همه این‌ها یعنی باید در انتظار یک اتفاق ویژه می‌بودیم. این هفته قسمت دوم «آکتور» در حالی پخش می‌شود که این سریال در همان قسمت اول توانسته هواداران پروپاقرصی پیدا کند. جنس روایت‌گری جاویدی در کنار خرده‌داستان‌هایی که هر کدام ظرفیت غافلگیر کردن مخاطب را دارند، از اصلی‌ترین برگ‌برنده‌های این سریال به‌حساب می‌آید.

درباره داستان
داستان «آکتور» درباره زندگی پر فرازونشیب دو بازیگر مستعد تئاتر است که بعد از پیشنهادی که به آن‌ها می‌شود زندگی‌شان دستخوش ماجراهایی پیچیده می‌شود. این بازیگران جوان در هیاهوی جامعه و مشکلات مختلفی که با آن درگیر هستند، ناچارند درگیر اتفاقاتی غیرمنتظره شوند.

علی و مرتضی دو کاراکتر اصلی این روایت هستند که نوید محمدزاده و احمد مهران‌فر ایفای نقش آن‌ها را برعهده داشته‌اند. براساس آنچه در قسمت اول سریال به‌تصوير درآمد این دو به‌رغم فعالیت در حوزه نمایش و علاقه‌ وافری که به بازیگری دارند در زمینه معیشت و چرخاندن چرخ اقتصاد زندگی روزمره خود، با مشکلات بسیاری مواجه هستند که این مشکلات آن‌ها را در مسیر قبول پیشنهادهایی خاص قرار داده است. «آکتور» بیش از هر چیز باب‌طبع آن‌هایی است که علاقه‌مند بازی‌های روایی و رو دست خوردن از قصه‌ها هستند.

نکته‌های سریال
نوید محمدزاده بعد از بازی در سریال «قورباغه» هومن سیدی حالا دومین تجربه بازی در سریال را پشت‌سر می‌گذارد. احمد مهران‌فر هم ۶ فصل در سریال «پایتخت» در تلویزیون درخشید و تا به امروز تجربه‌های متنوعی هم در شبکه نمایش خانگی داشته است. این دو نقش‌های اصلی سریال نیما جاویدی را به‌عهده دارند.

سابقه نیما جاویدی هم اندک ولی درخشان است؛ نخستین فیلمش با نام «ملبورن» یک داستان اجتماعی است که با حضور پیمان معادی و نگار جواهریان ساخته شد. دومین اثر جاویدی اما یکی از پرمخاطب‌ترین آثار اجتماعی-تاریخی سینمای ایران بود. «سرخ‌پوست» یکی از پراقبال‌ترین فیلم‌های ایران در دهه ۹۰ به حساب می‌آید. مجید مطلبی که سابقه همکاری مشترک با جاویدی را در تهیه و تولید فیلم «سرخ‌پوست» داشته است، این‌بار هم در مقام تهیه‌کننده سریال «آکتور» را تهیه‌ کرده است.

* سریال آکتور/ فیلیمو
نمای کلی
کارگردان: نیما جاویدی
نویسنده: نیما جاویدی
تهیه‌کننده: مجید مطلبی

بازیگران: نوید محمدزاده، احمد مهران‌فر، هانیه توسلی و هستی مهدوی‌فر
محصول: ایران/ 1401
زبان: فارسی
زمان: 55 دقیقه

کدخبر: ۵۰۲۳۰۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1560694797

    تا اینجا که جالب نبوده