کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۹۹۸۸۳
تاریخ خبر:

پیشنهاد ویژه هفته| تماشای‌ بنشی‌های اینیشرین

روزنامه هفت صبح| مثل سفر به یک دنیای دیوانه دیوانه دیوانه است؛ تماشای فیلم جدید مارتین مک‌دونا یک تجربه متفاوت از مواجهه با آدم‌هایی کاملا معمولی است که مهمترین چالش‌شان «رابطه» است. آدم‌هایی که به‌ظاهر زیاد حرف می‌زنند اما کمتر حرف یکدیگر را می‌فهمند و همین منطق پایه و اساس شکل‌گیری دنیای خاص و ویژه فیلم «بنشی‌های اینیشرین» است.

فیلمی که به اندازه نامش عجیب و غریب است و احتمالا در مواجهه با آن یا به‌شدت درگیر فضایش می‌شوید یا اساسا نمی‌توانید وارد دنیای فیلم شوید و طبیعتا هم لذتی از آن نخواهید برد! کالین فارل و برندن گلیسون ۲ بازیگر اصلی این کمدی سیاه هستند. این ۲ که در فیلم در بروژ نقش ۲ دوست آدمکشی که برای ماموریتی به بلژیک فرستاده شدند را بازی کردند در اینجا دوباره در کنار هم قرار گرفته‌اند.

درباره داستان
داستان «بنشی‌های اینیشرین» از یک موقعیت کاملا ساده آغاز می‌شود و سرانجامی تراژیک با کمی چاشنی خشونت پیدا می‌کند. پادریک طبق عادت هر روزه سراغ خانه دوستش کولم می‌رود تا روزشان را باهم سپری کنند اما متوجه می‌شود که کولم دیگر نمی‌خواهد او را ببیند!‌ همین تصمیم یک‌طرفه برای پایان یک رابطه دوستانه کاملا معمولی، تبدیل به موتور محرکه روایتی می‌شود که اتفاقاتی غیرمنتظره را در طول فیلم رقم می‌زند.

فیلم در درجه اول داستان پادریک است. داستان مرد خوب و محترمی که از طریق یک فرآیند تحمیلی خودآزمایی، وجوه ناهنجارتر شخصیت خود را می‌یابد و می‌پذیرد. فارل در این نقش فوق‌العاده است و یکی از بهترین بازی‌های خود را ارائه می‌دهد؛ یک آدم به ظاهر بی‌گناه و بی‌خیال که در ابتدا خنده‌دار است اما سپس و به تدریج به موجودی بسیار تاریک‌تر تبدیل می‌شود.

واکنش‌ منتقدان
در مجموع می‌توان گفت منتقدان سینمایی فیلم تازه مک‌دونا را دوست داشته‌اند. تومریس لافلی منتقد «ای.وی. کلاب» درباره فیلم نوشته است: «فیلم بنشی‌های اینیشرین پرشور مارتین مک‌دونا، مرثیه‌ای از یک رفاقت قدیمی به تصویر می‌کشد.» شرلی لی هم در «آتلانتیک» فیلم تازه مک‌دونا را «دلگیر، بی‌رحمانه و عمیقا تاثیرگذار» توصیف کرده است. مایکل فیلیپس هم در «شیکاگو تریبون» درباره فیلم نوشته است:

«این کامل‌ترین اثر مک‌دونا از زمان نمایشنامه بسیار موفق او یعنی ملکه زیبایی لی ‌نین است. بنشی‌ها محدودیت‌های خود را دارد و مانند همه چیزهایی که مک‌دونا می‌نویسد معجونی از شوخی‌های شریرانه و صمیمیت اندک است. او از این نظر شبیه برادران کوئن به‌نظر می‌رسد.» جردن فارلی هم در «گیمزریدار» تأکید کرده است: «جدیدترین فیلم مک‌دونا یک تجدید دیدار شایسته با در بروژ است: فیلمی هوشمندانه، خنده‌دار و عمیقا صادقانه.»

* بنشی‌های اینیشرین/ فیلیمو
نمای کلی
کارگردان: مارتین مک‌دونا
نویسنده: مارتین مک‌دونا
تهیه‌کننده: گراهام برادبنت
بازیگران: کالین فارل، برندن گلیسون، کری کندن، بری کیوگن، پت شورت
محصول: ایرلند/ 2022
زبان: انگلیسی/ دوبله و زیرنویس
زمان: 113 دقیقه

کدخبر: ۴۹۹۸۸۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر