کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۹۵۰۳۹
تاریخ خبر:

پیشنهاد ویژه هفته| تماشای انیمیشن زوتوپیا پلاس

روزنامه هفت صبح| ‌در میان انیمیشن‌های سینمایی موفق یک دهه گذشته در دنیا، برخی هستند که جایگاه ویژه‌تری در حافظه مخاطبان پیدا کرده‌اند و بی‌شک «زوتوپیا» یکی از همین آثار است. انیمیشنی با داستانی سرگرم‌کننده، که به واسطه روایت چندلایه‌ای که از سرگذشت یک خرگوش در شهر آرمانی حیوانات، ارائه می‌کند، مخاطبان بزرگسال بسیاری را هم با خود همراه کرد.

اصلا یکی از برگ‌برنده‌های این انیمیشن این بود که از کل‌کل‌های ساده و بچه‌گانه یک خرگوش و روباه، تا پیچیده‌ترین مفاهیم سیاسی و اجتماعی را می‌شد از داستانی یک خطی آن برداشت کرد و این عامل موثری است که به راحتی می‌تواند یک اثر سینمایی را ماندگار کند. «زوتوپیا» اما مملو از کاراکترهای فرعی جذاب بود که خرده‌داستان‌های آن‌ها هم در پیشبرد داستان اصلی بسیار موثر بود. مینی‌سریال «زوتوپیا پلاس» قصه‌هایی مرتبط با همین کاراکترهای فرعی است.

درباره داستان
«زوتوپیا پلاس» را در واقع می‌توان اسپین‌آفی از یک نسخه سینمایی موفق دانست. مجموعه انیمیشنی 6 قسمتی که در قالب آن خرده روایت‌هایی کوتاه از کاراکترهای فرعی این انیمیشن سینمایی را شاهد هستیم. مثلا دوک را به خاطر دارید؟ همان خلافکاری که در جریان افتادن دونات در شهر موش‌ها دستگیر می‌شود.

در اپیزود سوم این مینی‌سریال شاهدیم که دوک با خواندن ترانه به این موضوع اشاره می‌کند که چگونه می‌تواند در کمترین زمان بیشترین کلاهبرداری را داشته باشد و در همین حین یک کامیون پر از پول مقابل او سبز می‌شود. در قسمتی دیگر با کاراکتر سام همراه می‌شویم که بالاخره بلیت کنسرت غزال را گرفته و می‌خواهد راس ساعت ۶ آنجا باشد؛ اما ناگهان فلش و پریسیلا، به‌عنوان حیواناتی که بسیار آهسته حرکت می‌کنند، برای صرف شام به رستوران محل کار سام می‌آیند!

واکنش‌ منتقدان
در قیاس با نسخه سینمایی، سریال «زوتوپیا» واکنش‌های چندان مثبتی از سوی منتقدان دریافت نکرد. با این همه «تارا بنت» از منتقدانی است که درباره این مجموعه نوشت: «به‌نظر من این انیمیشن یک قصه کامل را به‌نمایش می‌گذارد و از هر نظر می‌تواند ماجرایی هیجان‌انگیز و دوست‌داشتنی باشد.

برای من تماشای سریال زوتوپیا پلاس به این شکل بود که هر سوالی از هر کاراکتری در ذهنم داشتم، به جواب رسید. در این اسپین‌آف قصه تک‌تک کاراکترها عیان شده و انیمیشن از کیفیت تصویری خوبی برخوردار است.» تسا اسمیت هم معتقد است: «زوتوپیا پلاس یکی از بهترین اسپین‌آف‌هایی بود که تا امروز تماشا کردم. کاراکترهای جذاب و متفاوتش را به‌شکل زیبایی محور اصلی قصه قرار می‌دهد و داستان را جلو می‌برد. اما چیزی که در تمام مدت ناراحتم می‌کرد این بود که چرا انقدر کوتاه بود!»

* زوتوپیا پلاس/ فیلیمو
نمای کلی
کارگردان: ترنت کوری
نویسنده: ترنت کوری
تهیه‌کننده: ناتان کرتیس

بازیگران: موریس لامارچ، کریستن بل، ادریس آلبا، آلن تودیک، گینیفر گودوین، بانی هانت
محصول: آمریکا/ 2022
زبان: انگلیسی/ دوبله و زیرنویس
زمان: 45 دقیقه

کدخبر: ۴۹۵۰۳۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر