کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۸۷۷۲۹
تاریخ خبر:

پیشنهاد ویژه | تماشای سریال گیلدخت از شبکه یک

روزنامه هفت صبح| درباره سریال: در تاریخ ایران، دوره قاجار جذابیت ویژه‌ای برای فیلمسازان و سریال‌سازان ایرانی دارد. دوره‌ای که گویی مملو از موقعیت‌های دراماتیک برای خلق شخصیت‌های خاص است و از همین منظر هم کارگردانان و فیلمنامه‌نویسان را برای روایتگری وسوسه می‌کند. «گیلدخت» را هم می‌توان تازه‌ترین محصول همین زاویه نگاه به تاریخ دانست.

سریالی که محمدرضا شفیعی تهیه‌کننده نسبتا پرکار تلویزیون آن را تهیه کرده است و کارگردانی آن را یک فیلمساز جوان و کاراولی به نام مجید اسماعیلی برعهده داشته است. هنوز قضاوت درباره این سریال زود است اما در میان تولیدات چند سال اخیر تلویزیون، یکی از آثار کنجکاوی‌برانگیز بوده و منتظر رونمایی از آن بودیم. نکته جالب درباره این مجموعه هم پخش هفتگی آن است که به نوعی بازگشت به سنت پخش سریال‌های الف‌ویژه در تلویزیون است.

درباره داستان
داستانی که از سریال «گیلدخت» به‌صورت رسمی مخابره شده است صرفا به یک رابطه عاشقانه اشاره دارد که در بستری از تحولات تاریخی دوره قاجار روایت می‌شود. دو کاراکتر اصلی این داستان اسماعیل و گلنار هستند که هر دو از جوانان دوره قاجار و البته از ساکنان منطقه شمال ایران هستند.

اسماعیلی جوانی است که در زمان حکومت مظفرالدین شاه قاجار دل در گرو مهر دختری به نام گلنار داده است. اما جالب است که در خلاصه داستان‌های غیر رسمی فیلم به این حد کفایت نشده و گویا قرار است در راستای داستان‌های عاشقانه این زوج شاهد روایتی از سلسله اتفاق‌‌‌هایی باشیم که منجر به ترور مظفرالدین شاه در دربار قاجار می‌شود. بهره‌گیری از جذابیت داستان‌های عاشقانه برای بازخوانی تاریخ از آن فرمول‌هایی است که پیش‌تر جواب داده است.

نکته‌های جذاب
سریال «گیلدخت» به‌صورت کامل در سکوت خبری پیش‌تولید و حتی فرآیند تولید خود را طی کرد. یکی از مهمترین و عجیب‌ترین حواشی آن هم همین هفته پیش رقم خورد. آنجا که به‌رغم اطلاع‌رسانی قبلی، این سریال از کنداکتور پخش پنجشنبه و جمعه 12 و 13 آبان شبکه یک سیما کنار گذاشته شد و آغاز پخش آن برای یک هفته به تأخیر افتاد.

معمول هم این است که این دست تغییرات، فضا را برای طرح شایعه‌های رنگارنگ و گمانه‌زنی‌ها فراهم می‌کند. «گیلدخت» اما فعلا از این حاشیه‌ها به دور بوده و امشب با آغاز پخش آن باید ببینیم چه کارنامه‌ای در برقراری ارتباط با مخاطب خواهد داشت. رضا اکبرپور و میترا رفیع بازیگر دو نقش اصلی سریال هستند و دور از ذهن نیست که در همان قسمت‌های اولیه تبدیل به چهره‌های خبرساز سیما شوند.

‌گیلدخت/ شبکه یک
نمای کلی
کارگردان: مجید اسماعیلی
تهیه‌کننده: محمدرضا شفیعی

بازیگران:‌ سعید راد، میترا رفیع، رضا اکبرپور، یاسمین معاوی، سعید چنگیزیان
محصول: ایران/ 1401
پخش: پنجشنبه و جمعه هر هفته
ساعت: 22:15

کدخبر: ۴۸۷۷۲۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر