کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۷۵۱۲
تاریخ خبر:

پیشنهاد عجیب راننده‌ ماکسیما برای پرداخت خسارت زانتیا

چند روز پیش اتفاقی جالب در اتوبان صدر تهران، رخ داد؛ باشگاه خبرنگاران جوان می‌نویسد یک دستگاه ماکسیما با یک دستگاه زانتیا برخورد کرده بود که تا اینجا همه چیز عادی است و روند معمول در صحنه تصادف را می‌گذراند. نکته قابل تامل اینجاست که راننده ماکسیما که به خودروی زانتیا خسارت وارد کرده بود، با آرامش تمام به راننده خودروی خسارت دیده گفت: «کیف پول الکترونیکی دارید؟ جای خسارتتان بیت کوین می‌دهم؟»

در ادامه راننده خودرو خسارت دیده هم این پیشنهاد را پذیرفت و در نتیجه خودروهای خود را برای مبادله بیت کوین به کنار اتوبان انتقال دادند.

گرچه رد و بدل کردن بیت کوین برای جبران خسارت موضوع جدید و منحصر به فردی است اما پرداخت خسارت های تصادف به جایی رسیده بود که سال گذشته زمانی که بورس در شرایط ایده آل و اوج خود قرار داشت، برخی از سهامداران به جای پرداخت خسارت به فرد شاکی پیشنهاد سهام می‌دادند.

این خبر در گوش‌ها چرخید و در فضای مجازی هم بسیار جنجال به پا کرد. پس از انتشار این خبر بسیاری از افراد این رویه را برای جبران یا دریافت خسارت‌های تصادف خود انتخاب کردند. البته شنیدن خبر رد و بدل کردن سهام برای جبران خسارت زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانید, فردی که در مقابل دریافت پول، برای جبران خسارت سهام دریافت کرده بود، در روزهایی که بورس روندی کاهشی به خود گرفته، با شخص مقصر حادثه تماس گرفته و خسارت واقعی و ریالی خود را طلب کرده بود!

حال آنکه بسیاری از افرادی که در عوض خسارت تصادف خود، سهام دریافت می‌کردند، به روند چند ساعته انتقال سهام واقف بودند، اما در مورد رد و بدل کردن ارزهای دیجیتال همچنان ابهاماتی وجود دارد.

میرزایی کارشناس اقتصادی در خصوص مبادله رمز ارزها به جای خسارت اظهار کرد: در بسیاری از کشورها، مبادله ارزهای دیجیتال در مقابل خدمات امری طبیعی است.

او ادامه داد: اگر دو فرد قصد مبادله ارز دیجیتال به هر جهت داشته باشند، می‌توانند در عرض چند دقیقه اقدام به مبادله ارز دیجیتال کنند. در کشورهای دیگر که ارز دیجیتال گستردگی بیشتری دارد، مردم برای پرداخت صورت حساب رستوران هم از رمز ارز استفاده می‌کنند.

این مسائل در صورتی رخ می دهد که مسئولان بیمه مرکزی آن را قانونی تلقی می‌کنند.

میرقاسمی معاون حقوقی بیمه مرکزی در پاسخ به این سوال که "آیا داد و ستد کردن بیت کوین برای جبران خسارت قانونی است؟" گفت: این امر خلاف قانون نیست و البته به بیمه هم مربوط نیست که مردم برای جبران خسارت از ارز دیجیتال یا پول استفاده می‌کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: شرکت‌های بیمه‌ای حق ندارند برای پرداخت خسارت از رمز ارزها استفاده کنند اما مردم عادی برای پرداخت و دریافت خسارت خود، آزاد هستند که از هر طریقی خسارت را دریافت یا پرداخت کنند. در این مسئله دو طرف (زیان دیده) و (بدهکار) باید تصمیم بگیرند و به شرکت‌های بیمه‌ای این مسئله مربوط نمی‌شود.

کلام آخر اینکه در شرایطی که هنوز تکلیف قانونی یا غیرقانونی بودن خرید و فروش ارزهای دیجیتال در کشور مشخص نشده است، چطور مقصر و خسارت دیده حاضر هستند برای جبران خسارت از ارزهای دیجیتال استفاده کنند؟

کدخبر: ۳۷۷۵۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر