کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۴۶۸۶
تاریخ خبر:

پیشنهاد سریال نمایش خانگی| وست ورلد

روزنامه هفت صبح | ‌این مجموعه براساس فیلمی با همین نام محصول ۱۹۷۳ ساخته شده. این فیلم نوشته و ساخته مایکل کرایتون، رمان‌نویس آمریکایی بوده و ماده اولیه خوبی برای این سریال به حساب می‌آید. اولین فصل «وست ورلد» سال ۲۰۱۶ در ۱۰ قسمت ساخته شد. آن زمان توجه بسیاری از منتقدان فیلم و سریال را جلب کرد و جزو ۲۵۰ سریال برتر سایت آی‌ام‌دی‌بی قرار گرفت. بعد از این بود که شبکه اچ‌بی‌او قرارداد ساخت فصل دوم این مجموعه تلویزیونی را تمدید کرد.

فصل دوم سال ۲۰۱۸ منتشر شد و بعد از استقبال زیاد فصل سوم آن در ۲۰۲۰ ساخته شد. حالا شاهد انتشار قسمت اول از فصل چهارم این مجموعه به کارگردانی جاناتان نولان و لیزا جوی هستیم. این سریال توانسته است به عنوان یکی از گیج‌کننده‌ترین سریال‌های جهان معرفی شود. جذابیت سریال به داستان مرموز آن است که البته برای بعضی‌ها ناامیدکننده به نظر می‌رسد.

داستان سریال
داستان در یک شهر بازی وسترن خیالی در غرب آمریکا اتفاق می‌افتد که ساکنان آن را انسان‌های مصنوعی که «میزبان» نام دارند، تشکیل می‌دهند. از سوی دیگر، گروهی از انسان‌های واقعی که تازه‌واردان یا مهمانان نام دارند، با پرداخت مبالغی زیاد می‌توانند وارد محوطه پارک وست‌ورلد شوند و هرکاری که مایل باشند را انجام دهند و قادر خواهند بود تا با میزبانان هرطور که می‌خواهند رفتار کنند، بدون آنکه ترسی از تلافی توسط میزبانان داشته‌باشند.

حالا داستان فصل چهارم سریال، اتفاقات بعد از جهش بزرگ تمدنی بشر مدرن را نشان می‌دهد، که باعث نابودی خودش شد. در این فصل می‌بینیم که چه چیزی از این بشر باقی مانده و چگونه خودش را بازسازی خواهد کرد. در پایان فصل سوم، ربات‌های میزبان جنبشی به راه انداختند و حالا شهر توانسته است پیشرفتی عظیم و چشمگیر نشان دهد.

درباره نقدها
هنوز نقدهای زیادی درباره فصل چهارم منتشر نشده اما برخی آن را زیبا، گیج‌کننده و حتی دیوانه‌کننده معرفی کرده‌اند. منتقدی اینطور درباره سریال نوشته: «فصل چهارم سریال موفق شده تا با ارائه پیچش‌ها و ترفندهای جدید در داستانی آشنا، هیجان و نوآوری را به بیننده ارائه کند.» منتقدی دیگر نوشته: «نیمه ابتدایی فصل چهارم سریال «وست‌ورلد» اغلب سرگرم‌کننده است و در میان بخش‌های اضافی آن می‌توان لحظات جالب‌توجه و جذابی را نیز مشاهده کرد.

با این حال، جای تعجب دارد که خالقان سریال که با داستان‌سرایی فصل اول هر بیننده‌ای را به حیرت وا داشتند، با داستان‌سرایی پیچیده و هزارتو مانند خود، در حال گیج کردن بیننده‌ها هستند.» و منتقد دیگری این نظر را داشته: « فصل چهارم همان روند همیشگی را دنبال می‌کند. ابتدا مهره‌ها در جایگاه خود در این صفحه شطرنج قرار می‌گیرند و ایده‌هایی سرگرم‌کننده ارائه می‌شوند.»

وست ورلد/ فیلیمو و نماوا
Westworld
کارگردان: جاناتان نولان، لیزا جوی

بازیگران: ایوان ریچل وود، آنتونی هاپکینز، تندی نیوتون، آرون پال، جفری رایت، جیمز مارسدن، بن بارنز، اینگری بولسه بردال، کلیفتن کالینز جونیور، لوک همسورث، سیسه بابد کنوسن، سایمون کوارترمن، اد هریس و …
آهنگساز: رامین جوادی
توزیع کننده: برادران وارنر
محصول: آمریکا/ ۲۰۲۲
رتبه در سایت IMDB: 8.6 از ۱۰
فصل: ۴

کدخبر: ۴۶۴۶۸۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر