کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۷۲۸۳
تاریخ خبر:

پیشنهاد تماشای مینی‌‌سریال چپلویت از ‌‌فیلیمو و نماوا

روزنامه هفت صبح | «چپلویت» مینی‌ سریالی درام، ترسناک و رازآلود است بر اساس رمان «سالمز لات» یا «سهم اورشلیم» ( Jerusalem's Lot) به قلم استیون کینگ ساخته شده. استیون کینگ از جمله نویسندگانی است که آثارش بارها توسط کارگردان‌های مختلف اقتباس شده است. نکته جالب اینجاست که غیر از سریال «چپلویت»، فیلم‌های «آتش افروز»، « از یک بیوک ۸»، «پیاده‌روی طولانی»، « سیلمزلات» و «داستان لیزی» هم تا پایان سال ۲۰۲۱ براساس داستان‌های این نویسنده ساخته می‌شوند.

داستان سریال «چپلویت» در دهه ۱۸۵۰ روایت می‌شود. آدری برودی در دسامبر ۲۰۱۹ برای بازی در نقش اصلی سریال یعنی کاپیتان چارلز بون انتخاب شد اما تولید آن به خاطر شیوع کرونا به تعویق افتاد. خیلی‌ها معتقدند چارلز بون یکی از شخصیت‌های مهم سریال‌های چند وقت اخیر است و احتمالا به یکی از مهمترین نقش‌های کارنامه آدری برودی تبدیل خواهد شد.

درباره داستان : داستان سریال حول محور زندگی کاپیتان چارلز بون شکل گرفته. او پس از مرگ همسرش در دریا، مجبور می‌شود که سه فرزندش را به خانه اجدادی‌اش در شهر کوچک و متروکه ببرد. اما آنجا با رازهای تاریخ اسرارآمیز خانواده‌اش روبه‌رو می‌شود؛ رازهایی درباره خون‌آشامان، نژادپرستی و سابقه سیاه خانوادگی و … که همگی بر روی شهر، سایه انداخته‌اند. چارلز مردی متشخص، باسواد و مهربان است و نمی‌خواهد آزاری به دیگران برساند.

اما خانواده‌اش اسم و رسم خوبی در شهر ندارد و همیشه نزد مردم از اسم چپلویت بسیار بد یاد می‌شود. چارلز از تمام این ماجراها بی‌خبر است و سعی دارد اسم خانوادگی‌اش را احیا کند. تضادی که بین سبک زندگی چارلز و تصویر ذهنی مردم از او وجود دارد به همراه روند رشد بیماری روانی‌اش سریال را به سمت و سوی جذابی می‌برد.

درباره نقدها: برخی از منتقدان ریتم داستان را کند ارزیابی کرده‌اند و آن را خسته‌کننده نامیده‌اند. برخی نوشته‌اند جز شخصیت اصلی، سایر شخصیت‌ها پرداخت چندان درست و دقیقی ندارند. به طور کلی «چپلویت» را در دسته‌ اقتباس‌های ناموفق استیون کینگ قرار نمی‌دهند اما معتقدند به قدرت آثاری مثل درخشش و میزوری و رستگاری در شائوشنگ نیست.

اکثر منتقدان متفق‌القولند که معماری‌ها، طراحی لباس‌، طراحی درشکه‌ها و فضاهای داخلی و … همگی از شاخصه‌های نمادین نیمه قرن ۱۸ هستند و به زیبایی و ترس این سریال کمک زیادی کرده‌اند. برخی منتقدان هم نوشته‌اند که سریال با این وجود، فضای رعب‌آور، تاریک و رمزآلود سریال و البته جذابیت کشف معمای خانوادگی بون‌ها می‌تواند سرگرم‌کننده باشد. بازی آدری برودی در نقش شخصیتی ناآرام، دوقطبی، پارانویدی و مضطرب و …، یکی از مهمترین نقاط قوت آن تلقی شده است.

چپلویت/ Chapelwaite / پلتفرم فیلیمو و نماوا
کارگردان: بور استیرز، راشل لایترمن
فیلمنامه: جیسون فیلاردی، پیتر فیلاردی

بازیگران: آدرین برودی، امیلی همپشر، جنیفر انس، سیرنا گوالاموس،‌ ایان هو، گورد رند، ترینا کورکام و جنویو دگریوز
محصول: آمریکا/ ۲۰۲۱
رتبه در سایت imdb : 7.5 از ۱۰
تعداد قسمت‌ها: ۵
زبان: زبان اصلی با زیرنویس فارسی

کدخبر: ۴۱۷۲۸۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر