کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۰۹۱۸
تاریخ خبر:

پیشنهاد تماشای تئاتر| درباره نمایش «بانوی محبوب من»

روزنامه هفت صبح، سمانه استاد | سالن اصلی تئاتر شهر بعد از ماه‌ها تعطیلی بالاخره رنگ اجرا به‌خود دید. نمایش «بانوی محبوب من» به کارگردانی «گلاب آدینه» این روزها شور و شعف زیادی به تئاتر بخشیده و بسیاری از مخاطبان را به سالن کشانده است. پر شدن صندلی‌های سالن اصلی تئاترشهر و حتی بالکن آن اتفاقی است که شاید آخرین بار دو سال پیش و با نمایش «قهوه قجری» از آتیلا پسیانی شاهدش بودیم و مدت‌ها بود که تئاتر از این جمعیت استقبال‌کننده محروم مانده بود.

نمایش با روی صحنه آمدن گلاب آدینه در نقش کارگردان و دعوت او برای اجرا شروع می‌شود. پرده‌ها کنار می‌رود و شور و هیجان بازیگرهای روی صحنه به مخاطب نیز منتقل می‌شود. نمایش درباره دختری به‌نام دوشیزه الیزاست که در سطح خیابان گل می‌فروشد. او زبانی کوچه و بازاری دارد و آداب خانم بودن را بلد نیست، تند حرف می‌زند، صدایش گاهی به جیغ کشیدن می‌ماند، تند و زشت راه می‌رود و بد لباس می‌پوشد.

همین ویژگی‌ها باعث می‌شود مورد توجه زبان‌شناس معروفی قرار بگیرد و زبان‌شناس طی شرطی که با دوستش می‌گذارد قول می‌دهد در مدت شش ماه از این دختر پاپتی، بانویی باوقار بسازد. سر و کله زدن پروفسور با الیزا بخش زیادی از نمایش را می‌سازد و در نهایت او موفق می‌شود و شرط را می‌بَرد.

اولین ویژگی نمایش طراحی صحنه مناسب است. نمایش به‌‌خوبی مکان‌های مورد نظرش ازجمله خیابان، خانه پروفسور، خانه مادر پروفسور، قصر دربار و پیست اسب‌دوانی را می‌سازد. طراحی لباس نمایش نیز مناسب است و تعویض لباس‌های الیزا در هر مرحله از آموزش او نیز به‌خوبی اتفاق می‌افتد. بازی‌های نمایش را می‌توان برگ برنده آن دانست. «نورا هاشمی» در نقش دختری پاپتی که به مرور زمان تبدیل به بانویی باوقار می‌شود به‌درستی و مرحله به مرحله اتفاق می‌افتد.

تمرین‌های او در بیان، تبدیل صدای جیغ‌مانندش به صدایی بم و زیبا و همین‌طور ترانه‌هایی که روی صحنه می‌خواند و حرکات فرم هماهنگ با دیگر بازیگران همه از‌جمله ویژگی‌هایی است که او را برای این نقش مناسب کرده است. بازی «امیر غفارمنش» در نقش پدر الیزا نیز قابل تامل و متفاوت است. «رضا عمرانی» هم در نقش پروفسور خوب ظاهر می‌شود. دیگر بازیگران این نمایش نیز با وجود اینکه نقش‌هایشان به پررنگی شخصیت‌های اصلی نیست اما خوب ظاهر شده و در دل کار خوش نشسته‌اند.

موسیقی این نمایش نیز یکی دیگر از دلایل جذابیت نمایش است و نوازنده‌های این گروه به‌درستی و در تمام لحظات نمایش، با گروه همراه شده و به کیفیت کار کمک شایانی کرده‌اند. «بانوی محبوب من» از اهمیت بیان و کلام حرف می‌زند، اینکه زیبا صحبت کردن، زیبا راه رفتن و رفتار کردن نه‌تنها می‌تواند منزلت فرد را بالا ببرد، بلکه می‌تواند در کسب موقعیت‌های بهتر به او کمک کرده و شانس‌های بیشتری برایش به ارمغان بیاورد.

این نمایش موزیکال با فرم‌های جذاب، حرکات هماهنگ، ترانه‌های دلنشین و قصه‌ای جالب می‌تواند سه ساعت مخاطب را سرگرم کند. مدت زمان نمایش شاید در ابتدا طولانی به‌نظر برسد اما با نشستن روی صندلی‌های سالن اصلی تئاتر در کنار چند صد نفر دیگر و همراه شدن با این نمایش، این زمان به‌چشم نمی‌آید. بانو «گلاب آدینه» این نمایش را همراه با گروه مروارید در شرایطی سخت و کرونایی تمرین کرده و به خوبی موفق شده است رنگ و بویی تازه به تئاتر خسته این روزها ببخشد.

نویسنده: آلن جی لرنر
کارگردان: گلاب آدینه
تهیه کننده: حمیدرضا علی‌نژاد

بازیگران: رضا ‌عمرانی/ نورا ‌هاشمی/ امیر غفارمنش/ میلاد ‌رمضانی/ شبیر ‌پرستار/ مرتضی ‌امینی‌‌تبار/ گلشید ‌بحرایی/ جلیل ‌فرجاد/ علی ‌دولت‌‌یاری/ حامی ‌قنبرزاده/ الناز ‌سلیمانی/ طاهره آهنی/ ملیکا ‌رادمند/ مهرداد آبجار/ مهدی ‌ایمانیان/ شکرانه کریم/ نیوشا ‌آذرکیوان/ مهتاب یار خلجی/ عسل ‌کریمی‌نیا/ علی ‌بیکی/ روژینا ‌شهریاری/ نگار ‌نیک‌‌زاد/ ساغر روزبهانی/ پریسا منفرد/ حسین ‌زنگنه/ مهسا آتشبار/ درسا آتش‌بار/ پوریا ‌محمودی/ نیلوفر ‌ذوالفقاری/ لیلا آقاسی/ امیر ‌رسولیان/ امید ‌اکبرزاده/ شایان ‌مستوفی/ علی زرمهری/ مهربانو ‌یونسی/ خورشید ‌یاری/ آریانا ‌عباسی/ کیانوش سلطانی‌متین/ فائزه ‌صدر/ پریا ‌یاراحمدی/ مهرداد رضایی/ ساشا شهبازی/ شیوا ‌شهدایی/ مرتضی کمالی/ مجید ‌امیدی/ علیرضا ‌مرادپور/ غزل کریمی‌نیا
مکان و زمان نمایش: سالن اصلی تئاتر شهر/ ساعت ۱۸:۴۵

کدخبر: ۴۳۰۹۱۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر