کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۹۳۰۰۲
تاریخ خبر:

پیشنهاد به دولت درباره قیمت بنزین

بخشهای مهم سرمقاله شماره امروز روزنامه جمهوری اسلامی را برایتان انتخاب کردیم:
* ایجاد امنیت را نباید فقط در برخورد با ناامنی‌ها خلاصه کرد، بلکه قبل از آن باید عوامل ایجاد ناامنی‌ها شناسائی و ریشه‌کن شوند. در ناامنی‌های هفته آخر آبان، عامل پدید آمدن ناامنی تصمیم نادرستی بود که درباره دونرخی‌کردن بنزین و گران کردن جهشی قیمت آن گرفته شد و البته زمان و چگونگی اعلام و اجرای آن.

* اکثریت قریب به‌ اتفاق مردم کشور همانطور که قبول دارند قیمت بنزین می‌بایست افزایش پیدا می‌کرد، در این نکته نیز اتفاق‌نظر دارند که تصمیم اتخاذ شده در این زمینه نادرست بوده است و زمان و چگونگی اجرای آن نادرست‌تر.

* منظور این نیست که قیمت بنزین را به قبل از ۲۵ آبان برگردانید. قطعاً باید قیمت افزایش یابد ولی در مورد میزان افزایش دقت شود و از دو نرخی کردن و سهمیه‌بندی اجتناب گردد. فساد دو نرخی شدن و سهمیه‌بندی بنزین از هم‌اکنون آشکار شده و هرچه بیشتر ادامه پیدا کند بیشتر می‌شود. مسئولان می‌دانند که در دوران جنگ تحمیلی، که جنگ نظامی بود، امام خمینی به دولت دستور اکید داده بود حتی یک ریال بر قیمت اجناس اضافه نکنند. اینکه در شرایط کنونی که دوران جنگ اقتصادی است یکباره قیمت بنزین سه برابر می‌شود، با هیچ منطقی قابل توجیه نیست.

* میلیون‌ها نفر از مردم این کشور حتی در تهران که مرکز کشور است با مسافرکشی‌های غیررسمی کمبودهای معیشتی خود را جبران و یا اصولاً از این راه ارتزاق می‌کنند. این چند میلیون خانواده چگونه می‌توانند با این افزایش قیمت بنزین برای گذران زندگی خود به این کار امیدوار باشند؟

کدخبر: ۲۹۳۰۰۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • hellperience

    من خودم موتور دارم قدیمی ولی پلاک ملی به ش کارت نمیدن چون ده سال ب بالاس عمرش الا ن ی موتور صفر ومیدن نه میلیون موتور معمو لی بخوای موتور کارت سوخت دار بخری حداقل چار پنج تومن میشه من کارگر از کجا بیارم ی باک موتور بنزین سی تومن بزنم حقوقم ۱۶۰ ۰

  • _user_1573126414

    کو گوش شنوا برادر؟؟؟؟!

  • arash_vosoghi

    چرا از جانب من حرف میزنید من اصلا این قی مت بنزین رو فبول ندارم