کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۷۸۰۷
تاریخ خبر:

پیشنهاد محدودیت تردد تهرانی‌ها بر اساس کدملی

رئیس شورای شهر تهران گفت: پیشنهاد داده‌ایم حضور تهرانی‌ها در خیابان و خروج از منزل براساس آخرین شماره کدملی باشد.

محسن هاشمی در حاشیه دویست و ششمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره برگزاری جلسه هم‌اندیشی صبح امروز برخی از اعضای شورای شهر با شهردار تهران اظهار داشت: در مورد موضوع کرونا مباحثی مورد بررسی قرار گرفت، از جمله اینکه چه اقداماتی را می‌توان انجام داد که حضور مردم در سطح شهر را کاهش دهیم. پیشنهاداتی مطرح شد از جمله اینکه مردم عادی براساس آخرین رقم کارت ملی خود به ۱۰ دهک تقسیم شوند و هرکدام یک روز امکان خروج از منزل برای پیگیری مسائل اداری و اقتصادی و حتی خرید را داشته باشند، که این مسئله سبب کاهش شدید حضور مردم در خیابان‌ها می‌شود. این موضوع نیاز به بررسی کارشناسی دارد، البته قرار شد پیروز حناچی شهردار تهران این مسئله را در ستاد کرونا مطرح کند ویا با عبارتی با جریمه و توصیه، خروج از منزل را به یک دهم برسانیم.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که بسیاری از کارگران روزمزد در پایتخت دچار مشکل شدند و تصمیم مدیریت شهری در جهت حمایت از این افراد چیست، گفت: تصمیمات کرونایی را به صورت کلی ما اتخاذ نمی‌کنیم و تنها با ستاد کرونا در تهران و کشور و افرادی همچون آقای نمکی، زالی و روحانی هماهنگ هستیم، چرا که در غیر این صورت، سوءتفاهم ایجاد می‌شود.

هاشمی بیان داشت: در جلسه هم‌اندیشی قرار شد که ما برنامه‌هایمان را به صورت مصوبه ن داشته باشیم و تنها آن را مکتوب به شهردار برسانیم تا حناچی بتواند آن را به ستاد ارائه دهد. همچنین پیشنهاد حذف ترافیک مطرح شد ولی باید توجه داشت که حذف طرح به تنهایی تأثیرگذار نیست و باید برنامه‌ای جهت حضور کمتر مردم در سطح شهر نیز اجرایی شود. همچنین در مورد تعداد کیت‌های تشخیص کرونا در جلسه هم‌اندیشی مباحثی مطرح شد، چرا که در حال حاضر تست‌ها در حد دماگیری است و باید از کیت‌های آزمایشگاهی به طور چشمگیر در پایتخت برای تهرانی‌ها استفاده کنیم و غربالگری جامعی را انجام دهیم.

رئیس شورای شهر تهران گفت: در جلسه صحن امروز در مورد مجازی برگزار شدن جلسات شورا مباحثی مطرح شد، ولی از آنجایی که طبق آئین‌نامه هیأت وزیران، این مسئله امکان‌پذیر نیست، قرار شد با ستاد کرونا و هیأت وزیران مکاتباتی داشته باشیم تا اگر شرایط اضطراری شد، جلسات مجازی برگزار شود.

کدخبر: ۳۱۷۸۰۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • arsha1360

    ?