کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۳۳۵۴
تاریخ خبر:

پیشنهادی ویژه برای این روزها

روزنامه هفت صبح، یاسر نوروزی | مشاوره ازدواج می‌داد. در واقع چنان در ازدواج خودش را موفق می‌دید که گمان می‌کرد تمام مردم باید از او الگو بگیرند. صدام را می‌گویم؛ رئیس‌جمهور معدوم عراق. عاشق مهمانی‌های مکرر بود و اینکه هر کجا می‌نشیند، بگوید مردان باید از او رفتار با همسر را بیاموزند.

با دختردایی بزرگ خود ساجده ازدواج کرده بود و مست مسیر قدرت بود. دستور موکد هم به نظامیان داده بود، مبنی اینکه دندان‌های‌شان را مسواک بزنند، ریش‌شان را بتراشند و طوری رفتار کنند که همسران‌شان از تماشای آن‌ها کراهت نداشته باشند. به‌تدریج اما مردی که خودش را در زندگی مشترک موفق‌ترین آدم عراق می‌دانست، به راهی رفت که نظر به همسر دیگران داشت.

یکی از محبوب‌ترین معشوقه‌هایش، سمیرا شاه‌بندر، شوهر و سه فرزند داشت. صدام اما با نزدیک شدن به سمیرا، تمام قواعد عرفی و شرعی را به‌هم ریخت. کار به جایی رسیده بود که صدام وقتی به خانه سمیرا می‌رفت، شوهر سمیرا باید قبل از رسیدن فاسق همسرش، خانه را ترک می‌کرد و چند ساعت بعد آنجا می‌آمد.

هرزگی و قدرت آمیخته به شهوت در خلق و خوی صدام چنان رخنه کرده بود که بعدها همین مرد را به زندان انداخت و او را مجبور کرد، از سمیرا طلاق بگیرد. شوهر سمیرا که خودش مهندس پرواز بود بعدها گفته بود: «دیگر دوست ندارم با زنی زیبا ازدواج کنم تا دیگران بخواهند او را از من بدزدند!»

در ازای این رفتار، صدام مدیریت خطوط هوایی را به شوهر سمیرا اعطا کرد تا سکوت کند و این نجاست شهوانی را بپذیرد! در حال ارائه مختصری از کتاب «زنان دیکتاتورها» هستم. چون در این روزها گمان می‌کنم یکی از بهترین همنشینان ما کتاب خواهد بود. این کتاب نوشته دایان کرت با ترجمه محمدعلی عسگری، به‌تازگی از سوی انتشارات «پیدایش» منتشر شده و نکات عجیب و غریبی از زندگی شخصی بعضی دیکتاتورهای جهان دارد؛ از هیتلر و موسیلینی و لنین گرفته تا صدام و حتی اسامه بن‌لادن.

من البته به محض خرید کتاب از فصل «صدام حسین» شروع کردم. می‌خواستم بدانم حول و حوش زندگی این دیکتاتور جنایتکار چه گذشته؛ به‌خصوص اگر حرمسرایی داشته، قدرت دست کدام یک از زنان بوده و در این بازی ننگین، چه کس دیگری را از میدان به‌در می‌کرده؟ جالب اینجاست بدانید صدام بعدها با سمیرا شاه‌بندر ازدواج کرد.

سمیرا البته اوایل از پذیرفتن هدایای صدام ممانعت کرده بود و نمی‌خواست این رابطه شرم‌آور را بپذیرد اما وقاحت صدام تا جایی پیش رفت که دیگر تمام اهل قبیله از این موضوع حرف می‌زدند. حتی ساجده به همراه پسر بزرگش، عدی، نقشه‌هایی هم برای سمیرا کشیده بودند. با این حال اما هیچ‌کدام به نتیجه نرسید و صدام سرآخر شوهر سمیرا را مجبور کرد از زنش طلاق بگیرد.

بعد از آن هم به همسری صدام درآمد. صدام همچنان سمیرا را یکی از نزدیک‌ترین معشوقه‌های خود می‌دانست اما این امر مانع نشد دست از هرزگی بکشد. با دانش‌آموزی که به جهت تبلیغات تلویزیون عراق، عاشق صدام شده بود ارتباط برقرار کرد و با دختری یونانی که در یکی از مهمانی‌ها پسندیده بود. بعدها البته فرزندش، عدی، به همین دختر تعرض کرده بود! کتاب «زنان دیکتاتورها» آنقدر نکات بدیعی درباره زندگی شخصی دیکتاتورها ارائه می‌کند که گاهی حیرت می‌کنید. این کتاب، پیشنهادی ویژه برای مطالعه است و آن را زمین نخواهید گذاشت.

کدخبر: ۳۱۳۳۵۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر