کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۳۱۰۱
تاریخ خبر:

پیشنهادهای جذاب خرید از تازه‌واردهای بازار خودرو

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر‌ | هر چقدر که سال‌های ۹۷ و ۹۸ از نظر ورود خودروهای داخلی جدید سوت و کور بود، از سال گذشته خبر ورود گزینه‌های جدید بازار را پر کرده و علاوه بر نسخه‌‎های تقویت ‌شده محصولات قبلی با پسوند پلاس خودروهای جدیدی هم وارد شده‌اند. اگر از چهره‌های قدیمی خسته شدید و بدتان نمی‌آید خودرویی که هنوز خیابان‌ها را پر نکرده سوار شوید، این خودروها انتخاب‌های جذابی هستند. با توجه به تبلیغات گسترده تولیدکنندگانش هم باید انتظار سوال‌پیچ شدن از غریبه و آشنا از مشکلات احتمالی خودرو را داشته باشید. البته به این نکته هم باید توجه داشته باشید که خدمات پس از فروش این خودروها نسبت به خودروهایی که چند سالی در بازار حضور داشته‌اند، ضعیف‌تر است و راهی جز رفتن به نمایندگی‌های اصلی خودروساز نخواهید داشت.


۳۸۵ میلیون / شاهین G - مدل ۱۴۰۰


شاهین G لقب خوش‌رخ‌ترین خودروی جدید بازار ایران را یدک می‌کشد و به نسبت دیگر خودروهای تازه‌وارد بازار با گارانتی سه‌ساله‌اش آینده مطمئن‌تری دارد. شاهین همچنین فضای کابین خوبی در هر دو محور جلو و عقب دارد و سرنشینان در مسیرهای بلندمدت هم احساس ناراحتی نخواهند داشت. نسبت به دیگر خودروهای داخلی در شاهین با دامنه وسیعی از آپشن‌ها سروکار داریم که باعث شده است شاهین یکی از عقلانی‌ترین گزینه‌ها در بین سدان‌های زیر ۴۰۰ میلیون تومان بازار باشد: فرمان کمکی برقی، دی‌لایت، سنسور نور، سانروف دو حالته، تنظیم الکتریکی بازه نور چراغ جلو، آینه‌های تاشوی برقی با گرمکن، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره‌ای، قابلیت نمایش صفحه تلفن همراه ‌ روی نمایشگر خودرو، بلوتوث، دوربین و سنسور پارک عقب، استاندارد ایزوفیکس صندلی‌ها، تهویه اتوماتیک، نمایشگر و دستیار مجازی تعویض دنده GSI، سنسور باد لاستیک، کامپیوتر سفر و سامانه پایش خودرو ‌ روی نمایشگر.

ظرفیت: ۵ نفر
طول: ۴٫۴ متر
وزن: ۱۲۷۸ کیلوگرم
حجم صندوق عقب: ۴۲۰ لیتر
قدرت موتور: ۱۱۰ اسب بخار
مصرف سوخت: ۷ لیتر
نوع موتور: ۱٫۵ لیتری توربو

‌۳۹۸ میلیون / تارا دنده‌ای - مدل ۱۴۰۰


تارا به عنوان خودروی پرمیوم ایران خودرو چند وقتی است که وارد بازار شده ‌. جدا‌ از ظاهر پرحاشیه این خودرو که باعث شکل گرفتن بحث‌های داغی در محافل خودرویی ایران شده، تارا با شاسی و سیستم تعلیق بهبودیافته از ایمنی بالاتری نسبت به دیگر محصولات ایران‌خودرو بهره می‌برد. پیشرانه TU5 پلاس آن اگرچه توانایی رقابت با پیشرانه‌های روز را ندارد اما شماری از مشکلات TU5 ساده در آن حل شده و حتی می‌توان آن را کم‌دردسرترین خودروی ایران‌خودرو هم لقب داد! از جمله نقاط ضعف اساسی این خودرو در مدل دنده‌ای کمبود امکانات است و بیشتر آپشن‌های جذاب تارا را تنها در مدل اتوماتیک می‌توان یافت: استارت دکمه‌ای، سانروف، سنسور نور و باران، سنسور باد لاستیک، کیسه‌های هوای جانبی سرنشینان جلو، تریم داخلی چرم و پارچه، رینگ ۱۶ اینچی، صندلی راننده و شاگرد برقی، آینه‌های جانبی تاشو برقی و… . این در حالیست که شاهین G با قیمت پایین‌تر به بیشتر این آپشن‌ها مجهز است.

ظرفیت: ۵ نفر
طول: ۴٫۵ متر
وزن: ۱۱۷۰ کیلوگرم
حجم صندوق عقب: ۶۴۰ لیتر
قدرت موتور: ۱۱۳ اسب بخار
مصرف سوخت: ۷٫۱ لیتر
نوع موتور: ۱٫۶ لیتری

فیدلیتی پرایم هفت ‌نفره / یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون


جتور X70 اس یا همان فیدلیتی بهمن موتور یکی از رکوردداران اختلاف قیمت درب کارخانه و بازار است. در حالی که این خودرو در طرح‌های فروش بهمن ۶۷۰ میلیون قیمت‌گذاری شده قیمتش در بازار آزاد به بالای یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هم صعود کرده است. فیدلیتی نسبت به دیگر کراس‌اوور جدید بهمن یعنی دیگنیتی از ظاهر ساده‌تری بهره می‌برد اما مزیت اساسی آن کابین بزرگ، در هر دو نسخه ۵ نفره و ۷ نفره‌ است که آن را تبدیل به گزینه‌ای جذاب برای خانواده‌ها و جهت سیر و سفر کرده ‌. از آنجایی که فیدلیتی در نسخه فول به ایران آمده، به گیربکس اتوماتیک دوکلاچه و طیف وسیعی از آپشن‌ها مجهز است و می‌تواند به راحتی نسخه مدیران خودرویی‌ها را بپیچد. با این حال مشکلات فنی دیگنیتی در فیدلیتی هم دیده می‌شوند و علاوه بر حساسیت پیشرانه آن به دلیل توربوشارژر، توربوشارژر این خودرو دیر وارد مدار می‌شود که در شتاب و دوام موتور اثر منفی می‌گذارد.

ظرفیت: ۷ نفر
طول: ۴٫۷ متر
وزن: ۱۵۷۵ کیلوگرم
حجم صندوق عقب: ۹۰۰ لیتر
قدرت موتور: ۱۵۵ اسب بخار
مصرف سوخت: ۸٫۱ لیتر
نوع موتور: ۱٫۵ لیتری توربو

۵۶۹ میلیون/ فردا ۵۱۱ - مدل ۱۴۰۰


فرداموتور بعد از اولین تجربه خود در بازار ایران یعنی کراس‌اوور SX5 یک سدان جمع‌و‌جور شهری را به جنگ با رقبای ایرانی و چینی فرستاده است. بارزترین مشخصه‌های مثبت چانگان آلسوین یا فردا ۵۱۱ دو چیز است: طراحی زیبا و گیربکس دوکلاچه. جلوپنجره این خودرو شبیه ‌ خودروهای لکسوس است و فرم چراغ‌ها و بدنه هم ما را یاد سدان‌های ژاپنی سال‌های قبل می‌اندازد. در این بازه قیمتی هم کمتر خودرویی گیربکس دوکلاچه دارد که همین باعث شده رقبای این خودرو که یا گیربکس دستی دارند یا گیربکس CVT در موضع ضعف قرار بگیرند‌ اما وقتی پای قدرت پیشرانه در میان باشد فردا ۵۱۱ در برابر دناپلاس توربوی اتومات و چری آریزو ۵ توربو حرف چندانی برای گفتن ندارد و آپشن‌هایش هم در سطح همان خودروهاست. البته به دلیل وزن پایین فردا ۵۱۱ مصرف سوخت آن چیزی در حدود ۶٫۴ لیتر است که شاید قدرت کم آن را جبران کند.

ظرفیت: ۵ نفر
طول: ۴٫۳ متر
وزن: ۱۱۱۵ کیلوگرم
حجم صندوق عقب: ۳۹۰ لیتر
قدرت موتور: ۱۰۶ اسب بخار
مصرف سوخت: ۶٫۴ لیتر
نوع موتور: ۱٫۵ لیتری

۶۳۰ میلیون/ لیفان X70 - مدل ۱۴۰۰


لیفان X60 به‌رغم همه انتقاداتی که به آن وارد بود توانست تبدیل به یکی از کراس‌اوورهای چینی پرفروش بازار ایران شود. جانشین آن X70 قصد دارد همین موفقیت را تکرار کند اما شاسی‌بلندهای جذاب چینی دیگر فرصت عرض اندام را از این اژدهای کم‌حرف و خجالتی گرفته است. طراحی X70 آن سنت‌شکنی و تمایز X60 را ندارد و شبیه ‌ دیگر خودروهای بازار است که در وضعیت فعلی یک پوئن منفی برای این خودرو به حساب می‌آید. با نمایشگر ۹ اینچی و تریم پلاستیکی داخل هم کابین این خودرو چیزی در حد رقبایی همچون هایما اس ۵ و ام‌وی‌ام X33 اس است. از جمله نقاط قوت کابین هم پنل دیجیتال کیلومترشمار است که در رقبایی در این بازه قیمتی دیده نمی‌شود. صندلی‌های این خودرو نیز حالت اسپرت دارند که در رقبای X70 فقط در فردا SX5 دیده می‌شود. از جمله آپشن‌های مهم X70 می‌توان به استارت دکمه‌ای، صندلی برقی راننده و گرمکن صندلی‌های جلو اشاره کرد.

ظرفیت: ۵ نفر
طول: ۴٫۳ متر
وزن: ۱۴۱۵ کیلوگرم
حجم صندوق عقب: ۴۵۰ لیتر
قدرت موتور: ۱۴۰ اسب بخار
مصرف سوخت: ۷٫۷ لیتر
نوع موتور: ۲ لیتری

۸۶۰ میلیون / یوآز پاتریوت - مدل ۱۴۰۰


اگر اهل آفرود هستید ورود پاتریوت به بازار را باید به فال نیک بگیرید چون یکی از معدود اس‌یووی‌های واقعی با شاسی مستقل از بدنه در بازه قیمتی زیر یک میلیارد تومان است که به دلیل عدم استقبال خریداران عادی از آن به دلیل ظاهر زمخت و کمبود آپشن هنوز قیمتش آنچنان افزایش نیافته است. به جز توانایی حرکت در مسیرهای آبی تا عمق ۵۰ سانتی‌متر، سیستم تعلیق چهار چرخ متحرک این شاسی‌بلند روسی یکی از بهترین‌ها در نوع خود است. بر حسب شرایط مختلف، می‌توان میزان و نحوه انتقال نیرو بین محورها را در چهار حالت مختلف تنظیم کرد که عبارتند از: محور عقب محرک سبک (تو اچ)، چهارچرخ محرک سبک (فور اچ)، چهارچرخ محرک سنگین (فور ال) و چهارچرخ محرک سنگین به همراه قفل دیفرانسیل (فور ال پلاس). از بین آپشن‌های پاتریوت می‌توان به کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش، کنترل پایداری، سنسور جلو، سنسور عقب، گرمکن فرمان و نویگیشن اشاره کرد.

ظرفیت: ۵ نفر
طول: ۴٫۷ متر
وزن: ۲۱۲۵ کیلوگرم
حجم صندوق عقب: ۶۳۰ لیتر
قدرت موتور: ۱۵۰ اسب بخار
مصرف سوخت: ۱۱٫۵ لیتر
نوع موتور: ۲٫۷ لیتری

یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون / کی‌ام‌سی K7 - مدل ۱۴۰۰


باید هم از طراحی آوانگارد گل سرسبد محصولات کرمان موتور تعجب کنید چون دستپخت مهد طراحی خودرو یعنی ایتالیا است. این حال خوب در کابین هم ادامه پیدا می‌کند و استفاده از مواد باکیفیت در کابین خودرو، صندلی‌های بزرگ با طراحی جذاب و راحتی قابل قبول و استفاده از نمایشگر بزرگ در کابین باعث می‌شود تا حس نکنید درون یک شاسی‌بلند تولید کشور چین نشسته‌اید. پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوی K7 نیز هم قدرت بیشتری نسبت به دیگنیتی و فیدلیتی تولید می‌کند و هم مجهز به سیستم پاشش مستقیم سوخت است که باعث کاهش مصرف سوخت و افزایش راندمان موتور شده ‌. اگر از گیربکس CVT دل خوشی ندارید و آن را کند می‌دانید، گیربکس اتوماتیک دوکلاچه K7 می‌تواند نظرتان را به سمت خودش جلب کند. سواری K7 نیز از رقبا یک سر و گردن بالاتر است که به دلیل همخوانی سیستم تعلیق این خودرو با استانداردهای شریک آلمانی جک یعنی فولکس‌واگن است.

ظرفیت: ۵ نفر
طول: ۴٫۷ متر
وزن: ۱۷۳۵ کیلوگرم
حجم صندوق عقب: ۹۶۰ لیتر
قدرت موتور: ۱۷۴ اسب بخار
مصرف سوخت: ۸٫۶ لیتر
نوع موتور: ۱٫۵ لیتری توربو

۸۳۰ میلیون/ هایما S7 توربو پلاس - مدل ۱۴۰۰


نسخه پلاس‌هایما S7 توربو که در سال جاری به بازار آمد نسبت به نسخه استاندارد آن اختلاف قیمت ۵۰ میلیونی دارد‌ اما با این ۵۰ میلیون تومان بیشتر چه چیزی دست خریدار را می‌گیرد؟ در بیرون خودرو از آینه‌های جانبی جدید استفاده و همچنین گل‌پخش‌کن هم به جلوی خودرو اضافه شده است. در داخل دیگر خبری از آن کابین نارنجی‌رنگ مشهور هایما S7 نیست و با یک فضای سرتاسر مشکی روبه‌رو هستیم. ایران‌خودرو به فرم فرمان دست نزده اما داشبورد به صورت اساسی تغییر کرده و از پنل لمسی در زیر مانیتور استفاده شده تا راننده با دکمه‌های زیاد کلافه نشود. با این حال هنوز هم هایما S7 پلاس برخی از آپشن‌های مهم را ندارد مثلاً در آن خبری از کروز کنترل هوشمند، سنسور جلو، کنترل سرعت در سرازیری، نوربالای اتومات و گرمکن فرمان نیست. با این حال نسبت به رقبایی از مدیران خودرو، بهمن موتور و کرمان موتور هنوز هم موتور ۱٫۸ لیتری توربوی هایما S7 و گیربکس شش سرعته اتومات یکی از پربازده‌ترین و کم‌استهلاک‌ترین قوای فنی است.

ظرفیت: ۵ نفر
طول: ۴٫۵ متر
وزن: ۱۵۱۰ کیلوگرم
حجم صندوق عقب: ۴۰۰ لیتر
قدرت موتور: ۱۷۰ اسب بخار
مصرف سوخت: ۸٫۶ لیتر
نوع موتور: ۱٫۸ لیتری توربو

کدخبر: ۴۱۳۱۰۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر