کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۶۳۰۸
تاریخ خبر:

پیشنهادات ضد کرونایی مجمع وزیران ادوار گذشته

مجمع وزیران ادوار جمهوری اسلامی در نامه ای به رئیس جمهور پیشنهاداتی درباره مبارزه با کرونا ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، در بخشی از این نامه آمده است: با استفاده از تجربه سایر کشورهای درگیر مبارزه با این بیماری خطرناک، دستور سختگیری بیشتر در جهت کنترل دقیقتر و جدی‌تر به‌ منظور جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر بیماری عالمگیر کوید ۱۹ صادر فرمایند، تا موارد پیشنهادی زیر در صورت صلاحدید اجرایی گردد:

۱- کنترل‌های شدید در مبادی خروجی هر شهر توسط نیروهای نظامی و انتظامی به عمل آید. با توجه به سفرهای نوروزی لازم است حداقل دو هفته از هرگونه تردد بین‌شهری ممانعت به عمل آید تا شناسایی بیماران در همان شهر صورت پذیرد و از تسری به سایر شهرها جلوگیری شود.

۲- محدودیت تردد و حضور در مراکز تفریحی، بوستانها، پارکها و مراکز خرید. چراکه در حال حاضر اکثر بوستانها و پارکها، محل حضور و تجمع جمع کثیری از افراد برای ورزشهای عمومی و برنامه های تفریحی و گردشگری است.

۳- از تردد درون‌شهری و اجتماعات غیرضرور جلوگیری به عمل آید.

۴- در راستای اجرای بخشنامه دولت مبنی بر اینکه کدام مشاغل و کسب‌وکارها می‌بایست در این وضعیت همچنان فعال و کدام مشاغل می‌بایست تعطیل باشند، توسط عوامل ذیصلاح مورد کنترل و نظارت قرارگرفته، تا نتیجه لازم حاصل گردد.

۵- وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات و شورای عالی فناوری اطلاعات امکانات برقراری خدمات به صورت مجازی و برخط را بیش‌ازپیش فراهم نمایند.

در پایان این نامه آمده است: این پیشنهادها به پشتوانه و همکاری کلیه نهادها و ارگان‌های متصدی، قابل حصول است و مدت آن با توجه به شرایط روز می‌تواند حداقل تا دو هفته آینده ادامه یابد.

کدخبر: ۳۱۶۳۰۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر