کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۵۴۰۳
تاریخ خبر:

پیروزی سینمای خانگی‌ بر سریال‌های صداوسیما

روزنامه هفت صبح | بیستمین جشن «حافظ» در شب شنبه ۲۵مرداد، بهترین‌های سینما و تلویزیون ایران را معرفی کرد. نکته جالب دادن دو جایزه در هرکدام از بخش‌های بازیگری سینما بود و اینکه در بخش تلویزیون سریال‌های سینمای خانگی کاملا سریال‌های تلویزیونی صداوسیما را شکست دادند. سریال‌های هیولا، مانکن، نهنگ آبی متعلق به سینمای خانگی و سریال پایتخت از محصولات شبکه یک برنده جوایز اصلی شدند.

‌در بخش تلویزیونی این جشن «هیولا» بیشترین جوایز را به‌دست آورد. ابتدا نام احسان علیخانی خوانده شد که به خاطر «عصر جدید» جایزه بهترین چهره تلویزیونی را به‌دست آورد. شبنم مقدمی برای «هیولا» و محسن تنابنده برای «پایتخت۶» جایزه بهترین بازیگر زن و مرد را گرفتند. مریلا زارعی و مصطفی زمانی به ترتیب برنده بهترین بازیگر زن و مرد درام برای «مانکن» و «نهنگ آبی» شدند.

پیمان قاسم‌خانی جایزه بهترین نویسندگی را برای «هیولا» گرفت. مهران مدیری به خاطر «هیولا» بهترین کارگردان تلویزیونی شد و جایزه بهترین سریال را هم به‌دست آورد. در میان نامزدها خبری از سریال «کرگدن» نبود؛ سریالی که به‌خاطر فضای متفاوت به عنوان تجربه‌ای نو در سریال‌های خانگی از آن یاد می‌شود. در جشن حافظ اسم عادل فردوسی‌پور به‌خاطر تهیه‌کنندگی «فوتبال ۱۲۰» هم نبود. در حالی که او برنامه‌ای متفاوت تهیه کرده و می‌شد نامش دست‌کم در میان نامزدها قرار گیرد.

*** کامنت‌ها
* وحید سعیدی: در این یک سالی که تنها فعالیت تلویزیونی عادل فردوسی‌پور تهیه برنامه «فوتبال ۱۲۰» بود برگزار‌کنندگان جشن حافظ می‌توانستند با نامزد کردن او نشان دهند که بخش تلویزیونی به شکلی تخصصی رصد و داوری شده وگرنه جایزه دادن و چهره کردن احسان علیخانی برای «عصر جدید» که کاری ندارد ‌ یا هورا کشیدن برای عادل در دوره‌ای که «نود» را روی آنتن داشت.

*‌ احمد رنجبر: منطقی‌ترین جایزه به احسان علیخانی تعلق گرفت که با عصر جدید توجه خاص و عام را به خود جلب کرده. جای عادل فردوسی‌پور خالی بود که بدون هیاهو برنامه موفق و جذاب فوتبال ۱۲۰ را روی آنتن می‌برد.

* مرجان فاطمی: برنده‌های جشن حافظ طوری انتخاب شده بودند که تقریبا برنامه، سریال، کارگردان و بازیگر مهمی بی‌نصیب نماند. البته طبق معمول تمام جشنواره‌ها، جای برخی نام‌ها در فهرست برگزیدگان خالی بود.

کدخبر: ۳۴۵۴۰۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر