کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۴۴۴۹
تاریخ خبر:

پیدا شدن پیکر بی‌جان فرناز دولتخواه در دماوند

گروه امداد و نجات بالاخره توانستند پیکر زن کوه‌نورد مفقود شده را در ارتفاع ۵١٠٠ متری پیدا کنند.

حمید مساعدیان، رئیس امداد و نجات فدراسیون کوه‌نوردی در گفتگو با ایسنا، می‌گوید پیکر فرناز دولتخواه در لبه یخچال عروسک‌ها در منطقه‌ای به شدت ریزشی یافت شد. این مکان همان مختصات جغرافیایی را دارد که از ابتدا مشخص شده بود، ولی به علت پوشیده شدن با سنگ‌های ریزشی از دید مخفی بود.

مساعدیان در خصوص انتقال پیکر این زن کوه‌نورد، گفت: با توجه به ریزشی بودن شدید محل، پیدا شدن پیکر مرحوم فرناز دولتخواه و خطرات بیشتر برای امدادگران حاضر در منطقه، تیم‌های تخصصی امداد و نجات هلال احمر و بخش جست‌وجو و نجات فدراسیون کوه‌نوردی درصدد تنظیم پلان و برنامه فنی برای انتقال پیکر با کمترین ریسک خطر است و به امید خدا پیکر تا فردا به پایین کوه انتقال داده می‌شود.

فرناز دولتخواه به همراه یک گروه ۲۰نفره آن هم نه در قالب باشگاه معتبر کوهنوردی بلکه در جمع یک گروه خودمانی برای صعود قله دماوند از جبهه شمال شرقی اقدام می‌کنند و به دلیل خستگی به همراه یکی از اعضای گروه کمی با فاصله از گروه اصلی به سمت پایین حرکت می‌کنند و در مسیر یخچال شمال شرقی سقوط می‌کنند.

پس از سقوط براساس اظهارات همراه خانم دولتخواه هر دو کوهنورد مصدوم می‌شوند با این وجود خانم دولتخواه اعلام می‌کند به دلیل جا ماندن کوله پشتی اش باید دوباره صعود کند، همراه خانم دولتخواه ایشان را رها می‌کند و به سمت پایان قله حرکت می‌کند که اینجا اشتباه بزرگی را مرتکب می‌شود. همراه خانم دولتخواه به پایین می‌رسد و پس از اطلاع رسانی درباره همراهش گروه امداد و نجات حاضر در بارگاه سوم فعال می‌شود برای یافتن خانم دولتخواه و انتقال مجروحان چهارشنبه و پنجشنبه بالگرد به منطقه اعزام می‌شود، اما اثری از خانم دولتخواه یافت نمی‌شود.

کدخبر: ۲۷۴۴۴۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Msina

    کمی عجیبه!