کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۳۶۴۶۹
تاریخ خبر:

پژو ۵۰۸ جدید، یک فرانسویِ غافلگیرکننده!

هفت صبح،ارسلان سلیمانیان | شاید اگر سال ها پیش از من می پرسیدند «فکر میکنی تنها کاری که تا آخر عمرت هرگز انجام ندهی چه کاری است؟» جواب می دادم تعریف و تمجید از یک ماشین لوکس فرانسوی!… اما خب زندگی غیرقابل پیش‌بینی تر از این حرف هاست.
با اینکه به لحاظ تاریخی فرانسوی ها را با صنعت مدرن و تخصص ویژه در دنیای مد و طراحی می شناسیم، اما فرانسوی ها هیچ وقت این یک کار را بلد نبودند: طراحی و تولید ماشین های لوکس. به عبارتی هرچقدر که فرانسوی ها در تولید خوروهای هاچ‌بک یا سایز متوسط ماهر هستند، اما در کلاس خودرهای لوکس کارنامه خرابی دارند. بدون تعارف اگر از چند محصول انگشت شمار فاکتور بگیریم، ماشین های لوکس فرانسوی اعم از برندهای رنو، پژو، سیتروئن وDS همگی فاجعه بودند! تا این ماشین؛ نسل نو پژو ۵۰۸.

خوب، شیک، مدرن و صفاتی از این قبیل، بسیار کوچک هستند برای توصیف این ماشین. نسل نوِ "پژو ۵۰۸" در یک کلام شاهکار است. هم به لحاظ فرم کلی بدنه و هم به لحاظ پرداخت در جزئیاتو هم به لحاظ توانایی های حرکتی. دقیقا شبیه به یک عطر گران‌قیمتِ ساخت پاریس! طراحی این ماشین به حدی غافلگیرکننده است که فکر می کنید با یک محصول از سال ۲۰۵۰ مواجه هستید که از آینده به زمان ما سفر کرده! در بخش فنی نیز پژو دست پر به میدان آمده است. این خودرو مجهز به چهار پیشرانه بنزینی و دیزلی است که ضعیف ترین آنها یک پیشرانه ۱.۵ لیتری دیزلی با قدرت ۱۲۸ اسب بخار است. ضعیف ترین پیشرانه بنزینی نیز از نوع ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۷۷ اسب بخار است. اما آنهایی که توانایی های حرکتی خودرو برایشان مهمتر است می توانند پیشرانه ۱.۶لیتری توربو با قدرت ۲۱۷ اسب بخار را انتخاب کنند. معتقدم پژو ۵۰۸ را نمی شود دوست نداشت حتی اگر با خودروهای فرانسوی مشکل داشته باشید! ماشینی که نه تنها از همه سدان های فرانسوی تاریخ زیباتر و خوش ساخت تر هست، بلکه به سدان های ژاپنی و آلمانی هم تنه می زند! حالا باید فرانسوی ها را حسابی جدی گرفت.

کدخبر: ۲۳۶۴۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • araz1999

    کپی از کیا اوپتیما هستش که !!!