کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۳۲۳۷۲
تاریخ خبر:

پژو ۲۰۷ با سس اضافه!

هفت صبح| خبرهای غیررسمی از تلاش ایران خودرو برای ارتقا رفاهی گران‌ترین هاچ‌بک شرکت پژو در کشور خبر می‌دهد، خودرویی که فعلا در حال آزمایش است.

گویا ایران خودرو در تلاش است با سبد فعلی محصولاتش تنوع را افزایش دهد. این شرکت که پس از تحریم‌ها برخی از بهترین شرکای خود نظیر پژو، رنو و سوزوکی را برای ادامه کار در کنار خود نمی‌بیند، برای خریدارانی که تمایل به داشتن اتومبیلی مونتاژی و نسبتا ارزان با امکانات بهتر دارند، یک ایده جالب دارد.
این خودروساز وطنی به تازگی تولید آزمایشی مدلی خاص از پژو ۲۰۷را با امکانات جدید آغاز کرده و گویا قرار است در آینده ی نزدیک امکان سفارش گذاری آپشن های جدید را برای مشتریان فراهم کند. طبق آنچه وب‌سایت خودرویی اسب بخار منتشر کرده، تعدادی از این محصولات آماده شده و از خط تولید هم خارج شده‌اند. عکس پایین متن که مربوط به همین خودرو در محوطه کارخانه ی ایران خودرو در جاده مخصوص است، تولید تعدادی پژو۲۰۷ هاچ بک و صندوقدار با سقف شیشه ای (Glass Roof) را تایید می‌کند.

این سقف های شیشه ای که به اصطلاح سقف پانارومیک و یا مونروف شناخته می شود، قابلیت بازشو ندارد و تنها راننده و سرنشینان می توانند از سقف هم نمایی به بیرون داشته باشند. البته افزایش روشنایی اتاق و احساس بهتر هنگام سفر از جمله مزایای این سقف متفاوت است.

اطلاعات منتشر شده از کارکنان خط تولید، خبر از این می دهد که گویا سقف گنبدی این خودرو نیز برای نصب قطعه ی شیشه ای تقویت شده و قالب شیشه ی جلو هم تغییر کرده است. سبک ساخت و طراحی فریم های سقف هم بر مبنای پژو ۲۰۸ انجام شده است.

اگر به نسخه های سقف شیشه ای ۲۰۸ نگاهی بیاندازید، کاملا واضح است که الگوی قطعه ی شیشه ای و فلزی سقف پژو ۲۰۷ برابر با آن است. آن طور که منابع خبری عنوان می کنند، فعلا برنامه ای برای تجاری سازی پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای وجود ندارد. اما نمونه های اولیه آن در نسخه ی هاچ‌بک و صندوقدار نیز تولید شده اند. همچنین در حال حاضر کاور داخلی سقف شیشه ای ۲۰۷ به صورت دستی باز و بسته می شود و احتمال دارد که در نمونه ی تجاری به موتور برقی نیز مجهز شود.
شنیده های مختلف حاکی از آن است که در آینده ی نزدیک ۲۰۶ در تیپ پلاس نیز به بازار خودروی کشور عرضه می شود. از طرفی گویا برنامه ایران خودرو برای نصب امکانات جدید بر روی پژو ۲۰۷ هاچ بک و صندوقدار جدی بوده وفهرست احتمالی امکانات جدید این محصولات شامل سقف شیشه ای، فرمان کمکی برقی، تریم داخلی چرم، نمایشگر با پشتیبانی اندروید، سنسور نور و باران و کیسه هوای جانبی می‌شود.

کدخبر: ۲۳۲۳۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر