کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۵۰۸۵۲
تاریخ خبر:

پژو در حال تسخیر اروپا

هفت صبح| حتی افت شدید فروش خودرو در بازارهای مهم اروپا هم نتوانسته پژو و زیرمجموعه اش شامل اوپل، واکسهال، سیتروئن و دی‌اس را از رشد فروش در ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۱۹ بازدارد.
.
بازار اروپا عمدتا با تحریک ۵گروه از خریداران در ۵کشور مختلف روندهای خود را تنظیم می‌کند. در واقع در حالی که بازارهای آلمان، انگلستان و فرانسه دوباره در مسیر احیا قرار گرفته‌اند، اسپانیا و ایتالیا همچنان روند نزولی خود را طی می‌کنند.
.
این پنج بازار به تنهایی سهمی ۶۰ درصدی از فروش سالانه خودرو را به خود اختصاص می‌دهند، باقی اتحادیه اروپا با حدود ۲۰ عضو تنها ۴۰ درصد فروش سالانه این بازار را در اختیار دارد. حالا از این پنج کشور، دو مورد آنها باهم در فوریه سقوط کرده و اطلاعات اولیه از افت ۲درصدی فروش خودرو در ایتالیا و سقوط حدودا ۹درصدی میزان خریداران در بازار اسپانیا حکایت دارد.
طبق گزارشی که اتحادیه خودروسازان ایتالیا منتشر کرده، تعداد خودرویی که در فوریه ۲۰۱۹ در ایتالیا به فروش رسیده نتوانسته از مرز ۱۷۷ هزار دستگاه بگذرد تا به این ترتیب شاهد سقوط ۲٫۴درصدی میزان تقاضا در این بازار باشیم. بخشی از این سقوط به دلیل افزایشی است که دولت ایتالیا برای مالکان خودروهای با رنج آلایندگی بالاتر از ۱۶۰۲ گرم در نظر گرفته است. این مسئله عمده‌ترین تاثیر را روی خودروهای دیزلی گذاشته و تقاضا برای این محصولات را تا ۲۳ درصد کاهش داده گرچه همچنان ۵۶ درصد خریداران سراغ این قبیل محصولات در بازار هستند. جالب است که در حالی فیات کریسلر و خاصتا آلفا رومئو در این ماه وضعیت بدی را گذرانده‌اند که پژوسیتروئن مجموعا رشدی ۳٫۸ درصدی را در این ماه تجربه کرده است. فولکس‌واگن، رنو و فورد اما وضعیت بدی را تجربه کرده و با سقوط فروش روبرو شده‌اند.
در اسپانیا البته وضع بدتر است و افت ۸٫۸درصدی این بازار بزرگ، نگرانی‌ها درباره آیند هبازار خودرو اروپا را افزایش داده است. براین مبنا و طبق اعلام انجمن خودروسازان اسپانیا، فروش خودرو در ماه فوریه به حدود ۱۰۰هزار دستگاه رسیده و عمده آن به دلیل عدم تمایل بیشتر خریداران برای محصولات دیزلی و بنزینی است که هب ترتیب ۲۳ و ۲ درصد افت کرده‌اند. البته در کمال تعجب رشد فروش محصولات الکتریکی بالا بوده و این خودروها حدود ۴۳ درصد در فوریه امسال بیشتر از فوریه ۲۰۱۸ متقاضی داشته‌اند که امیدوارکننده است.
اما در فرانسه میزان فروش خودرو نسبت به پنج ماه اخیر عقب‌گرد داشته و استثنائا به رونق رسیده است. البته همچنان کل تقاضای جدید در این بازار در محدوده ۱۷۲ هزار دستگاه قرار داشته و چندان بالا نرفتهاست. بر این مبنا بازار خودرو فرانسه در فوریه ۲۰۱۹ حدود ۲٫۱ درصد رشد کرده و اغلب بازیگران هم با افت فروش مواجه شده‌اند. برندگان این ماه هم به غیر از پژوسیتروئن-اوپل، شرکت سوئدی ولوو است که فروش چشمگیری را در این ماه تجربه کرده است.

کدخبر: ۲۵۰۸۵۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • toto

    مارو که مسخره کرد