کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۹۴۴۱
تاریخ خبر:

پژمان بازغی مجری مسابقه استعدادیابی قهرمان

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون| نیمه‌خرداد خبر تولید مسابقه استعدادیابی «قهرمان» رسانه‌ای شد. حتما می‌دانید که این مسابقه در حوزه رشته‌های مختلف ورزشی طراحی شده و شرکت‌کنندگان خود را با چالش‌های متفاوتی مواجه می‌کنند. حالا از این‌طرف و آن‌طرف خبر می‌رسد که پژمان بازغی اجرای «قهرمان» را برعهده دارد. او در این برنامه چه خواهد کرد؟ آیا می‌تواند از آزمون جدید سربلند بیرون آید؟ چالش‌های او در این مسیر چیست؟ گزارش هفت صبح را بخوانید.

‌مورد اول| آزمون سخت بازغی
همزمان با حضور بازیگران در عرصه اجرا، پژمان بازغی هم این حوزه را تجربه کرد. این اتفاق با برنامه «کودک‌شو» شبکه نسیم رخ داد و بازغی از همان قسمت‌های نخست نشان داد که می‌تواند تجربه‌ای موفق از سر بگذراند. این مجری-بازیگر ضعف‌هایی در اجرا داشت اما نقاط قوت او بیشتر بود.

در ادامه اجرای «کودک‌شو» به‌خاطر مشغله بازغی، به حمید گودرزی رسید (این دلیلی است که خود او بیان کرده). گودرزی هم در این برنامه موفق عمل کرده است. بازغی حالا آزمون دیگری در عرصه اجرا پیش‌رو دارد. او از سختی‌ها مطلع است و می‌داند در «قهرمان» خبری از لطافت «کودک‌شو» نیست. وانگهی، این خطر وجود دارد که بازغی همچنان تحت‌تاثیر برنامه قبلی باشد و دست‌کم در قسمت‌های نخست نتواند خود را با شرایط «قهرمان» وفق دهد.

مورد دوم| شنیده‌ها درباره دستمزد
خبر حضور بازغی در «قهرمان» هنوز به شکل رسمی رسانه‌ای نشده است. با این حال گفته می‌شود او گزینه قطعی اجرای این مسابقه است. به‌ویژه این‌که اخیرا در اینستاگرام خود خبر از عدم همکاری با فصل جدید «کودک‌شو» داد. حتی زمزمه‌هایی درباره دستمزد بازغی به گوش می‌رسد و رقم چند ده میلیونی برای هر قسمت گفته می‌شود. بنابر شنیده‌ها بخشی از این هزینه را حامی مالی برنامه تقبل کرده است. مثل هر پروژه‌ دیگری، امکان تغییر مجری تا لحظه آخر وجود دارد و مثل هر خبر و گزارش رسانه‌ای، احتمال تکذیب دستمزد می‌رود. آنچه نوشتیم بر‌اساس شنیده‌های هفت صبح از چند منبع معتبر است.

مورد سوم| یک انتقاد تازه
در سال‌های اخیر در چند نوبت گزارش‌هایی درباره رقم دستمزد بازیگران و مجریان در هفت‌صبح منتشر شده. تلاش‌مان این بوده که قضاوت نکنیم و صرفا انعکاس‌دهنده باشیم. آنچه عیان است این‌که رقم دستمزد بازیگران و مجریان رشد چشمگیری داشته و اگر از این منظر نگاه کنیم، بازغی درخواستی عجیب نداشته.

این‌که تلویزیون با چنین هزینه‌هایی کنار می‌آید بحث دیگری است. نکته بامزه جایی است که همزمان با شنیده‌ها درباره دستمزد بازغی در برخی محافل، گفت‌و‌گویی از او با خبرگزاری ایرنا منتشر شده؛ «اگر ستاره تیم سپاهان، دستمزد خود را به بخش فرهنگی باشگاه بدهد، حداقل می‌شود ۱۵ فیلم مستند از اسطوره‌های باشگاه ساخت. با دستمزد یک بازیکن استقلال یا پرسپولیس می‌شود ۱۰ فیلم مستند درباره زندگی اسطوره‌های این دو تیم ساخت.»

احتمالا منظور بازغی این نیست که بازیکن‌های فوتبال نباید دستمزد خوب بگیرند، بلکه می‌گوید باید باشگاه‌ها هوای اسطوره‌های خود را داشته باشند. با این حال راه تاویل باز است و می‌توان نتیجه گرفت که بازیکن‌ها کمی کمتر دستمزد بگیرند تا بخشی از آن صرف، ساخت مستند درباره بزرگان هر باشگاه شود.

آیا بازیگران و مجریان حاضر به چنین کاری هستند؟ مثلا خود بازغی به تهیه‌کنندگان برنامه‌ها تخفیف می‌دهد؟ ذهن ژورنالیستی به یک پرسش دیگر هم می‌رسد؛ این‌که چرا به‌رغم ابراز علاقه بازغی برای اجرای «کودک‌شو» این اتفاق رخ نداد؟ آیا پای دستمزد بالا در میان است؟ باز هم تاکید می‌کنیم قصد قضاوت نداریم اما نمی‌توان جنبه‌های مختلف یک ماجرا و شائبه‌های موجود را نادیده گرفت.

مورد چهارم| و همچنان عصر جدید
هر وقت نام «قهرمان» می‌آید، سرنوشت «عصر جدید» هم به ذهن متبادر می‌شود. خبر ساخت این برنامه همزمان شده است با پایان احتمالی «عصر جدید». همچنان سوال علاقه‌مندان مسابقه احسان علیخانی این است که فرجام آن چه خواهد شد؟ آیا تولید می‌شود یا نه؟ «قهرمان» رقیب تازه «عصر جدید» است یا این دو مسابقه همپوشانی ندارند؟ گذر زمان پاسخگوی خیلی از سوالات خواهد بود.

کدخبر: ۴۶۹۴۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر