کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۱۶۱۵
تاریخ خبر:

پولسازها در راه شبکه نمایش خانگی

روزنامه هفت صبح، مرجان فاطمی | بازار تولید سریال در شبکه نمایش خانگی، این روزها داغ شده و سریال‌های زیادی در مرحله‌ پیش‌تولید یا تولید قرار گرفته‌اند. جالب اینجاست که نام کارگردان‌هایی مانند رضا عطاران، بهمن فرمان‌آرا، محمدحسین مهدویان و شهرام شاه‌حسینی هم به جمع سریال‌ساز‌های شبکه خانگی اضافه شده. درحال‌حاضر سریال «قورباغه» به کارگردانی هومن سیدی آماده توزیع است. سریال‌های «خوب، بد، جلف۳»، «ملکه گدایان»، «خاتون»، «سیاوش» و «داد زن» در حال تولید هستند و «جیران»، «گیسو»، «خانه جاوید»، «ناجور»، «هنگامه»، «ساخت ایران۳» و «هیولا» در مرحله پیش‌تولید قرار دارند.

*** رضا عطاران
رضا عطاران که ۱۲سال پیش، بعد از ساخت سریال «بزنگاه»، از دنیای سریال‌سازی در تلویزیون خداحافظی کرده بود، حالا مجددا به این عرصه وارد شده و می‌خواهد سریالی برای شبکه نمایش خانگی بسازد. تجربه ثابت کرده که عطاران به عنوان کارگردان سریال‌های تلویزیونی، موفق‌تر عمل کرده و سریال‌هایش نسبت به آثار سینمایی‌اش با استقبال بیشتری روبه‌رو شده‌اند. با اینکه هنوز اطلاعاتی درباره‌ حال‌وهوای سریال جدید عطاران نداریم، اما می‌توانیم امیدوار باشیم این‌بار هم سریالی بسازد که سالیان‌سال ماندگار شود.

*** بهمن فرمان‌آرا
بهمن فرمان‌آرا کارگردانی است که معمولا خیلی گزیده کار می‌کند و تمام آثارش دارای امضایی منحصربه‌فرد هستند. او پیش از این هیچ‌وقت سراغ ساخت سریال نرفته بود و حالا تصمیمش برای ساخت «خانه جاوید»، بسیار غافلگیرکننده است. فرمان‌آرا درحال‌حاضر از فاطمه معتمدآریا دعوت به همکاری کرده است و هنوز نمی‌دانیم سایر بازیگران سریالش چه کسانی هستند. این اولین تجربه‌ همکاری معتمدآریا با یک سریال شبکه نمایش خانگی است.

*** محمدحسین مهدویان
هنوز نمی‌دانیم محمدحسین مهدویان قرار است با چه بازیگرانی برای ساخت سریال در شبکه نمایش خانگی همکاری کند. تهیه‌کنندگی این سریال را اول‌مارکت به‌عهده دارد و فعلا در مرحله انتخاب بازیگر است. مهدویان بعد از ساخت سریال مستند «آخرین روزهای زمستان» برای تلویزیون، از سال ۹۴، هرسال یک فیلم سینمایی کارگردانی کرده و بعد از شش فیلم، حالا می‌خواهد سریال‌سازی را هم تجربه کند.

*** حامد بهداد
بعد از «دندون‌طلا» و «دل»، حالا قرار است در اولین سریال شهرام شاه‌حسینی در شبکه نمایش خانگی هم همکاری داشته باشد. شاه‌حسینی قصد دارد این سریال را با بخشی از عوامل فیلم سینمایی «خانه دختر» بسازد و محمد شایسته هم تهیه‌کنندگی آن را به‌عهده دارد. درحال‌حاضر علاوه‌بر حامد بهداد، حضور سحر دولتشاهی هم قطعی شده است.

*** مهران مدیری
سریال «هیولا»، سال گذشته با استقبال زیادی روبه‌رو شد و حالا مهران مدیری تصمیم گرفته است فصل دوم این سریال را هم با همکاری پیمان قاسم‌خانی بسازد. البته هنوز زمان تولید این سریال مشخص نیست. مدیری علاوه‌بر «هیولا۲»، همکاری دیگری هم با شبکه نمایش خانگی دارد. درحال‌حاضر مشغول بازی در سریال «خاتون» به کارگردانی تینا پاکروان است. در این سریال علاوه‌بر مدیری، بابک حمیدیان، نگار جواهریان، شب نم مقدمی و اشکان خطیبی هم حضور دارند.

*** محمدرضا گلزار
بعد از بازی در دو سریال «عاشقانه» و «ساخت ایران» برای شبکه نمایش خانگی، حالا حضورش را برای بازی در ادامه‌ این سریال‌ها هم اعلام کرده است. «گیسو» به عنوان فصل دوم سریال «عاشقانه» در مرحله انتخاب بازیگر است و فعلا غیر از گلزار، حضور حسین یاری و هومن سیدی هم در آن قطعی شده. علاوه‌بر «گیسو»، برزو نیک‌نژاد هم تصمیم دارد فصل سوم سریال «ساخت ایران» را با حضور محمدرضا گلزار شروع کند.

*** پیمان قاسم‌خانی
تصویربرداری سریال «خوب، بد، جلف۳» را در کیش شروع کرده است. این سریال در ادامه‌ «خوب، بد، جلف۱ و ۲» ساخته شده و بازیگران اصلی فصل دوم در آن حضور دارند. اگر به خاطر داشته باشید، قسمت دوم این فیلم، پایان مشخصی نداشت و کارگردان آن را منوط به ساخت قسمت سوم آن کرده بود. قاسم‌خانی بعد از پایان تولید این سریال، قرار است به عنوان سرپرست نویسندگان با پروژه‌ «هیولا۲» هم همکاری داشته باشد.

*** رضا کیانیان
تا به حال چهاربار با شبکه نمایش خانگی همکاری داشته است. در سریال‌های «قلب یخی ۳»، «شاهگوش» و «شهرزاد ۲ و ۳» بازی کرد و حالا مقابل دوربین سروش محمدزاده برای سریال «سیاوش» رفته است. این سریال پیش از این به کارگردانی نیما اقلیما جلوی دوربین رفته بود، اما بعد از چند قسمت، سروش محمدزاده جایگزین او شد. درحال‌حاضر علاوه‌بر کیانیان، امیر جعفری و میلاد کی‌مرام هم در این سریال بازی دارند. قرار بود نیکی کریمی هم در این سریال حضور داشته باشد که منتفی شد.

کدخبر: ۳۵۱۶۱۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر