کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۰۷۷۳
تاریخ خبر:

پورسانگ؛ اولین شاسی‌بلند فراری به خیابان‌ها می‌آید

روزنامه هفت صبح | سال گذشته غول خودروسازی ایتالیایی اعلام کرده بود که طی سال ۲۰۲۲ اولین شاسی‌بلند خود به‌نام پورسانگ را رونمایی خواهد کرد. این‌طور که به‌نظر می‌رسد اکنون نیز فراری به وعده خود عمل کرده است و قصد دارد تا چند ماه آینده رسما از این خودروی بی‌نظیر رونمایی کند و خط تولید آن را راه بیندازد، چرا‌که سال ۲۰۲۳ زمان تحویل آن به مشتریان است.

با این حال متاسفانه هنوز شرکت خودروسازی ایتالیایی اعلام نکرده که دقیقا چه زمانی ما شاهد هنرنمایی اولین شاسی‌بلند فراری در خیابان‌ها خواهیم بود. فراری بارها خبر داده است احتمالا قلب تپنده پورسانگ یک موتور V8 توربوشارژ هیبریدی خواهد بود. این احتمال نیز وجود دارد که فراری از موتور V8 پلاگین هیبریدی که در SF90 به‌کار برده است، برای پورسانگ ۲۰۲۲ نیز استفاده نماید. البته از طرفی دیگر شایعاتی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه فراری قصد دارد یک پیشرانه V12 با ۸۰۰ اسب بخار قدرت را در زیر کاپوت این خودرو جاسازی کند.

استقبال از شاسی‌بلندها
واقعیت این است که شاسی‌بلندهای با عملکرد بالا، این روزها بین مردم محبوبیت بالایی دارند، تفاوتی ندارد که شما چه برندی را انتخاب می‌کنید، در هر حال شاسی‌بلندها سهم بیشتری از بازار را در دست گرفته‌اند. سال گذشته تقریبا ۶۰‌درصد از فروش لامبورگینی مربوط به شاسی‌بلند اوروس بود، به‌همین ترتیب چندان جای تعجبی ندارد که فراری می‌خواهد به این صنعت ورود کند.

فراری سال‌ها بود زیر بار نمی‌رفت تا محبوبیت شاسی‌بلند را در میان مخاطبانش در نظر بگیرد اما بالاخره راضی شد تا یک شاسی‌بلند به بازار عرضه کند. در نظر بگیرید اگر فراری یک شاسی‌بلند در سبد محصولاتش جا ندهد، خب خریدار به‌سادگی به برندی دیگر مراجعه می‌کند و این الزام جلب مشتری باعث شد تا فراری بالاخره به سمت تولید فراری شاسی‌بلند برود.

از تولید و شکل و شمایل این محصول اطلاعات چندانی در دسترس نیست، فقط مخاطب می‌داند فراری Purosangue بر روی پلتفرم اصیل این شرکت ساخته خواهد شد. یعنی برخلاف رقبایی چون لامبورگینی اوروس یا بنتلی بنتایگا که اصالت آنها از فولکس‌واگن توارگ می‌آید، این شاسی‌بلند فراری کاملاً ساخته و پرداخته مارانللو خواهد بود.

متاسفانه تا به این لحظه هنوز تصاویر اولین شاسی‌بلند فراری منتشر نشده است و جز چند تصویر که توسط افشاگران منتشر گردیده و خودرو کاملا استتار شده، در دست نیست؛ اما از آنجایی‌که زمان رونمایی آن نزدیک است ما امیدواریم که هرچه زود‌تر، نه‌تنها اطلاعات بیشتری را در رابطه با این خودرو به‌دست بیاوریم بلکه تصاویر واضح‌تری از آن را نیز شاهد باشیم.

کدخبر: ۴۴۰۷۷۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر