کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۸۷۸۷
تاریخ خبر:

پوتین صریحا اوکراین را به‌حمله موشکی تهدید کرد

روزنامه هفت صبح | تنش نظامی در منطقه مرزی بین اوکراین و روسیه در حال بالا گرفتن است. اوکراین می‌گوید قصد شرکت در یک مانور نظامی دارد و پوتین صریحا اوکراین را به حمله موشکی تهدید کرده است.
‌تهدید پوتین
آنطور که اسپوتنیک گزارش داده رئیس‌جمهوری روسیه در همایش سرمایه‌گذاری و در واکنش به تهدیدات از جانب مرزهای اوکراین سخن گفته است. او گفته: اگر نوعی از سیستم‌های جنگی در خاک اوکراین نمایان شوند، مدت زمان طی کردن این موشک‌ها به سمت مسکو از هفت تا ۱۰ دقیقه خواهد بود. در این صورت روسیه در واکنش به این تهدیدات باید چیزی مشابه آنها بسازد. مسکو در حال حاضر عملا قادر به انجام آن کار است. سلاح‌های مافوق صوت ما در عرض پنج دقیقه به اوکراین می‌رسند.

ما در حال حاضر موشکی جدید را با موفقیت آزمایش کردیم و از ابتدای سال مسلح به موشک‌های دریایی جدید با سرعتی بالای ۹ ماخ خواهیم بود.او در ادامه حرف‌هایش سند هم داده و گفته: روسیه با موفقیت سلاح‌های مافوق صوتی را آزمایش کرده که سرعت آنها به ۹ ماخ می‌رسند و در آینده نزدیک این سلاح‌ها در کشور رونمایی می‌شوند.

در این‌باره خبرگزاری اینترفاکس به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش کرده بود که ارتش این کشور اقدام به آزمایش یک موشک کروز مافوق صوت زیرکن (Zircon) کرده و این موشک یک هدف زمینی را در ساحل دریای بارنتز در محدوده برد بیش از ۳۵۰ کیلومتر مورد اصابت قرار داده است.پوتین البته در پایان حرف‌هایش به‌نوعی خود را نسبت به جنگ بی‌میل نشان داده و گفته: ما به چه سمتی می‌رویم؟ چرا این کار را می‌کنیم؟‌ خطوط قرمزهایی از نظر روسیه وجود دارند؛ اما من امیدوارم به آن حد نرسد. امیدوارم غرب منطقی و مسئولانه در قبال کشورهایش و جامعه‌ جهانی عمل کند.

عتاب به ناتو
باز هم به نقل از اسپوتنیک، می‌توانیم سخنانی از پوتین در یک مراسم اعطای استوارنامه‌های سفیران را بخوانیم که در آن به‌نوعی ناتو را مورد خطاب قرار داده و گفته: من خطاب به وزارت خارجه روسیه قبلاً تاکید کرده‌ام که دیپلماسی ما اکنون این وظیفه اصلی را دارد که به‌سراغ ارائه تضمین‌های امنیتی قابل اعتماد و بلندمدت برای روسیه برود. ما در گفت‌وگو با آمریکا و متحدانش، پافشاری خواهیم کرد تا توافقاتی خاص در راستای از دستور کار خارج کردن هرگونه پیشروی ناتو به سمت شرق و استقرار سیستم‌های تسلیحاتی تهدیدآمیز علیه ما در مجاورت فدراسیون روسیه تهیه شوند.

مانور اوکراین و متحدان
در همین حال، روز سه‌شنبه اوکراین از برگزاری ۱۰ رزمایش بزرگ جهانی در سال ۲۰۲۲ خبر داده و گفته: دست‌کم ۲۱ هزار و ۵۰۰ اوکراینی و ۱۱ هزار سرباز از آمریکا، انگلیس،‌ لهستان، رومانی و کشورهای دیگر در رزمایش‌ها شرکت خواهند کرد. اوکراینی‌ها نیز در ۱۶ رزمایش در خارج از کشور شرکت خواهند کرد. آنطور که ایسنا به نقل از رویترز خبر داده، در واکنش به این سخنان، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفته: ورود کی‌یف در رزمایش‌ها خطری بر امنیت روسیه است. احتمال ورود رژیم کی‌یف به ماجراجویی نظامی را بعید نمی‌دانیم. این مسئله تهدیدی مستقیم بر امنیت روسیه است.

کدخبر: ۴۲۸۷۸۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1560804133

    اینم زوراش به اوکراین بیچاره رسیده … یاد مثل … میا زار موری که دانه کش هست …