کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۵۴۶۰
تاریخ خبر:

پنج ‌یادداشت درباره پوتین و تافتون و تی‌تی و دورتموند

روزنامه هفت صبح | یک: ‌ در بحبوحه تحریم‌ها و یک جنگ پرخرج نظامی پوتین توانست ارزش واحد پول روسیه را حفظ کند و از تنش اقتصادی جلوگیری کند. روسیه یک قدرت بزرگ نظامی است اما همیشه به‌عنوان یک اقتصاد متزلزل از آن یاد می‌شده. اما چگونه توانسته اقتصاد کشورش را این‌گونه پایدار حفظ کند؟ ‌فکر کنم به‌جز تصمیمات درست اقتصادی، ‌دلیل اصلی به‌خاطر اعتماد مردم روسیه به او و یکپارچگی میان آنها باشد.

در کشور ما اما مسئولین و پروژه‌هایی هستند که در بحبوحه این‌همه تنش، بی‌ملاحظه در حال پراکنده کردن صفوف جوان‌ها و آدم‌ها هستند و نمی‌گذارند شهد موفقیت‌های بین‌المللی و سیاسی بر کامشان بنشیند. آنها همه‌چیز را باب‌طبع و سلیقه خود می‌خواهند. خیلی هم عصبانی هستند. اهل تعدیل و ملاحظه و حرکت قدم به قدم هم نیستند. همه چیز را ناگهان می‌خواهند به تنظیمات کارخانه برگردانند.

دو: نان تافتونی محل را ماشینیزه کرده‌اند و کیفیتش به‌شدت افت کرده. با مالکش درباره کیفیت نان گپ زدم. گفت طبخ سنتی تافتون چهار تا کارگر می‌خواست که مدام هم در حال سروکله زدن درباره بیمه و حقوق و مرخصی بودند. الان با یک کارگر کارم راه می‌افتد. کیفیت نان کمی پایین آمده اما برای من خیلی صرفه‌اش بیشتر است. چه می‌گفتم؟

سه: فیلم عجیب زالاوا ساخته ارسلان امیری اکران شده و دو سه روز دیگر فیلم تی‌تی که به‌نظرم فیلم بسیار مهمی است اکران می‌شود. به کارگردانی آیدا پناهنده و بازی پارسا پیروزفر و الناز شاکردوست و هوتن شکیبا. حالا نکته مهم در مورد اکران این دو فیلم اینجاست که ارسلان امیری و آیدا پناهنده زن و شوهر هستند. این دو فیلم را از دست ندهید.

چهار: فهرست پرتماشاگر‌ترین تیم‌های اروپا بر مبنای میانگین تعداد تماشاگر از سال ۲۰۰۰ تا به امروز منتشر شده که در میان بیست تیم اول، ‌هفت باشگاه آلمانی هستند و ۵ باشگاه انگلیسی و طبق معمول بورسیا دورتموند در صدر جدول قرار دارد.

پنج: تلاش‌های دوستان در وزارت فرهنگ و ارشاد و تلویزیون و بقیه نهادهای مربوطه فرهنگی و اجتماعی قابل تحسین است. خسته نباشید به آنها می‌گوییم. این‌که می‌خواهند فضا را پاک کنند و سالم. کسی خبر دارد که فیلم و سریال درجه یکی در حال تولید هست یا نه؟ ‌کتاب خوبی؟ ‌مثلا به‌زودی شاهد یک رمان خوب خواهیم بود؟‌ یک شاهکار؟

در عرصه موسیقی اتفاقات خوبی خواهد افتاد؟ ‌قطعه موسیقی خوبی یا ترانه‌ای، آلبومی و… دوستان وزیر و معاونان پرتلاشش یک دورنما از تولیدات فرهنگی در سال‌های آینده در اختیار ما عوام بگذارند. مثلا سینمای دهه نود ایران بسیار مولد و بارور بود و کلی فیلم‌های خاص تولید کرد. فکر می‌کنند در دهه ۱۴۰۰ چه اتفاقاتی در عرصه سینما بیفتد؟ ‌کسی نظریه‌ای دارد؟‌

کدخبر: ۴۶۵۴۶۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1568532767

    دو شماره از خاطرات فوتبالی مانده. بعدش ا دامه خاطرات پراکنده یادتون نره. تنبلی نک نید منتظریم