کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۲۴۰۹
تاریخ خبر:

پنج هفته تا پایان نیم‌فصل؛ قهرمان کیست؟

روزنامه هفت صبح | با برگزاری مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی، دوباره از روز جمعه، تنور رقابت‌های لیگ برتر داغ خواهد شد. پنج هفته تا پایان نیم‌فصل اول باقی مانده و در این گزارش قصد داریم ارزیابی کنیم و ببینیم کدام تیم‌ها شانس بیشتری برای قهرمانی نیم فصل دارند.
سپاهان: ۲۲ امتیاز
بازی‌های باقی‌مانده: پیکان، پدیده، پرسپولیس، فولاد، آلومینیوم
شاگردان محرم نویدکیا با حکمی که کمیته انضباطی درباره گل‌گهر و اریک بایناما صادر کرد، ۳ امتیاز گرفتند و با تفاضل گل بهتر نسبت به استقلال در صدر ایستادند. این تیم در دو بازی بعدی خود میزبان پیکان و پرسپولیس خواهد بود که بازی دوم مقابل پرسپولیس یک بازی کلیدی و تعیین‌کننده خواهد بود. البته پیکان هم با وجود دو باخت متوالی مقابل استقلال و پرسپولیس، حریف آسانی نیست. ساده‌ترین بازی سپاهان تا نیم‌فصل بازی با تیم قعرنشین پدیده در مشهد است که تا حدود زیادی می‌توان از پیروزی این تیم در آن بازی مطمئن بود.

در ادامه سپاهان به اصفهان بازخواهد گشت و در یک بازی دشوار مقابل فولاد خوزستان قرار خواهد گرفت که ممکن است تا آن زمان خودش به جرگه مدعیان قهرمانی نیم‌فصل پیوسته باشد. آخرین بازی سپاهان هم در اراک مقابل آلومینیوم برگزار می‌شود که قطعا بازی سختی است و شاید تعیین‌کننده قهرمان نیم‌فصل هم باشد! در بدبینانه‌ترین حالت، پیش‌بینی می‌شود سپاهان از این پنج بازی ۱۰ امتیاز بگیرد و ۳۲ امتیازی شود.

استقلال: ۲۲ امتیاز
بازی‌های باقی‌مانده: پدیده، فولاد، آلومینیوم، مس، نفت مسجدسلیمان
استقلال هم با رای کمیته انضباطی دو امتیاز به اندوخته‌هایش اضافه کرد ولی صدر جدول را به دلیل تفاضل گل کمتر از دست داد. تیم فرهاد مجیدی، لیگ برتر را از جمعه با بازی مقابل پدیده در مشهد دوباره استارت خواهد زد و به نظر می‌رسد استقلال کار سختی در برابر این تیم ته جدولی نداشته باشد اما پس از این بازی، استقلال سه تقابل دشوار را پیش رو خواهد داشت. ابتدا بازی با فولاد در تهران، سپس بازی با آلومینیوم در اراک و بعد بازی با مس رفسنجان در تهران!

آلومینیوم و مس خودشان مدعی قهرمانی نیم‌فصل هستند و برای باخت به مصاف استقلال نخواهند آمد. فولاد هم با جواد نکونام حریف آسانی برای استقلال نخواهد بود. اما میزبانی در دو بازی از این سه بازی، برگ برنده تیم مجیدی است و پیروزی در این دو بازی خانگی خیلی هم دور از دسترس نیست. آخرین بازی استقلال در نیم‌فصل اول مصاف با نفت در مسجدسلیمان است که پیروزی آبی‌ها در آن بازی محتمل است. در مجموع به نظر می‌رسد استقلال می‌تواند از این پنج بازی آخر خود ۱۲ امتیاز بگیرد و ۳۴ امتیازی شود.

آلومینیوم اراک: ۲۰ امتیاز
بازی‌های باقی‌مانده: گل‌گهر، صنعت‌نفت، استقلال، پیکان، سپاهان
تیم رسول خطیبی تا همین جا هم شگفتی بزرگی خلق کرده است. آنها فقط دو گل خورده‌اند و یکی از دو تیم بدون باخت لیگ بیست و یکم هستند. اما بازی‌های باقی‌مانده این تیم دشوار است. آنها ابتدا میزبان تیم زخم خورده گل‌گهر هستند که با رای کمیته انضباطی ۷ امتیاز از دست داده و از جرگه مدعیان خارج شده و برای بازگشت به کورس قهرمانی دست به هر کاری خواهد زد. سپس بازی با صنعت‌نفت در آبادان در راه است و بعد هم بازی با استقلال در اراک!

تقابل با پیکان در تهران و در نهایت بازی با سپاهان در اراک دو بازی آخر تیم آلومینیوم خواهد بود. پیروزی بر صنعت‌نفت و پیکان نباید برای تیم خطیبی کار چندان سختی باشد. آنها البته پرسپولیس را هم در اراک برده‌اند و بعید نیست استقلال را هم مغلوب کنند. اما تقابل با سپاهان هم در اراک برگزار می‌شود. اگر میانگین فعلی آلومینیوم را برای بازی‌های بعدی این تیم در نظر بگیریم، احتمالا آنها ۱۰ امتیاز از این پنج بازی خواهند گرفت و در پایان نیم‌فصل ۳۰ امتیازی خواهند شد.

پرسپولیس: ۱۹ امتیاز
بازی‌های باقی‌مانده: ذوب‌آهن، سپاهان، تراکتور، پدیده، فجر سپاسی
در قیاس با دیگر تیم‌های مدعی، به نظر می‌رسد پرسپولیس بازی‌های ساده‌تری تا پایان نیم‌فصل در پیش داشته باشد. آنها در ادامه فقط با یک مدعی دیگر یعنی سپاهان در اراک! روبه‌رو خواهند شد و سایر حریفان این تیم فعلا همگی در نیمه پایینی جدول قرار دارند. احتمال باخت پرسپولیس به سپاهان در ورزشگاه نفرین شده شهر اراک وجود دارد.

اما شاگردان یحیی گل‌محمدی این شانس را دارند که چهار بازی دیگر خود را با پیروزی پشت سر بگذارند. اگر این اتفاق بیفتد، احتمال قهرمانی پرسپولیس در نیم‌فصل زیاد است اما آیا تیمی که میانگین امتیازی فعلی‌اش به ۲ نرسیده است، می‌تواند از ۱۵ امتیاز بعدی خود ۱۲ امتیاز بگیرد؟ کافی است پرسپولیس در یکی از این چهار بازی نسبتا آسان بلغزد و امتیاز از دست بدهد، در آن صورت شانس قهرمانی این تیم به شدت پایین خواهد آمد. پیش‌بینی می‌شود پرسپولیس در پایان نیم‌فصل، ۳۱ امتیازی باشد.

مس رفسنجان: ۱۸ امتیاز
بازی‌های باقی‌مانده: نساجی، گل‌گهر، صنعت‌نفت، استقلال، پیکان
تیم محمد ربیعی آماده‌ترین و باثبات‌ترین تیم این روزهای فوتبال ایران است. آنها در پنج بازی آخر خود چهار برد و یک مساوی به دست آورده‌اند و با توجه به بازی‌های باقی‌مانده، بعید نیست بتوانند در پنج بازی بعدی‌شان هم همین نتایج را رقم بزنند. البته دو بازی خارج از خانه دشوار مقابل گل‌گهر و استقلال می‌تواند رویاهای این تیم برای قهرمانی نیم‌فصل را بر باد بدهد.

حتی دو مساوی مقابل این دو تیم هم می‌تواند نتیجه خوبی برای مس رفسنجان باشد. تیم ربیعی با پیروزی در سه بازی دیگرش می‌تواند ۱۱ امتیاز از بازی‌های بعدی خود بگیرد و در پایان نیم‌فصل ۲۹ امتیازی شود. احتمالا تنها شانس این تیم برای قهرمانی نیم‌فصل گرفتن ۱۵ امتیاز کامل است که اگرچه روی کاغذ غیرممکن نیست اما زیادی رویایی به نظر می‌رسد.

کدخبر: ۴۳۲۴۰۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر