کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۴۱۳۰
تاریخ خبر:

پنج نکته درباره شانس دریافت وام ازدواج ۵۰میلیونی

روزنامه هفت صبح | متقاضیان دریافت وام ازدواج امسال می‌توانند نفری ۵۰میلیون تومان دریافت کنند. پس یک زوج جوان که ازدواج اولشان را تجربه می‌کنند دو تایی با هم ۱۰۰میلیون تسهیلات می‌گیرند که رقم بالایی است. همچنین با توجه به اینکه کارمزد این وام را با قوانین مربوط به تسهیلات قرض‌الحسنه محاسبه می‌کنند، اقساط ماهانه حدود ۶۵۰هزار تومان برای هر فقره وام است. پس خودتان می‌توانید تصور کنید که امسال تقاضا احتمالا بیشتر از همیشه خواهد بود.

* یک: آمارهای بانک مرکزی نشان می‌هد در ۱۲ماه سال گذشته ۸۴۳هزار نفر موفق به دریافت وام ازدواج شده‌اند. در سه ماه سپری شده از سال جدید ۱۰۴هزار و ۱۲۳نفر تسهیلات ۵۰میلیونی دریافت کرده‌اند که مبلغ پرداختی به این افراد بیش از ۵٫۳هزار میلیارد تومان بوده است. همچنین ۲۹۶هزار نفر در صف هستند تا مراحل مختلف دریافت وام را پشت سر بگذارند.

* دو: با مصوبه مجلس و براساس قانون بودجه سال ۹۹ وام ازدواج برای هر یک از زوج‌ها از ۳۰میلیون تومان به ۵۰میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. طبق مصوبه کمیسیون اقتصادی مجلس در سال ۹۹ وام ازدواج به صورت هفت ساله بازپرداخت خواهد شد و اقساط ماهانه هر وام ۶۵۰هزار تومان خواهد بود یعنی با احتساب کارمزد چهار درصدی پس از گذشت هفت سال بانک از متقاضی حدود دو میلیون تومان سود می‌گیرد.

* سه: طبق قانون، به هر یک از زوج‌ها ۵۰میلیون تومان وام تعلق می‌گیرد که روی هم رفته دو نفر می‌توانند ۱۰۰‌میلیون تومان وام بگیرند. بانک‌ها امسال موظف هستند از محل منابع خود علاوه بر زوج‌هایی که تازه عقد کرده و در سامانه ثبت‌نام می‌کنند، به زوج‌هایی که تاریخ عقد آنها بعد از اول فروردین سال ۱۳۹۶ است اما تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، با اولویت وام بدهند.

* چهار: در روزهای گذشته بخشنامه بانک مرکزی که در سال ۹۶ تهیه شده دوباره روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت و دست به‌دست چرخید. در این بخشنامه آمده اگر زن و شوهر هر دو در یک بانک اقدام کنند و فیش حقوقی ضامن آنها کفاف ضمانت پرداخت اقساط هر دو نفر را بدهد، بانک می‌تواند همان یک ضامن را بپذیرد.

الان اقساط وام هر دو نفر حدود یک میلیون و ۳۰۰هزار تومان است و اگر یک دو ماه پرداخت اقساط عقب افتاده باشد، بانک باید رقم زیادی را از قبض حقوقی ضامن بردارد. پس ممکن است خیلی از شعبات علاقه‌ای به اجرای بخشنامه سال ۹۶ بانک مرکزی نداشته باشند و برای هر وام ۵۰میلیونی، یک ضامن جداگانه طلب کنند.

* پنج: زوج‌های جوان برای دریافت وام ازدواج باید به سایت رسمی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به نشانی ve.cbi.ir مراجعه کنند. این آدرس تنها سایت تسهیلات ازدواج در کشور است و به‌جز این لینک هر سایت دیگری کلاهبرداری است. زوج‌ها پس از دریافت کدرهگیری به شعبه معرفی می‌شوند. با وجود تعیین اولویت پرداخت، منابع وام ازدواج محدودیت ندارد و زوج‌ها پس از تکمیل مدارک و معرفی ضامن وام می‌‌گیرند.

کدخبر: ۳۳۴۱۳۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر