کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۹۰۶۲
تاریخ خبر:

پنج نکته درباره بازی ایران مقابل عراق

روزنامه هفت صبح | یک: عجب تصاویر دلچسبی. چقدر زیبا. این همان فوتبالی است که ما دوست داریم. خانواده،‌ کوچک و بزرگ در کنار هم. حالا این‌که شیوه بلیت‌فروشی به خانم‌ها چقدر غیرعادی بوده و همچنان در حال مهندسی کردن تماشاگران زن هستند بماند. آخرش یک روز گند این کار هم در می‌آید و مجازات‌های فیفا.از ما گفتن.

دو: علیرضا جهانبخش یادآور روزهای اوج ادن هازارد بود! و یا به زبان وطنی ترکیبی از خداداد عزیزی و مهدوی کیا و علی کریمی بود. با بازوبند کاپیتانی در زمین می‌تاخت و شوت می‌زد و پاس می‌داد و به شکل کامل غیرقابل مهار بود. مهدی طارمی هم انگار نه انگار که خستگی سفر مشقت بارش از پرتغال به ایران در گذر از یخبندان استانبول و ترکیه را بر دوش خود داشته است.در فقدان آزمون،‌او به نوک حمله رفته بود و تیم ملی هم یک ۴-۳-۳ هجومی را بازی کرد.

فقط با یک هافبک دفاعی که آن هم سعید عزت اللهی بود و امیرعابدزاده که به کلی جای بیرانوند را هم تصاحب کرده و دومین کلین شیت خود را هم در حضور پدرش جشن گرفت و جمعه هم بیرانوند گفت کرونا دارم و اردو را ترک کرد. سام قدوس هم هنوز نتوانسته آن تکخال مورد علاقه تماشاگران ایرانی باشد. هنوز در هر عملیاتی یکی دو سانتی‌متر کم می‌آورد . به هرحال حضور قدوس غنیمتی است.

قلی زاده باید به عنوان کم فراز و نشیب‌ترین بازیکن تیم ملی ستایش شود. آنقدر خوب است که ترابی با تمام شایستگی‌هایش به نیمکت ذخیره‌ها چسبیده است. وحید امیری هم که غیرقابل چشم‌پوشی است. واقعا نمی‌دانیم اگر نوراللهی و آزمون بازگردند این ترکیب دستخوش چه تغییراتی خواهد شد. احتمالا قدوس و شاید هم امیری به نیمکت بروند. تازه یادمان باشد صیادمنش و قایدی و کریم انصاری‌فرد و حاج صفی را هم داریم!

سه: در خط دفاع شجاع خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان ثابت بودند مثل همیشه . زوج جام ملت‌ها یعنی مجید حسینی و پورعلی گنجی به این بازی‌ها نرسیدند و خب در این پست یزدانی هم حضور دارد. متاسفانه از میان این ۵ مدافع وسط درجه یک ،‌یک نفر جام جهانی را از دست خواهد داد به احتمال زیاد. در دفاع چپ نورافکن بعید است به این سادگی‌ها این پست را به میلاد محمدی بازگرداند و در دفاع راست هم محرمی با سایه صالح حردانی دست به گریبان است و شاید هم بعدها دانیال اسماعیلی‌فر.

چهار: دروازه‌بان عراق پدیده عجیبی بود. ۵ تا سوپر واکنش در طول بازی داشت که سه تای آنها از انسان معمولی توقع نمی‌رود. اگر او نبود دروازه عراق گلباران می‌شد. او رقیب جدی جهانبخش برای عنوان بهترین بازیکن زمین بود.

پنج: پنجشنبه شب بعد از بازی ایران به تماشای بازی عربستان مقابل عمان نشستم. بازی در خاک عربستان برگزار می‌شد. در مورد قدرت سعودی‌ها خبرها و اظهارنظرهای فراوانی به گوش می‌رسد اما منصفانه بگویم ایران حداقل در پنجشنبه شب یک سر و گردن از سعودی‌ها تیم بهتری بود. گروه ایران گروه آسان‌تری محسوب می‌شود اما در مورد توانایی‌های این تیم شک نکنید. عربستان عمان را برد و به رکورد هفت پیروزی دست یافت اما آنچه ما دیدیم در مقابل ایران حرف چندانی نخواهد داشت. ‌‌

کدخبر: ۴۳۹۰۶۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر