کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۳۵۹۰
تاریخ خبر:

پنج ریسک‌ بازار ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاران ایرانی

روزنامه هفت صبح | تب سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال به حدی بالا رفته که یکی از دوستان ما اصرار زیادی دارد تا همه اطرافیانش را به این بازار بکشاند. در پاسخ به دعوتش، مبلغ نسبتا کوچکی در اختیارش گذاشتیم تا ببینیم با این پول چقدر می‌تواند سود کند؟ نتیجه شگفت‌انگیز بود و او موفق شد در کمتر از یک هفته، ۷۰درصد سود به جیب بزند.

چنین بازدهی چشمگیری شاید بتواند خیلی‌ها را برای ورود به بازار پرریسک رمزارزها وسوسه کند اما باید توجه داشته باشید که این بازار علاوه بر ریسک‌های معمول بازارهای مالی مثل افت و خیز ناگهانی قیمت‌ها و نوسانات عجیب و غریب، می‌تواند ریسک‌های دیگری هم به خصوص برای سرمایه‌گذاران ایرانی داشته باشد.

* سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال بدون کیف پول رمزارز معنایی ندارد. اولین گام این است که شما در یکی از سایت‌هایی که کیف پول ارز دیجیتال دارند ثبت نام کنید و پول‌هایتان را به آن انتقال دهید. چراکه در ایران خرید کیف‌پول‌های سخت‌افزاری تا حد زیادی غیرممکن است و چاره‌ای جز اعتماد به کیف‌پول‌های آنلاین ندارید.

کافی است یک روز صاحب کیف پول تصمیم بگیرد سایتش را به روی مشتریان ایرانی ببندد. بیترکس و CEX نمونه‌هایی هستند که در چند سال گذشته به بهانه تحریم‌ها دسترسی کاربران ایرانی را به موجودی بیت‌کوین خودشان مسدود کرده‌اند و هیچ پاسخ قانع‌کننده‌ای هم ارائه نکرده‌اند.

* قدم دوم برای سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال بعد از افتتاح حساب در سایت‌های کیف‌پول آنلاین، ثبت‌نام در صرافی‌های ارز دیجیتال است. برای خرید ارز دیجیتال در صرافی‌های بزرگ و بین‌المللی لازم است حسابتان را با دلار شارژ کنید اما در ایران هرکسی نمی‌تواند دلار به خارج از کشور منتقل کند. برای همین چاره‌ای جز استفاده از صرافی‌های ایرانی نیست.

* فعالیت صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال غیرقانونی است. این امکان وجود دارد تا هر لحظه شاهد فیلتر شدن سایت‌های صرافی ارز دیجیتال باشیم. شاید فیلتر شدن مشکل چندان بزرگی نباشد اما اگر درگاه‌های پرداخت این سامانه‌ها بسته شود، دیگر امکان انتقال پول نخواهید داشت.مشکل زمانی بزرگتر خواهد بود که حساب بانکی صرافی ارز دیجیتال مسدود شود و نتواند پول مشتریانشان که در کیف پول صرافی باقی مانده را به آنها برگرداند.

* قیمت ارزهای دیجیتال در هر صرافی با صرافی دیگر متفاوت است. سایت‌های ایرانی خرید و فروش رمزارز از این قاعده مستثنا نیستند و برای همین همیشه اختلافی بین قیمت‌ ارز دیجیتال در صرافی‌های ایرانی با نمونه‌های بین‌المللی وجود دارد.

* ‌بازار ارزهای دیجیتال ۲۴ساعته است. اگر بخواهید دائما نوسانات بازار را پیگیری کنید، احتمالا باید سه شیفت پای لپ‌تاپ بنشینید. از طرف دیگر اختلاف ساعت ایران با کشورهای غربی می‌تواند دردسرساز باشد. چراکه نوسانات بزرگ در صرافی بایننس به عنوان مرجع تعیین قیمت ارز دیجیتال عموما زمانی اتفاق می‌افتاد که ما ایرانی‌ها خوابیده‌ایم.

کدخبر: ۳۸۳۵۹۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Papak

    رسانه های ایران چند سال است که مردم را ا ز خرید ارزهای دیجیتال می ترسانند و فقط ا ز ریسک ها و خطرات و غیر قانونی بودن آن می گویند .. آنها که گوش کردند پشیمانند و آنها که گوش نکردند و خریدند بعضاً سرمای ه شان 100 برابر شده است?