کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۷۳۰۱
تاریخ خبر:

پنج روز تا مسابقه تینا آخوندتبار با بوکسور بلاروسی

روزنامه هفت صبح | اگر خیلی اهل سینما و پای ثابت سریال‌ها نباشید شاید اصلا تینا آخوندتبار را نشناسید و طبیعتا در جریان خبرهای تازه‌ای که درباره او شنیده می‌شود هم قرار نگرفته باشید، البته یک راه دیگر هم برای اینکه خبرهای جدید او را شنیده باشید هست؛ اینکه زیاد در صفحات مربوط به بازیگرها در اینستاگرام دور بزنید و ببینید که مسابقه بوکس چند روز آینده تینا آخوندتبار با بوکسور بلاروس چقدر مورد توجه اهالی اینستاگرام قرار گرفته است.

آخوندتبار که ۳۱ساله است، سال آخر دوره لیسانس تصمیم گرفت در کلاس‌های بازیگری مرحوم سمندریان شرکت کند، بعد هم در یکی، دوتا پروژه سینمایی متوسط حاضر شد، اما بیشتر از اینکه کارهای سینمایی‌اش اسمش را سر زبان‌ها بیندازد، چهره و بعضی حاشیه‌ها به شهرتش کمک کرد. معروف‌ترین کار سینمایی آخوندتبار بازی در فیلم رسوایی ده‌نمکی است.

یک‌بار هم به دلیل افتادن از اسب در جریان فیلمبرداری «بی‌خوابی اسب‌ها» و آسیب‌دیدگی که پیدا کرد سوژه رسانه‌ها شد. چند سریال نه‌چندان پربیننده هم بازی کرد مثل دختران حوا و دیوار ، اما از سال ۹۵ به بعد ناگهان سینما و تلویزیون را بوسید و کنار رفت و کمی بعد سروکله‌اش در رینگ بوکس پیدا شد.

حالا خودش می‌گوید سه هفته است که در بلاروس تمرین می‌کند تا ۹ نوامبر به مصاف یولیا کوتشنکو، بوکسور اهل بلاروس برود. سراغ رزومه یولیا کوتشنکو که برویم می‌بینیم که یک بوکسور نسبتا معروف بلاروسی محسوب می‌شود که سابقه رسیدن به فینال یک تورنمنت اروپایی و قهرمانی سبک‌وزن زنان بلاروس را دارد.

*** ایران، ترکیه بعد بلاروس
آخوندتبار که تا الان شش بازی رسمی داشته و توانسته هر شش‌تا را ببرد، تا قبل از رفتن به بلاروس در ترکیه و برای فنرباغچه بازی می‌کرده، خودش می‌گوید: «پنج بازی برای لیگ حرفه‌ای ترکیه در باشگاه بوکس حرفه‌ای تیم فنرباغچه داشتم، من برای این باشگاه در جاهای مختلفی مثل اوکراین و ترکیه بازی کردم و در پنج مسابقه برنده شدم.»

خودش می‌گوید نمایش خوب در رینگ باعث می‌شود که پیشنهادی اروپایی به دستش برسد: «یک مدیربرنامه فرانسوی کار من را دید و از من خواست که با آنها تمرین کنم. یک ماه با آنها تمرین کردم و قرار شد به ایران بیایم، کارهایم را انجام بدهم و برای یک‌سال به اسپانیا بروم که متاسفانه شیوع کرونا فعلا مانع از این سفر شده است. اسپانیا که در وضعیت قرمز است و باشگاه‌ها هنوز باز نشده‌اند، اما من اینجا در خانه وسایلی مثل کیسه و میت و… دارم و روزی دوبار تمرین می‌کنم.»

*** همه‌چیز از یک نقش شروع شد
او که در ۲۷سالگی ورزش بوکس را به شکل حرفه‌ای شروع کرده است در ۳۱ سالگی هنوز انگیزه زیادی برای ادامه این ورزش سنگین دارد: «تا وقتی بدنم توانایی داشته باشد از این ورزش لذت می‌برم. خیلی‌ها به من می‌گویند که در ۲۷ سالگی بوکسور شدن کار محالی است. کسانی که در این حرفه هستند معمولا ۱۰-۱۵ سال کار می‌کنند و از آماتور شروع کرده و بالا می‌آیند و به قهرمانی می‌رسند.

برای خود من مبارزه و تمرین دو داستان جدا هستند. هر مبارزه‌ای که انجام می‌دهم آنقدر تجربه به دست می‌آورم که انگار آدم دیگری هستم. چشم‌هایم باز می‌شود. همزمان باید تاکتیک را هم به تکنیک در مبارزه اضافه کنم. پنج سال پیش قرار بود نقش دختر رزمی‌کار را بازی کنم، گفتم خودم می‌روم مشت زدن را یاد می‌گیرم و در حین یادگیری بود که عاشق کاراکتر شدم.

من تازه با یک وجه از وجود خودم روبه‌رو شدم. جامعه، خانواده، پدر و مادرم و زندگی از من یک جنگجو ساخته بود که خودم خبر نداشتم. با خودم گفتم باید این کاراکتر را بسازم. زندگی با این شخصیت را بیشتر از زندگی با شخصیت قبلی دوست داشتم که در آن ۱۰ سال از عمرم را گذاشته بودم. در مسیر ساختن این کاراکتر به این نتیجه رسیدم که باید آن قهرمان را پیدا کنم و به خودم ثابت کنم که چیزی درونم هست که به هرآنچه بخواهد می‌تواند برسد.»

*** همچنان ممنوع
حالا که چشم خیلی‌ها به مسابقه تینا آخوندتبار با حریف بلاروسی است بد نیست به حرف‌های پنج ماه پیش مهین فرهادی‌زاد، معاون وزیر ورزش اشاره‌ای کنیم که گفته بود: «چندی پیش بانوان علاقه‌مند به بوکس خواستار دریافت مجوز حضور بانوان در این شته رزمی بودند و به تازگی نیز بانوان پاورلیفتینگ و ورزش زورخانه‌ای خواهان حضور در این رشته‌ها شده‌اند، اما تاکنون تصمیم قطعی در مورد این رشته‌ها گرفته نشده و وزارت ورزش در حال بررسی این درخواست‌هاست.

نامه کتبی این سه رشته به وزارت ورزش رسیده است و ما در جلسه شورای مدیریت ورزش با حضور افراد متخصص و مسئول موضوع را بررسی کردیم. متاسفانه فدراسیون‌ها کار مستندی را ارائه نمی‌دهند و باید در جلسات مختلف اطلاعات لازم را کسب و منسجم کنیم. علاوه‌براین پیشینه رشته را هم در نظر می‌گیریم که در بخش زنان چگونه است، از طرفی به ملاحظات فرهنگی هم توجه می‌کنیم. با توجه به اینکه در مبانی اعتقادی ما از زن به عنوان ریحانه یاد شده، نمی‌توانیم رشته‌ای را قبول کنیم که کل سیستم بدنی و فیزیولوژی او را تحت‌تاثیر قرار دهد، بنابراین مسائل پزشکی و ورزشی‌ را مورد بررسی قرار می‌دهیم.»

کدخبر: ۳۵۷۳۰۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر