کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۱۸۲۵
تاریخ خبر:

پنج خودرو چینی قابل اعتماد در بازار ایران

روزنامه هفت صبح | عموما آنچه درباره صنعت خودرو چین در ایران بین مشتریان ‌ یا شاید منتقدان شایع است، کیفیت نازل، قدرت اندک، طراحی ضعیف، استهلاک بالا، سواری ضعیف یا استقامت پایین است‌ اما همه محصولات این کشور آنقدر بد نیستند که شایسته کسب این عناوین باشند. اینجا در گزارشی کوتاه با پرسش از ده‌ها مخاطب هفت‌صبح و گفت‌وگو با مالکان طیف وسیعی از خودروهای چینی سراغ پنج خودرو رفته‌ایم که قدرتمند و بااستقامت، همه فن‌حریف، جذاب، بادوام و راحت هستند.

*** هاوال H9 - قدرتمند و بااستقامت
معلوم نیست چقدر صحت دارد اما می‌گویند قیمتی بالغ بر ۱٫۵ میلیارد تومان دارد و همین عامل آن را به گران‌ترین خودرو وارداتی چین در بازار ایران بدل کرده است. اچ۹ که از سیستم دو دیفرانسیل هوشمند و موتور دو لیتری توربو برخوردار است، به تعداد اندکی به کشور وارد شده و پلاک ملی دریافت کرده است.

در عین حال همه کسانی که تجربه سواری با اچ۹ را دارند، در ستایش این خودرو موارد‌ بسیاری را یادآوری می‌کنند. از راحتی و کیفیت خوب اتاق تا موتور به نسبت پرکشش. بهترین نکته درباره هاوال اچ۹ همه فن حریف بودن خودرو در زمینه‌های مختلف است. عاملی که باعث دادن اعتبار به خودروسازان چینی در آشفته بازار کنونی است.

*** آمیکو آسنا - همه فن‌حریف
تعدادش در بازار زیاد نیست و اغلب توسط دوایر و دستگاه‌ها و نیروهای خریداری شده اما در اندک نمونه‌های موجود در بازار توانسته دید خریداران را به محصولات چینی به ویژه وانت‌های متوسط و چهار چرخ محرک عوض کند. آسنا که طرح ظاهری خود را مدیون نسل قبل فورد اف۱۵۰ و قوای فنی خود را از میتسوبیشی دریافت کرده، به جز مسیرهای شهری در آفرود و شیب‌زنی و بارکشی و کشش حرف ندارد.

موتورش حدود ۱۴۳ اسب قدرت دارد اما سیستم دیفرانسیل به روز در کنار سامانه دیفلاک و فنربندی مناسب از آسنا محصولی قابل اعتماد برای مشتریان ساخته است که حاضرند برای نسخه‌های صفر کیلومتر تا ۸۰۰ میلیون و در نسخه‌های کارکرده بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون بپردازند.

*** برلیانس H220 - جذاب
طرح ظاهری موزون، به‌روز و متفاوتی دارد و به‌رغم برخی ایرادات در زمینه مونتاژ یا کمبود آپشن، محبوبیت خاصی بین مشتریان ایرانی دارد. طرح زاویه‌دار چراغ‌های جلو در کنار دو قطره اشک کوچک در عقب و ابعاد جمع و جور بدنه از سری ۲۲۰ برلیانس، یک هاچ‌بک جوان‌پسند ساخته که بهتر از ام‌وی‌ام ۳۱۵ و بسیاری دیگر از رقبا ساخته و پرداخته شده است. این خودرو هم‌اینک در نسخه‌های کم‌کارکرد در بازار بهایی ۲۲۵ میلیون تومانی دارد و در دو نوع دنده دستی و اتومات قابل خریداری است.

*** چانگان cs35 - بادوام
حیف شد چانگان با سایپا شریک نشد. حیف شد شراکت این دو برند پا نگرفت. حیف. وگرنه احتمالا تعداد خودروهای باکیفیت چینی بیشتری را می‌شد به عنوان نمونه و مثال در این گزارش آورد و ادعا کرد چینی‌ها می‌توانند محصولات کم‌دردسر، جالب و رامی بسازند. این ادعا در مورد cs35 صحیح است و حضور چهار ساله در بازار ایران، اعتماد بالایی را برای این کراس‌اوور کوچک به همراه آورده است.

مهم‌ترین ویژگی‌های این خودرو را باید در موتور و گیربکس هماهنگ و آرام، طراحی مناسب و قطعات باکیفیتی دانست که در بخش فنی آن به کار رفته‌اند و محصولی ۴۲۵ میلیونی را به وجود آورده‌اند که بسیار بهتر از جک اس۳ یا لیفان ایکس۵۰ یا چری ایکس۳۳ به خریداران خدمت می‌کند.

*** بسترن B30 - راحت
واقعا خودرو خوبی است و با همه کمبودها باید در یک کلمه توصیفش کرد: قابل احترام. بسترن بی۳۰ که ایمنی به نسبت بهتری در مقایسه با خودروهای چینی دارد، کیفیت خوبش را مدیون گروه فولکس و پلتفرم قدیمی جتا که در این محصول به کار گرفته شده، دانست. این خودرو که کابینی قدیمی اما منظم دارد، اتاقی کم صدا با گنجایش مناسب داشته به طوری که می‌توان در این زمینه گفت بی۳۰ در مقایسه با دنا پلاس یا چری آریزو۵ عملکرد‌ به مراتب بهتری دارد.

کدخبر: ۳۵۱۸۲۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر