کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۳۲۱۱
تاریخ خبر:

پنج حاشیه از خاکسپاری جورج فلوید

روزنامه هفت صبح‌|‌ یک: سومین و آخرین مراسم تشییع جورج فلوید، روز سه‌شنبه در شهر هوستون ایالت تگزاس آمریکا برگزار شد. به گزارش رویترز، پیکر فلوید برای تشییع به کلیسای «فانتن آو پرِیز» در شهر هوستون منتقل شد؛ جایی که در آن مراسمی به مدت چهارساعت و با حضور نزدیک به ۵۰۰مهمان از جمله اعضای خانواده فلوید و شخصیت‌های سیاسی، مدنی، ورزشی و هنری آمریکا برگزار شد و قریب به شش‌ هزار نفر نیز به تابوت حامل پیکر او در این کلیسا ادای احترام کردند.

* دو: جو بایدن، رقیب دموکرات ترامپ برای انتخابات ریاست‌جمهوری امسال، به‌صورت ویدئوکنفرانس در مراسم تشییع فلوید در کلیسا سخنرانی کرد. در این مراسم پیامی ویدئویی از او پخش شد: «وقتی عدالت در مورد پرونده جورج فلوید اجرا شد، آن وقت است که واقعا در مسیر برابری نژادی در آمریکا قرار گرفته‌ایم.» بایدن با انتقاد تند از دونالد ترامپ در روزهای اخیر، او را به گمانه‌زنی «قابل سرزنش» در مورد فلوید متهم کرده است.

در این مراسم تیم والز، فرماندار ایالت مینه‌سوتا(ایالت محل سکونت و مرگ فلوید) در سخنان خود از حاضران خواست به احترام فلوید هشت‌دقیقه و ۴۶ثانیه سکوت کنند. سکوت و زانو زدن به مدت هشت‌دقیقه و ۴۶ثانیه یکی از واکنش‌های رایج در جریان اعتراضات ضدنژادپرستی و ادای احترام به فلوید است که حتی در کنگره آمریکا و در گردهمایی نمایندگان دموکرات کنگره نیز انجام شد و مدت طولانی این سکوت به‌خاطر زمانی است که فلوید در زیر زانوی پلیس خاطی با مرگ دست و پنجه نرم می‌کرد و درنهایت زیر فشار زانوی پلیس سفیدپوست، جان سپرد.

* سه: رودنی فلوید، برادر جورج فلوید نیز در سخنانی با تاکید بر اینکه مرگ برادرش جهان را تغییر خواهد داد، گفت مردم سراسر جهان برادرش را به یاد خواهند آورد و فراموش نخواهند کرد.

* چهار: از حواشی مراسم تشییع فلوید سفید پوشیدن بسیاری از مهمانان مراسم تشییع در کلیسا بود. این افراد با سفید پوشیدن پیام آغاز دوران جدیدی را با مرگ فلوید دادند؛ دورانی که در آن رنگ پوست دلیلی بر اعمال تبعیض و خشونت نبوده و داشتن پوست سیاه دلیلی بر مجرمیت تلقی نگردد. پس از پایان مراسم چهارساعته کلیسا، تابوت حامل پیکر فلوید در درشکه‌ای شیشه‌ای به گورستان «پیرلند» در حومه شهر هوستون منتقل و در مراسمی خصوصی با حضور اعضای خانواده فلوید، در کنار قبر مادرش در این گورستان به خاک سپرده شد.

* پنج: بروکلین ویلیامز، دختر خواهر آقای فلوید خواستار تغییر در قوانینی شد که به استدلال او برای قراردادن سیاهپوستان در موقعیت باخت طراحی شده‌اند: «چرا باید این سیستم فاسد و بی‌اثر باشد؟ قوانینی وضع شده که هدف آن ناکام‌گذاشتن جامعه سیاهپوستان آمریکاست. و این قوانین باید تغییر کنند.

خواهش ما این است: جرایم برخاسته از نفرت بس است! یکی گفت «دوباره به آمریکا عظمت بدهیم»، اما آمریکا کی عظمت داشته؟» تابوت آقای فلوید درحالی به گورستان پیرلند در جنوب هوستون منتقل می‌شود که یک مایل(۱.۶کیلومتر) آخر آن با درشکه‌ای خواهد بود که اسب‌ها آن را می‌کشند.

کدخبر: ۳۳۳۲۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر