کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۴۶۶۷۳
تاریخ خبر:

پنجمین کلیو یا کلیو پلاس!

هفت صبح| یکی از پرفروش‌ترین خودروهای بازار اروپا در یک دهه اخیر در حالی وارد نسل پنجم خود شده که به واسطه تغییرات اندک ظاهری در نسل جدید، به شدت مورد انتقاد رسانه‌ها قرار گرفته است. اما آیا واقعا کلیو جدید یک خودرو قدیمی است؟ این سوال را قبلاً درباره خودروهای ملی ایران هم شنیده‌ایم.

بسیاری اعتقاد دارند دنا همان سمند است و دنا پلاس همان دنا، اما آیا ما همین رویه را در قبال خارجی‌ها رعایت می‌کنیم؟ مثلا همین آقای ون‌دن آکر سرطراح خوش‌پوش رنو که سال قبل برای رونمایی مگان به ایران آمد، اگر نسل تازه کلیو را تنها با تعویض چراغ‌های جلو و عقب به خورد خریداران بدهد، ما چه برداشتی خواهیم داشت؟ داستان کلیو در نسل پنجم شبیه بسیاری دیگر از خودروهایی است که معروفند و مشهور اما سال‌هاست طراحی یکسانی دارند. مصداق بارز آنها پورشه ۹۱۱، تویوتا لندکروزر و لندروور دیفندر است. خودروهایی با شهرت جهانشمول که خیلی به تغییرات گسترده بیرونی اعتقادی ندارند و در هر نسل روی کیفیت و عملکرد بالاتر و بهتر از قبل مانور می‌دهند. آیا کلیو پنجم نسبت به نسل چهارم همین رویکرد را دارد؟ ببینیم این محصول تازه رنو فرانسه که قرار بود در نسل قبل در ایران هم مونتاژ شود چه ویژگی‌هایی دارد و چقدر تغییر کرده است:

طراحی بیرونی
یک جلوپنجره جدید، فرم تازه چراغ‌های رنو در جلو و یک دست چراغ جدید در عقب که اگر سختگیر نباشیم باید طرح رینگ و لاستیک جدید و سپرهای متفاوت را هم اضافه کنیم. پوسته بدنه، فرم شیشه‌های جانبی، خطوط بدنه و حالت سقف اما همانی است که قبلا دیده بودیم. اما آیا به صرف این تکرار می‌توان کلو را در نسل پنجم خودرویی نالایق دانست؟ خیر. ما حتی فیس‌لیفت ۲۰۱۸ این خودرو را ترجیح می دهیم!

طراحی داخلی
کلیو۵ دقیقا مثل سمند و دنا که در داخل فرم و فضای متفاوتی دارند، کاملا متحول شده و نسبت به نسل قبل کیفیت ساخت و طراحی جذاب تری دارد. البته بسیاری می‌گویند کلیو جدید به ساخته‌های آلمانی مخصوصا محصولات فولکس‌واگن شبیه شده ولی آوالون و راو۴ نمونه‌های بهتری برای کپی‌برداری کلیو هستند.

گنجایش، موتور و پلتفرم
با تنها ۱٫۴ سانتی‌متر طول کمتر، کلیو جدید روی پلتفرم جهانی CMF-B بنا شده است. این هاچ‌بک کوچک ۴٫۰۴متری البته با اصلاحات اتاق و شاسی حالا جای بیشتری به میزان ۲۶ لیتر در صندوق بار و ۹۱ لیتر در اتاق دارد. موتورهای متعدد هیبرید، بنزینی و دیزلی برای کلیو در نظر گرفته شده که همگی کم‌مصرف و پاک‌تر از قبل هستند. این خودرو در ۸رده مختلف به بازار معرفی شده و با مونتاژ در سه کارخانه فرانسه، ترکیه و روسیه، قرار است فروشی بیشتر از همیشه در جهان داشته باشند.

کدخبر: ۲۴۶۶۷۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • asghar

    خبر در مورد ماشین هایی که عموم مردم حتی خوابش رو هم نمیتونن ببینند چه فایده ای د اره ادمین هفت صبح