کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۰۳۰۳
تاریخ خبر:

پمپئو:الان وقت رساندن پول نقد به دست ایران نیست!

وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای سه‌شنبه بار دیگر از عدم اعطای وام توسط صندوق بین‌المللی پول به ایران حمایت کرده است.

به نوشته فارس، پامپئو در مصاحبه با تلویزیون «نیوزمکس»، نظام جمهوری اسلامی ایران را در مرگ و میر به دلیل این بیماری مقصر دانست.

وزیر خارجه آمریکا بدون اعتنا به انتقادهای حقوق بشری از دولت این کشور به دلیل مانع‌تراشی در ارسال کالاها و کمک‌های پزشکی به ایران در بحبوحه شیوع بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ گفت: «این یک تراژدی است که گریبان‌گیر مردم ایران شده است.»

وی اضافه کرد: «یکی از دلایل مستقیم مرگ و میرهایی که در آنجا اتفاق خواهد افتاد عدم سرمایه‌گذاری رژیم در نظام سلامت و در عوض سرمایه‌گذاری بر روی حزب‌الله و عملیات‌های تروریستی در سراسر دنیا است.»

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به درخواست ایران برای اخذ وام ۵ میلیارد دلاری از صندوق بین‌المللی پول گفت: «الان وقت رساندن پول نقد به دست رژیم ایران نیست. فایده‌ای نخواهد داشت.»

رئیس کل بانک مرکزی روز ۲۲ اسفندماه اعلام کرد طی نامه‌ای به رئیس «صندوق بین‌المللی پول» خواستار تسهیلات ۵ میلیارد دلاری از طرح ۵۰ میلیارد دلاری تسهیلات سریع آن صندوق برای پیشگیری و درمان و مقابله با آثار اقتصادی ویروس کرونا شده است.

کدخبر: ۳۲۰۳۰۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر