کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۵۰۱۲
تاریخ خبر:

پشت پرده اخراج ناگهانی دادستان منهتن

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی | بار اول نیست و به قطع بار آخر هم نخواهد بود که دونالد ترامپ آشکارا کاری را انجام می‌دهد و بعد از انجام آن کار به دوربین‌ها زل می‌زند و نه تنها مسئولیت این کار را نمی‌پذیرد بلکه از اصل ماجرا هم اظهار بی‌اطلاعی می‌کند. اخراج جفری برمن دادستان نامی، ذی‌نفوذ و قدرتمند منهتن از جمله همین کارهاست.

ابتدا ویلیام بار، دادستان کل آمریکا اعلام کرد جفری برمن از سمت خود استعفا کرده است. برمن بی‌درنگ این خبر را تکذیب کرد و گفت نه استعفا داده است و نه قصد این کار را دارد. برمن اضافه کرد که بار به او گفته: «یا خودت استعفا بده یا دستور اخراجت را از دونالد ترامپ می‌گیرم.»

سرانجام دونالد ترامپ او را اخراج و جانشینش را نیز معرفی کرد و البته در مقابل دوربین‌ها از تمام ماجرا اظهار بی‌اطلاعی کرد. برمن این عمل را غیرقانونی خواند و گفت تا پایان نتیجه بررسی این عزل و نصب در مجلس سنا، بر صندلی خود باقی خواهد ماند و پرونده‌های متهمان را پیگیری خواهد کرد.

برمن در طول سال‌های فعالیتش به عنوان دادستان منهتن توانست پرونده‌های متعددی در زمینه فعالیت‌های تروریستی، فساد مالی و اداری و همچنین سوءاستفاده از قدرت و رانت‌خواری را به سرانجام برساند و از این رو اعتبار بسیاری برای خود دست و پا کند. یکی از پرونده‌های مهمی که با عزم و پیگیری برمن به سرانجام رسید و بسیار جنجالی شد پرونده مایکل کوئن بود.

مایکل کوئن که وکیل شخصی سابق ترامپ بود با پرونده بی‌نقصی که برمن برای او ساخته بود به عنوان مفسد اقتصادی و البته بیان شهادت دروغ در دادگاه مجرم شناخته شد. کوئن در همین دادگاه‌ها مجبور شد اعتراف کند به دو بازیگر زن فیلم‌های پورنوگرافی حق‌السکوت پرداخت کرده است تا آن‌ها از رابطه مخفیانه خود با دونالد ترامپ پرده برندارند.

به نظر می‌آید حقیقت ماجرای اخراج برمن هم مربوط به معامله پشت پرده دونالد ترامپ و رودی جولیانی، وکیل شخصی فعلی ترامپ باشد. برمن در حال حاضر مشغول تحقیق و تفحص بر سر پرونده فساد جولیانی است.

از سوی دیگر در روزهای اخیر ترامپ با احساس خطر باخت در انتخابات دست به دامان جولیانی شده است و دوباره او را به عنوان عضو رسمی ستادش وارد کارزار انتخابات کرده است و از او خواسته است تا با نفوذش تعداد مناظرات بین او و بایدن را افزایش دهد.

با توجه به این‌که همین الان هم حزب دموکرات از سه مناظره‌ای که قرار است بین ترامپ و بایدن برگزار شود واهمه دارد، افزایش تعداد مناظرات در صورت محقق شدن می‌تواند بر نتیجه انتخابات به نفع ترامپ تاثیر بگذارد. احتمالا در مقابل این خدمت جولیانی به ترامپ، او هم متعهد شده برمن و پرونده فساد جولیانی را برای همیشه از صحنه پاک کند.

کدخبر: ۳۳۵۰۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر