کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۵۲۹۹
تاریخ خبر:

پس برای چه کاری عجله دارید استاد؟

روزنامه هفت صبح |یک: آقای قربانزاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفته‌اند که برای خصوصی کردن پرسپولیس و استقلال عجله‌ای نداریم. راستش الان ۱۰سال است که این دو تا تیم قرار است خصوصی بشوند و کلی وعده و وعید شنیده‌ایم. گروهی هم هستند که می‌گویند امکان ندارد مالکیت این تیم‌ها از دست دولت و حاکمیت خارج شود.از حرف‌های آقای قربانزاده هم این‌گونه بر می‌آید که باز هم امیدی به خصوصی‌سازی این دو تیم نیست و به شکلی باورنکردنی مالکیت دو تیم رقیب که چشم دیدن همدیگر را ندارند در دست یک نهاد است.

این از بیخ و بن اشتباه است حتی اگر کلی توجیه امنیتی و حیثیتی در میان باشد.در سلامت نفس آقای قربانزاده که از همکاران مبرز و پیشین مطبوعاتی بوده‌اند تردیدی نیست اما امیدواریم این طلسم شکسته شود و کار درست انجام شود.اتفاقا اگر یک کار باید با عجله و شتاب انجام شود همین خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال است.
‌‌
دو: خبر آمد که برای فیلم اعلان قرمز (red notice ) هر سه بازیگر اصلی یعنی دواین جانسون،‌ رایان رینولدز و گل گدوت نفری ۲۰میلیون دلار دستمزد گرفته‌اند. در این میان گل گدوت اعلام کرده که من یک فمینیست هستم و باید اندازه آن دو نفر دیگر دستمزد بگیرم. یعنی هم برای خودش اعتبار اجتماعی خریده و هم پول بیشتری به جیب زده.

سه: اپلیکیشن‌های پخش فیلم و سریال به شکلی باورنکردنی ساعات دیدار از شبکه‌های ماهواره‌ای را تقلیل داده‌اند. این را به ضرس قاطع و بر مبنای مشاهدات اطرافیانم می‌گویم. به‌نظرم به‌رغم همه ناسازگاری‌ها و انحراف معیارهایی که در این وی‌اودی‌ ها پیش خواهند آمد،‌شرایط فعلی یک موفقیت برای نظام رسانه‌ای کشور در رقابت با شبکه‌های ماهواره‌ای خارجی است و البته باز هم گروهی تلخ‌اندیش هستند که می‌گویند محتویات این وی‌اودی ها خطرناک‌تر است و از این‌جور حرف‌های خوشمزه بی‌پایه و باز هم گروه‌هایی هستند که کف و سوت بکشند و از این مسائل که منتظرش خواهیم بود.

چهار: جنجال بر سر فیلم قهرمان و این که فرهادی از ایده دانشجویش سوءاستفاده کرده بالا گرفته. من طرفدار سینمای فرهادی نیستم. در اینستاگرامم ۳۵ تا فیلم ایرانی محبوبم را گذاشته‌ام و حتی یک فیلم از فرهادی در بین آنها نیست. اما خودتان از این اتهام به طرب نمی‌آیید؟‌چرا فرهادی باید از دانشجوی خود سرقت کند؟‌چه نیازی دارد؟‌

اگر اهمالی شکل گرفته باید دادگاه تصکیک بگیرد اما بزرگنمایی این اتفاق آن هم وقتی یک سر ماجرا برنده دو جایزه اسکار قرار دارد کمی زمخت و زشت نیست؟‌ این جو عصبی که در سینما راه افتاده،‌این مثلا افشاگری‌ها و مچ‌گیری‌ها ،‌ کودکانه نیست؟‌خدا شاهد است دارم سوال می‌کنم و اگر بگویید نه نیست می‌گویم بله. لابد حق با شماست.

کدخبر: ۴۲۵۲۹۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر