کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۱۷۰۴
تاریخ خبر:

پروژه لینکلن در چاه اتهام آزار جنسی

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی | ‌از دیکتاتوری‌ها و مدفن‌های دموکراسی گرفته تا کشورهای غربی و به ظاهر قلب‌های تپنده دموکراسی‌،عرصه سیاست و تمام رقابت‌ها و اصطکاک‌هایی که در آن به چشم می‌بینیم به نوعی عرصه گونه‌ای خاص از رفاقت‌های پشت پرده نیز ‌هست. این گونه خاص از رفاقت بر حفظ دایره بسته بازیگران این عرصه دلالت دارد و باید اذعان داشت که بازیگران این عرصه در هیچ جای دنیا حضور و ورود هیچ مهمان ناخوانده‌ای را به جمع خود برنمی‌تابند.

می‌توان گفت دونالد ترامپ برجسته‌ترین مهمان‌ ناخوانده عرصه سیاست در تاریخ مدرن است و از این رو حتی هم‌حزبی‌ها و هم‌فکرانش را نیز او را انکار کردند و از هیچ عملی برای آسیب رساندن به بخت انتخاب مجدد ا و برای دور دوم ریاست جمهوری فرو گذار نکردند. یکی از مهم‌ترین اقداماتی که از جانب خودی‌ها علیه او صورت گرفت پروژه موفق لینکلن بود.

پروژه لینکلن یک کمیته اقدام سیاسی فعال است که با ابتکار جان ویور، جورج کانوی، ریک ویلسون و استیو اشمیت در اردیبهشت ۹۸ و با حضور جمعی از جمهوری‌خواهان سابق و فعلی شروع به کار کرد. هدف این پروژه ضربه زدن از درون حزب جمهوری‌خواه به پایگاه آرای دونالد ترامپ و کمک به پیروزی جو بایدن در انتخابات بود.

این پروژه توانست ۷۸میلیون دلار پول جمع کند و بیشتر این مبلغ را صرف مستندسازی در تلویزیون علیه ترامپ بکند.یکی از اصلی‌ترین محورهایی که مدیران لینکلن بر حول آن مانور می‌دادند عدم رعایت موازین اخلاقی توسط ترامپ و بازخوانی پرونده‌های قضایی ترامپ مبنی بر اتهام آزار جنسی توسط او بود. حالا چند روزی است که آسیاب به نوبت است و دو نفر از موسسان این پروژه خود در این چاه افتادند و با این اتهام دست و پا می‌زنند.

جورج کانوی که به عنوان یکی از مهم‌ترین استراتژیست‌های حزب جمهوری‌خواه و سرسخت‌ترین مخالفان ترامپ شناخته می‌شود و از موسسان پروژه لینکلن هم هست همسری به نام کیلین کانوی دارد که از قضا تا روزهای واپسین به عنوان مشاور ارشد در کاخ سفید در حال خدمت به ترامپ بود. هفته گذشته کیلین عکسی برهنه از کلودیا، دختر ۱۶ساله خود را در حساب شخصی توئیترش منتشر کرد. این اتفاق عجیب با توجه به اینکه کلودیا هنوز به سن قانونی نرسیده است بسیار جنجالی‌ شد.

پس از این اتفاق کلودیا با انتشار ویدئویی بیان کرد که حدس می‌زند کسی گوشی تلفن همراه مادرش را هک کرده و این تصویر را منتشر کرده است اما حقیقت ماجرا این است که او سال‌ها در آن خانه تحت فشار و شکنجه روحی بوده است و خانواده او برای مجبور کردنش به انجام کارهایی که دوست ندارد او را تهدید به انتشار عکس‌های برهنه‌اش در شبکه‌های اجتماعی می‌کردند. کلودیا با بغض خطاب به مادرش گفت «کیلین عوضی، امیدوارم خیلی زود توی زندان ببینمت». پای فعالان حقوق بشر نیز به این ماجرا باز شده و تمام تلاششان این است که کلودیا و بچه‌های دیگر را از خانه جورج و کیلین نجات دهند.

جان ویور، یکی دیگر از موسسان پروژه لینکلن است که چهره‌ای شناخته شده و بسیار معتبر به حساب می‌آید و بیشتر از هرچیز شهرت خود را مدیون انتخابات ۲۰۰۸ است که در آن مشاور ارشد و یکی از ارکان کمپین انتخاباتی جان مک‌کین، رقیب جمهوری‌خواه باراک اوباما در آن انتخابات بود. ویور ۴۱ساله که در صدر حساب توئیتر خود نوشته است «با غرور و افتخار: شوهر و پدر دو فرزند» دیروز به آزار جنسی ۲۱ مرد متهم شده است.

از ویور همیشه به عنوان چهره‌ای یاد می‌شد که ارتباط خوبی با نسل‌های جدید و نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به سیاست دارد و تعداد بسیاری از آنها را به عضویت در حزب جمهوری‌خواه درمی‌آورد. حالا ۲۱نفر که یکی از آنها پسری ۱۴ساله است می‌گویند که ویور با حضور در اجتماع علاقه‌مندان به سیاست، جوانان خوش‌چهره را دستچین می‌کرد و در خلوت به آنها وعده می‌داد که در ازای برقراری رابطه با او بتوانند ‌مشاغلی مهم در عرصه سیاست را به دست بیاورند.

این عده می‌گویند امروز افرادی در حزب جمهوری‌خواه و درکمپین‌های انتخاباتی نامزدهای سرشناس حزب وجود دارند که تنها دلیل حضورشان در این مشاغل ارتباط‌های جنسی با ویور بوده است.پروژه لینکلن هم در بیانیه‌ای رسمی ضمن تایید ماجرا از ویور تبری جست و او را یک «انگل رذل دروغگو» خطاب کرد. تنها واکنش ویور به این ماجرا نیز همانند اولین واکنش دیگر متجاوزگران، اقدام به خصوصی کردن حساب رسمی توئیترش بود.

کدخبر: ۳۷۱۷۰۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر