کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۹۸۶۷
تاریخ خبر:

پرونده قاچاقچی زنان و دختران در دادگاه انقلاب

روزنامه هفت صبح | ماه‌ها بود که اسم شهروز سخنوری مشهور به «الکس» را دیگر کسی نشنیده بود تا همین دیروز. الکس قاچاقچی دختران ایرانی بود که اردیبهشت سال پیش بازداشت شد. البته یک قاچاقچی با سایت، مدیر و واسطه‌های زیاد در ایران، دوبی و مالزی. حالا روز پیش در خبری مشخص شد که پرونده او با اتهام افساد فی‌الارض به دادگاه انقلاب رفته است. سال پیش در این پرونده به‌غیر از الکس، اسم یک مهره مهم دیگر هم مطرح شد: مانلی. این دو نفر باند اسکورت دختران ایرانی را به کمک مادر الکس تاسیس کرده بودند.

‌الکس که بود؟
الکس یا همان شهروز سخنوری پیش از سال ۱۳۹۰ مقیم آمریکا بود که به علت فعالیت‌های غیرقانونی از این کشور دیپورت و مدتی در دوبی ساکن شد. بعد از دوبی هم به‌خاطر پرونده‌هایی مانند تجاوز به زنان و دختران دیپورت شد تا به ایران بازگردد. همکار او مانلی درباره علت دیپورتش گفته بود: «الکس به همراه چند تن دیگر در دوبی اقدام به گروگانگیری اعضای یک خانواده کردند. الکس به‌خاطر این کار ۶ ماه زندانی و بعد هم دیپورت شد.»

این ماجرا باعث می‌شود که الکس به ایران بیاید و با مادرش و مانلی شبکه اسکورت را تاسیس کند. الکس به یک مهندس هندی سفارش داد تا سایتی به اسم اسکورت تهیه کند تا در آن عکس دخترانی که رابطانش در ایران پیدا می‌کردند برای مشتریان ارسال کند. سایت که بالا آمد، الکس ایران را به مقصد مالزی ترک کرد. در تمام این مدت مانلی زنانی که عکس‌های برهنه در اینستاگرام داشتند ترغیب می‌کرد تا در شبکه آنها به روسپیگری در دوبی بپردازند.

الکس به‌عنوان رئیس سیستم قوانین خاصی را وضع کرده بود؛‌ دخترها تنها روز جمعه تعطیل بودند و فقط با منیجرهایشان می‌توانستند که بیرون بروند. آنها همچنین نمی‌توانستند پاسپورت یا پول همراه خود داشته باشند و برای تماس با مشتری نباید از موبایلشان استفاده می‌کردند. شخصیتی که مهدی کوشکی در «آقازاده» بازی می‌کرد به این تبهکار شباهت داشت.

نقش مانلی چه بود؟
مانلی فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته هنر و مسلط به زبان انگلیسی بود. بعد از اینکه الکس چند عکس نامناسب از او تهیه کرد، او را برای چند مشتری به دوبی فرستاد. او در واقع اولین اسکورت ایرانی بود که به دوبی فرستاده شد. در همین فاصله که مانلی به دوبی رفت و برگشت، الکس دو دختر دیگر را هم به دوبی فرستاد. کم‌کم امکانات دیگری نظیر خودروی فورد، منزلی در محله دروس، بنز و حساب بانکی میلیاردی در اختیار مانلی گذاشت و مانلی تبدیل به دست راست الکس و یک منیجر برای او شد.

او برای بار دوم در تیرماه سال ۱۳۹۱ به همراه دو نفر دیگر به نام‌های جسمین و سانا وارد دوبی شد. سفر سومش را با زن دیگری به اسم سونیا داشت. مانلی از طریق شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه اینستاگرام دخترهایی را که به کار آنها می‌آمدند پیدا و سپس جذب سیستم می‌کرد. اما کم‌کم منیجر شد و وظیفه‌های دیگری داشت. او باید دخترانی که اینجکترها (injector) معرفی می‌کردند، تحویل می‌گرفت، به هتل می‌برد، عکاس می‌آورد و تصاویرشان را در سایت می‌گذاشت.

ماجرای بازداشت او و رئیس این شبکه هم از جایی شروع شد که مانلی و الکس بعد از مدتی دچار اختلاف ‌شدند. مانلی تصمیم می‌گیرد که با تهدید دختران الکس شبکه او را به‌هم بزند و شبکه قدرتمندتری راه بیاندازد اما هنگام خروج از کشور به همراه اعضای دیگر این باند بازداشت می‌شود.شاینا برقی هم عضو دیگر این گروه و مادر الکس بود. شاینا نام مستعاری بود که او برای خودش انتخاب کرد تا در این شبکه به کارهای مالی آنها رسیدگی کند. او هم تابعیت آمریکا داشت و اولین بار برای ریختن برنامه‌ریزی‌های گروه در کیش با پسرش و مانلی جلسه گذاشت. بار اول هم او کسی بود که همراه مانلی وارد دوبی شد تا او را اسکورت کند.

اما اینجکتر چیست؟
با زیادشدن مشتریان اسکورت سرویس ایرانی در دوبی، این سیستم نیازمند افرادی بود که ساکن ایران باشند تا بتوانند دختران بیشتری را به سیستم برسانند. این افراد که از داخل ایران این دختران را برای سیستم مهیا می‌کردند، تزریق‌کننده (injector) نام داشتند. تزریق‌کننده‌ها که وظیفه ارسال دختر به دوبی را برعهده دارند، در شهرهایی مانند کیش،‌ تهران و شمال ساکن هستند؛ مسی یکی از تزریق‌کننده‌ها در شمال ایران و متولد ۶۱ بود که کار خود را از بابلسر و شهرک خزرشهر آغاز می‌کند. تزریق‌کننده‌ها به ازای معرفی هر دختر رقمی بین ۲ تا ۵ میلیون تومان دریافت می‌کردند.

کدخبر: ۳۹۹۸۶۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Amirkhan56

    این بی شرف را باید با اشد مجازات به سزای کارهای کثیفش رساند