کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۹۶۴۹
تاریخ خبر:

پرونده‌ای خواندنی برای فیلم‌ها و سریال‌های نوروزی

روزنامه هفت صبح | سال گذشته به دلیل تعطیلی سینماها ، اکران نوروز متوقف شد و حالا قرار است بعد از یکسال این اکران مهم با نمایش ۵ فیلم جدید ایرانی احیا شود. «خون شد»، «خورشید»،« لاله» ، «تک خال» و «هفته ای یکبار آدم باش» ترکیب نوروزی سینما در سال ۱۴۰۰ را تشکیل می دهند.

«خون شد» بیست و نهمین ساخته بلند سینمایی مسعود کیمیایی است که سال ۹۷ در جشنواره سی و هشتم از آن رو نمایی شد. فیلم داستان مردی است به نام فضلی با بازی سعید آقاخانی که بعد از آزادی از زندان قصد دارد خانواده از هم گسیخته اش را دوباره دور هم جمع کند. نسرین مقانلو، لایل زارع و سیامک صفری دیگر بازیگران فیلم هستند.

فیلم « خورشید» ساخته مجید مجیدی با وجود اینکه به لیست ۱۵ تایی نامزدهای اسکار راه پیدا کرد اما در نهایت موفق نشد جزو پنج کاندیدای اصلی باشد. این فیلم بعد از ناکامی در اسکار حالا قرار است نوروز ۱۴۰۰ روانه اکران عمومی شود. این فیلم در جشنواره سی و هشتم جوایز اصلی را از آن خودش کرد.

سرانجام قرار است بعد از ۱۰ سال با اکران نوروزی فیلم « لاله» پرونده این پروژه پر حاشیه بسته شود. این فیلم در اوایل دولت محمود احمدی نژاد با صرف هزینه ای هنگفت وارد مرحله تولید شد و با پشت سر گذاشتن کلی حاشیه در دولت دوم حسن روحانی آماده نمایش شد. این فیلم روایتی است سینمایی از زندگی لاله صدیق قهرمان اتومبیلرانی.

« یک بار برای همیشه آدم باش» و « تک خال» از فیلم ناشناخته اکران نوروزی هستند که اتفاقا هر دو در ژانر کمدی تولید شده اند. اولی را شهرام شاه حسینی با بازی پژمان جمشیدی و پژمان بازغی ساخته و دومی کاری است از مجید مافی با بازی سحر قریشی و یوسف تیموری.

در ایام نوروز ۱۴۰۰، در هشت نوبت مختلف،هشت فیلم سینمایی از هشت شبکه تلویزیون پخش می‌شود.شبکه پویا ساعت ۱۰، شبکه پنج ساعت،۱۳:۳۰ شبکه سه ساعت ۱۵، شبکه یک ساعت ۱۶:۳۰، شبکه دو و امید ساعت ۱۸، شبکه چهار ساعت۲۰:۳۰ و شبکه نمایش ساعت ۲۳ فیلم‌های جدید ایرانی و خارجی را روانه آنتن می‌کنند.

شبکه نسیم در ایام نوروز باکس ساعت ۲۳ خود را در اختیار دو برنامه «کودک شو» و «خندوانه» قرار داده است. اولی شنبه تا سه‌شنبه و دومی چهارشنبه تا جمعه روی آنتن می‌روند. مسابقات «شوتبال» و «هوش برتر» در کنار مجموعه آیتمی «دست‌انداز» دیگر برنامه‌های نوروزی این شبکه هستند.

شبکه سه برای نوروز ۱۴۰۰ سه مسابقه تلویزیونی آماده پخش کرده است.این شبکه ساعت ۱۹ مسابقه «زوجی نو»، ساعت ۲۲:۳۰ مسابقه «سیم آخر» و در نهایت ۳۰ دقیقه بامداد هم مسابقه استعدادیابی «ستاره‌ساز» را روانه آنتن می‌کند.

شبکه یک قصد دارد در ایام نوروز بهترین سریال سال ۹۹ را به انتخاب بینندگان معرفی کند.قرار است این اتفاق در قالب برنامه‌ای با نام «سریالیست» بیفتد.این برنامه با اجرای پدرام کریمی هرشب بعد از سریال «نون. خ ۳» روی آنتن می‌رود.

جدول نوروزی شبکه آی فیلم با هفت سریال بسته شده است.«روزگار خوش حبیب آقا»، «نوار زرد»، «نقطه چین»، «روزهای بی‌قراری»، «فوق‌لیسانسه‌ها» و «گاندو» به ترتیب از ساعت ۱۶ تا ۲۲ روی آنتن این شبکه می‌روند.

دانلود PDF

کدخبر: ۳۷۹۶۴۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر