کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۹۴۸۶
تاریخ خبر:

پرنس فیلیپ ۹۹ ساله رکورد شکست

روزنامه هفت صبح، مهسا مژدهی | یک: ‌پرنس فیلیپ همسر ۹۹ ساله ملکه باز هم توانست یک بحران را از سر رد کند و بعد از جراحی قلب به باکینگهام برگردد. هرچند پیش‌بینی می‌شد که این پرنس یونانی‌الاصل نتواند این بار از زیر چنین جراحی سنگینی بیرون بیاید اما او همه را شگفت‌زده کرد. فیلیپ که دوک ادینبورگ خوانده می‌شود، پیرترین همسر یک فرمانروای بریتانیاست. او به رک بودن و شوخی‌هایش مشهور است.

* دو: شاهزاده فیلیپ متولد یونان است و لقب اصلی‌اش قبل از آنکه همسر ملکه انگلیس باشد، شاهزاده فیلیپ یونان و دانمارک بوده. او اخیرا بازنشست شد تا به‌دور از وظایفی که دهه‌ها آن‌ها را انجام می‌داده روزگار بگذراند. فیلیپ به انزوا طلبی مشهور است. او حتی زمانی که در بیمارستان بستری می‌شود هم دوست ندارد ملاقات کننده‌ای داشته باشد. مخالفان شوهر ملکه می‌گویند که او نژاد‌پرست و بی‌ادب است.

اما هر بار که فیلیپ در سفرهای خارجی خود گاف داده است، لندن آن را بذله‌گویی توصیف کرده. او یک بار به یک بریتانیایی که در مجارستان زندگی می‌کرد گفته بود به نظر نمی‌رسد که مدت زیادی در این کشور زندگی کرده باشید، چون که هنوز شکم گنده نشده اید. او به اظهارات زن ستیزانه هم متهم می‌شود. مثل وقتی که می‌گوید زنان انگلیسی هیچ چیز از آشپزی نمی‌دانند.

* سه: فیلیپ تا سه سال قبل پیرترین مقامی در جهان بود که هنوز کار می‌کرد. اما وقتی به نود و شش سالگی رسید وظایفش را ترک کرد و گفت که از این پس تنها از همسرش حمایت خواهد کرد و در برخی از مراسم‌ها شرکت می‌کند. کمی بعد از این ماجرا او در حالی که ماشین خود را می‌راند تصادفی خطرناک کرد و صدای انگلیسی‌ها درآمد که چه کسی به او در این سن و سال اجازه داده که پشت فرمان بنشیند و سلامت دیگران را تهدید کند.

* چهار: زندگی پرنس فیلیپ نکته کم ندارد. مشهور است که او در جوانی چندان به ملکه وفادار نبوده و همزمان از اینکه همسرش تا این اندازه در فعالیت‌های سیاسی یا اجتماعی شرکت داشته خوشش نمی‌آمده است. پدر و مادر فیلیپ هر دو شاهزاده‌هایی یونانی بودند که شانسی برای سلطنت نداشته‌اند چرا که در پی تحولات سیاسی در این کشور وقتی که او تنها یک سال و نیم داشت، تبعید شدند. او البته مانند همه شاهزادگان دیگر در اروپا از نوادگان ملکه ویکتوریاست. مشهور است که وقتی الیزابت تنها ۱۳سال داشت و به نظر نمی‌رسید که شانسی برای ملکه شدن داشته باشد، عاشق فیلیپ شده بود.

* پنج: ماجراهای فیلیپ و مادرش هم از آن داستان‌های تلخ تاریخ است. الیس باتنبرگ شاهزاده‌ای آلمانی و ناشنوا بود. حلقه ازدواج ملکه الیزابت از آخرین بازمانده‌های جواهرات این زن ساخته شده است. در دهه سی میلادی پزشکان او را مبتلا به بیماری«اسکیزوفرنی» دانستند و از آن پس در آسایشگاهی روانی در سوییس ساکن شد. در دهه شصت میلادی او به دعوت پسرش به باکینگهام رفت و دو سال آخر عمرش را در خاموشی و رنج در لندن گذراند. او را پرنسس زجر‌کشیده اروپا می‌دانند.

* شش: اما یک نقطه سیاه در زندگی فیلیپ دخالت او در زندگی عروس‌های خاندان سلطنتی است. مشهور است که فیلیپ وقتی فهمید پسرش چارلز زمان زیادی را با دایانا می‌گذراند آن دو را برای ازدواج تحت فشار قرار داد. ازدواجی که هیچ پایان خوشی نداشت. او البته در آن زمان رابطه بدی با دایانا نداشت.

چند سال بعد از مرگ این شاهزاده خانم بریتانیایی اما محمد الفاید پدر دودی الفاید نامزد دایانا مدعی شد که فیلیپ این زن جوان را به خاطر روابطش و تصمیمش برای ازدواج با یک مرد مسلمان مصری به قتل تهدید کرده بود. دودی فاید سرمایه دار عرب معتقد است که همسر ملکه بریتانیا مستقیما در مرگ عروسش دست داشته است.

نفرت او از همسر پسر دیگرش آندرو که خود متهم به فساد جنسی است هم در انگلیس مشهور است. می‌گویند فیلیپ هر جا که این زن حضور داشته باشد نمی‌رود و بارها در جمع به او توهین کرده است.‌او حتی در مورد مگان مارکل هم نظرات خوبی ندارد. از همان ابتدا چندان طرفدار ازدواج مگان و هری نبوده و وقتی این دو تصمیم به ترک انگلیس گرفتند گفته بود که تصمیم آنها را بسیار عجیب و غیر قابل درک می داند.

کدخبر: ۳۷۹۴۸۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر