کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۶۰۵۹
تاریخ خبر:

پرفروش‌ترین ماشین جهان در ایران

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر| بسیاری معتقدند ‌ دوران تویوتا کرولا مدت‌هاست که تمام شده و این سدان اقتصادی ژاپنی به زودی باید غزل خداحافاظی را بخواند و میدان را برای رقبای کره‌ای‌اش خالی کند‌ اما این تمام ماجرا نیست. هنوز هم تویوتا کرولا پرفروش‌ترین خودروی جهان است و بسیاری از خریداران در بازارهای مختلف خودرو به آن به چشم خودرویی مطمئن و ایمن برای یک خانواده می‌نگرند که می‌توان مدت‌ها از آن استفاده کرد و تنها خرج هزینه‌های مصرفی را داد.

در ایران کرولا به این اندازه محبوب نبوده و همواره جزو محصولات کم‌فروش ایرتویا به حساب می‌آمده ‌ اما کرولای ۲۰۱۸ باعث می‌شود تا حتی اگر این خودرو را دوست نداشته باشیم هم در خیابان مدتی توقف و تماشایش کنیم. از سال ۲۰۱۸ بود که کرولا کم‌کم از لاک دفاعی بیرون آمد و به سمت طراحی اسپرت رفت.

نمای جلو با چراغ‌های باریک، چراغ‌های مه‌شکن LED و سپر بزرگ مشکی نمایی جوان‌پسند و به‌روز را به نمایش می‌گذارد. اگر کمی سخت‌پسند باشید، ممکن است تویوتا را به خاطر شباهت چراغ‌های جلو به سدان‌های ام‌جی سرزنش کنید‌ اما نمای عقب دیگر این روزها چندان خریداری ندارد و حتی اگر در بین مدل‌های ۲۰۱۸ خودروسازان آن را بررسی کنیم نیز زشتی‌اش آشکار است.

با این حال فرم سپر عقب نیز خوب از آب درآمده و اگر کمی سایز چرخ‌ها بزرگ‌تر بود، رینگ‌های زیبای‌ نمونه حاضر نیز بیشتر به چشم می‌آمد.
طراحی کابین نیز در قیاس با رقبایی مثل مزدا ۳، کیا سراتو و هوندا سیویک به شدت ساده و خسته‌کننده است. جالب است بدانید که کرولای ۲۰۱۸ فاقد قابلیت اندروید اتو و اپل کارپلی است!

چیزی که امروزه حتی در ارزان‌ترین خودروهای بازار هم پیدا می‌شود. کوچکی کابین هم وقتی داخل هوندا سیویک بنشینید و از فضای جادارش لذت ببرید نیز بیشتر توی ذوق می‌زند. کرولا در تریم XSE از امکاناتی همچون صندلی‌های برقی با گرمکن و داشبورد نیمه چرمی با دوخت‌های آبی‌رنگ، ورود به خودرو بدون نیاز به کلید، امکان روشن‌ کردن پیشرانه از طریق سوییچ خودرو و صفحه نمایش لمسی به همراه سامانه نویگیشن بهره می‌برد.

‌ زیر کاپوت تویوتا کرولا ۲۰۱۸ پیشرانه‌ای چهار سیلندر با حجم ۱.۸ لیتر جای خوش کرده است. در تریم XSE این پیشرانه قدرت و گشتاوری به ترتیب برابر ۱۳۲ اسب بخار و ۱۷۳ نیوتن متر را در اختیار کرولا می‌گذارد. این بازده توسط گیربکس CVT و حالات اسپرت و دستی در اختیار راننده قرار می‌گیرد. مهم‌ترین مزیت این پیشرانه، مصرف سوخت پایین آن است. وزن ۱۲۷۰ کیلوگرمی باعث شده تا این سدان جمع‌و‌جور ژاپنی تنها ۷٫۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بسوزاند.

قطعاً کرولا برای آفرود ساخته نشده و هندلینگ و دینامیک معمولی آن هیچ هیجانی برای راننده به ارمغان نمی‌آورد. رفتار فرمان قابل پیش‌بینی بوده و صرفاً کارش را انجام می‌دهد. آن را چرخانده و چرخ‌ها خواهند چرخید. عملکرد نرم فرمان در مقابل ناهمواری‌ها راضی‌کننده است و درست مانند شاسی یک انتخاب مناسب برای خودرویی با چنین ابعاد کوچک است. تویوتا کرولای مدل ۲۰۱۸ بسته به تیپ بین ۱۹ ‌‌تا ۲۴ هزار دلار قیمت دارد.

کدخبر: ۴۰۶۰۵۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر