کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۶۶۴۵
تاریخ خبر:

پرسپولیس ‌فاصله‌گذاری ‌را رعایت کرد

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | وقفه چند ماهه در برگزاری لیگ برتر هم باعث نشد پرسپولیس از شرایط آرمانی‌اشزیاد دور شود. شاگردان گل‌محمدی یکشنبه شب نشان دادند که قصد ندارند در رقابت برای قهرمانی لیگ نوزدهم کوتاه بیایند. در این مطلب به نمایش این تیم مقابل پیکان و البته نکاتی از بازی‌های دیگر می‌پردازیم.

*** بلژیکی‌ها پشیمان نشوند؟
هنوز معلوم نیست بازی مقابل پیکان آخرین بازی بیرانوند برای پرسپولیس بود یا نه اما هر چه بود، این یکی از ضعیف‌ترین نمایش‌های بیرو بود، آن هم در آستانه سفر به بلژیک! شاید اگر نمایندگان آنتورپ بازی بیرانوند در برابر پیکان را ببینند، از جذب او منصرف شوند. او در این بازی چند خروج اشتباه داشت و خوش‌شانس بود که روی هیچ کدام از این خروج‌ها دروازه تیمش باز نشد.

بزرگ‌ترین اشتباه او اما مربوط به صحنه پنالتی پیکان بود. او این بار هم خروجی اشتباه داشت و در حرکتی مبتدیانه، مانع رسیدن مهاجم پیکان به توپ شد تا داور یک پنالتی برای این تیم اعلام کند. اگر قرار است بیرانوند همچنان این نمایش‌های ضعیف را تکرار کند، بهتر است یحیی دیگر به او بازی ندهد تا هم پرسپولیس زیاد ضرر نکند و هم لژیونر شدن بیرانوند منتفی نشود. این تصمیم، به سود هر دو طرف خواهد بود!

*** شجاع اصلاح نمی‌شود!
گفته می‌شد بعد از اتفاقاتی که در بازی فولاد و استقلال رخ داده بود، کادر فنی پرسپولیس از شجاع خلیل‌زاده خواسته بود مراقب حرکاتش در بازی با پیکان باشد تا به راحتی کارت نگیرد. ظاهرا پرسپولیسی‌ها معتقد بودند ممکن است کمیته داوران برای تلطیف فضا، به داور این بازی توصیه کنند یکی دو پرسپولیسی را هم از زمین اخراج کنند! اما مثل اینکه گوش شجاع اصلا به این حرف‌ها بدهکار نیست. او در همان دقایق اولیه بازی یک خطای مسلم روی بازیکن پیکان انجام داد و وقتی داور خطای او را گرفت، اعتراض کرد! دقایقی بعد هم در میانه زمین با شیطنت مانع از آغاز زودهنگام بازی توسط بازیکنان حریف شد و در نهایت در اواخر بازی با یک خطای خطرناک در پشت محوطه جریمه پرسپولیس، یک کارت زرد از داور گرفت. به نظر می‌رسد تذکر دادن به شجاع کلا بی‌فایده است و او اصلاح‌ شدنی نیست و باید او را همین طور که هست بپذیریم!

*** درخشش عبدی علیه استوکس و اوساگوانا
در شرایطی که بعد از مصدومیت وحید امیری، ذهن یحیی گل‌محمدی درگیر خلأ بزرگی بود که در خط حمله پرسپولیس با غیبت اوساگوانا و فسخ قرارداد آنتونی استوکس تنها علی علیپور را در اختیار دارد، این مهدی عبدی بود که پاسخ مثبتی به اعتماد سرمربی‌اش داد. مهدی عبدی که ناگهان در دربی رفت از سوی گابریل کالدرون به ترکیب وارد شد و توانست تک گل سه امتیازی تیمش را برابر استقلال به نام خود کند، بعد از آن کاملا ناپدید شد.

فرصت‌هایی که بعد از آن نصیب این مهاجم شد به هیچ وجه نتوانست با فرصت‌طلبی او همانند دربی همراه شود تا در نقل و انتقالات زمستانی هم با جذب استوکس و اوساگوانا کاملا محو شود. با این حال بعد از اینکه آنتونی استوکس با حاشیه‌سازی فراوان و به‌رغم موفقیت مقطعی که در این تیم داشت، از جمع سرخپوشان جدا شد، اوساگوانا هم با توجه به شیوع کرونا نتوانست به تهران بازگردد اما با مصدومیت وحید امیری در اواسط نیمه اول در جدال با پیکان، ناگهان مهدی عبدی از سوی یحیی گل‌محمدی فراخوانده شد تا سرنوشت خود را دوباره در این تیم ثبت کند. مهدی عبدی که دوبار در این بازی فرصت گلزنی تیمش را با سخاوتمندی بالایی به قصد آقای گل کردن همشهری‌اش از دست داد و نشان داد در ارسال پاس گل تبحر ندارد.

اما دو گل نیز به نام خود کرد. او ابتدا با مهار دیدنی ارسال محمد نادری و از پیش برداشتن مدافعان پیکان با حرکات بدن، از سد شیخ ویسی هم گذشت و دروازه خالی را گشود. دقایقی بعد نیز عبدی این بار با ضربه سر و بالاتر از دیگر مدافعان پیکان به هوا برخاست و ضربه مهارنشدنی خود را وارد دروازه پیکان کرد. بازگشت مهدی عبدی گمنام در بهترین روزی که انتظار می‌رفت باعث شد تا یحیی گل‌محمدی حداقل کمی از ذهن آشفته خود با مصدومیت وحید امیری و عدم حضور اوساگوانا فاصله بگیرد و باید دید آیا این مهاجم جوان قادر خواهد بود این روند را تداوم بخشد یا همانند دربی یک جرقه دیگر بوده است.

*** زوج همیشه بازنده برابر پرسپولیس
انگار خودروسازان به باخت در لیگ نوزدهم عادت کرده‌اند و شوک تغییر مربی هم نتوانست نوار شکست‌های متوالی را پاره کند و آنها را روی روند پیروزی بیندازد؛ چرا که پیکانی‌ها از ۲۲ مصاف خود در لیگ نوزدهم، تنها ۱۵ امتیاز کسب کرده‎اند و فعلا مسافر نخست لیگ دسته اول به حساب می‌آیند. مگر عبدالله ویسی با هنر جادویی خود که توانست استقلال خوزستان را قهرمان لیگ کند، پیکان را هم در لیگ برتر حفظ کند.

اما اگر ویسی موفق به انجام این عملیات بزرگ هم بشود، هنوز هم انگار به فرمول موفقیت برابر پرسپولیس نرسیده است؛ چرا که با نمایش ضعیف برابر پرسپولیس باید با استناد به آمار گفت که عبدالله ویسی به هیچ تیمی به اندازه پرسپولیس نباخته و این مربی باتجربه، ۱۰ شکست را در دوئل با پرسپولیس در ادوار لیگ تجربه کرده است. آنقدری هم که پرسپولیس توانسته پیکان را در ادوار لیگ برتر شکست بدهد، هیچ تیمی در برابر تیم دیگر نتوانسته قدرتنمایی کند چرا که سرخ‌ها با این پیروزی، بیست و یکمین شکست را در دوئل‌های رودرروی‌شان به پیکانی‌ها تحمیل کردند.

*** عادت بد شیخ‌ویسی مقابل پرسپولیس
دروازه‌بان مطمئن چیزی است که پیکان از آن بی‌بهره است و شیخ‌ویسی گاهی یک‌تنه زحمات بقیه را هدر می‌دهد. شیخ ویسی در این سال‌ها متخصص دریافت عجیب‌ترین گل‌ها از پرسپولیس ‌ بوده است. ویسی و شیخ‌ویسی به همراه خط دفاع ضعیف‌شان، پیکان را با سرعت به سمت لیگ یک هل می‌دهند. پس از اینکه شیخ ویسی آنطور گل اول را خورد و به صورت والیبالی، توپ را به داخل تور دروازه هل داد، عبدالله ویسی لب خط هاج و واج مانده بود و نمی‌دانست باید چه بگوید. شیخ‌ویسی دو سال پیش هم گلی والیبالی از علیپور خورد.

البته مصاحبه دیروزش با یکی از خبرگزاری‌ها عجیب است، آنجا که گفته مدیربرنامه‌ها برایم شایعه می‌سازند و می‌گویند گل‌های مشکوک می‌خورم! البته ای کاش چنین مصاحبه‌ای نمی‌کرد تا کارشناسان روی خوردن چنین گل‌هایی زوم نکنند. البته کلا در فوتبال جهان تشخیص خوردن گل به صورت مشکوک یا غیرمشکوک، کار راحتی نیست و مرجعی هم برای برخورد نیست. همین محسن فروزان، دروازه‌بان سابق تراکتور هزینه چنین ماجرایی را داد و آخر سر هم گفتند که گل خوردن‌هایش مشکوک نبوده است!

*** عدد بازی در جدول
پرسپولیس مقابل پیکان شانزدهمین برد خود را در لیگ نوزدهم ثبت کرد. بعد از پرسپولیس، تیم‌های شهرخودرو و تراکتور ۱۱ پیروزی کسب کرده‌اند، یعنی پنج برد کمتر از شاگردان یحیی! پرسپولیس ۳۴ گل زده است، یعنی شش گل کمتر از استقلال‌ اما به لطف خط دفاع مطمئنش، بیشترین تفاضل گل هم متعلق به این تیم است. تفاضل گل پرسپولیس ۲۳+ است و بعد از این تیم استقلال با تفاضل گل ۱۶+ قرار دارد. در حالی که در بازی‌های پرسپولیس ۴۵ گل رد و بدل شده، این عدد برای تیم پیکان ۷۰ است! به عبارت دیگر میانگین رد و بدل شدن گل در بازی‌های پیکان، بیش از سه گل در هر بازی است! پیکانی‌ها همچنین با ۴۱ گل خورده بدترین خط دفاع لیگ نوزدهم را در اختیار دارند.

کدخبر: ۳۳۶۶۴۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر