کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۵۷۴۳
تاریخ خبر:

پرسپولیس در قائمشهر‌ برد یا باخت؟

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | در هفته‌ای که گذشت، شش بازی از هفته هشتم و یک بازی عقب ‌افتاده از هفته پنجم لیگ بیستم برگزار شد. سپاهان و نفت مسجدسلیمان و صنعت‌نفت حریفان خود را شکست دادند و گل‌گهر صدرنشین مقابل ذوب‌آهن قعرنشین متوقف شد. برنده‌ها و بازنده‌های واقعی این هفت بازی را مرور می‌کنیم.

*** برنده‌ها
* سپاهان و محرم: به نظر می‌رسد سپاهان آهسته آهسته به روزهای اوجش برمی‌گردد. این تیم در هفته ششم با نتیجه ۴برصفر نساجی قائمشهر را شکست داد و بعد از به تعویق افتادن بازی‌اش مقابل پرسپولیس، در روز سه‎‌شنبه گذشته موفق شد مس رفسنجان را در خانه این تیم شکست دهد. آن هم در حالی که ابتدا با یک گل از میزبانش عقب افتاده بود.

البته درست است که یک گل تیم میزبان به شکلی سوال‌برانگیز و مشکوک توسط تیم داوری مردود اعلام شد اما به هر حال محرم نویدکیا توانست یک باخت را به برد تبدیل کند و سه امتیاز مهم و کلیدی را به اندوخته‌های تیمش اضافه کند. سپاهان حالا در جدول شرایط خوبی دارد و در صورت ادامه این روند می‌تواند یک بار دیگر مدعی جدی قهرمانی و کسب سهمیه آسیا باشد.

* سجاد شهباززاده: مهاجم اردبیلی سپاهان هم مثل تیمش این روزها در اوج به سر می‌برد. او فصل گذشته را با زدن تنها شش گل در ۲۹ بازی به پایان برد و عملکرد او یکی از مهم‌ترین دلایل انتقاد هواداران از امیر قلعه‌نویی و تیره و تار شدن روابط آنها با سرمربی تیم‌شان بود. بعد از پایان لیگ نوزدهم انتظار می‌رفت او از سپاهان جدا شود چرا که هواداران این تیم هم تمایلی به ماندن او نداشتند.

اما محرم نویدکیا آمد و شهباززاده را حفظ کرد. اعتماد او به شهباززاده به بهترین شکل ممکن جواب داد و حالا این مهاجم تا پایان هفته هشتم و فقط در ‌هفت بازی موفق شده شش گل بزند و به رکورد گلزنی خود در فصل گذشته برسد! او نزدیک‌ترین و جدی‌ترین رقیب فعلی گادوین منشا در راه آقای گلی لیگ شانزدهم است.

* صنعت‌نفت آبادان: تیم سیروس پورموسوی همچنان خوب نتیجه می‌گیرد و به شگفتی‌آفرینی خود ادامه می‌دهد. اتفاقاتی که در پیش‌فصل برای این تیم افتاد باعث شد تا فوتبالدوستان قبل از شروع لیگ بیستم این تیم را یکی از مدعیان سقوط به لیگ یک بدانند اما حالا صنعت‌نفت به خصوص در خانه آنقدر خوب نتیجه گرفته که هم امتیاز با تیم صدرنشین گل‌گهر در رده دوم جدول ایستاده است. آنها تنها تیمی هستند که گل‌گهر را شکست دادند و این هفته هم تراکتور را که با مسعود شجاعی نتایج خوبی گرفته بود، مغلوب کردند. اگر داوری در بازی با استقلال عادلانه بود، شاید صنعت‌نفت امروز با ۱۶ امتیاز صدرنشین لیگ بود!

*** بازنده‌ها
* تراکتور: بعد از دو پیروزی متوالی مقابل ماشین‌سازی و پیکان، به نظر می‌رسید شوک تغییر مربی در تراکتور جواب داده است اما آب و هوای آبادان دوباره به تراکتور نساخت و یک باخت غافلگیرکننده را نصیب این تیم کرد. تراکتور فصل گذشته، هم در لیگ برتر و هم در جام حذفی به صنعت‌نفت باخته بود و در یکی از این بازی‌ها مسعود شجاعی هم به دلیل اهانت به داور مسابقه از زمین اخراج و با جند جلسه محرومیت روبه‌رو شد. این هفته ناکامی تراکتور و شجاعی در آبادان ادامه پیدا کرد و این تیم در حالی که تا اواخر بازی حداقل یک امتیاز از میزبان خود گرفته بود، با گل به خودی دقیقه ۹۲ هادی محمدی مغلوب شد و با شکست به تبریز برگشت.

* ماشین‌سازی تبریز
تیم تبریزی هر هفته فاصله خود را با تیم‌های دیگر در پایین جدول بیشتر می‌کند. آنها پس از هشت بازی فقط دو امتیاز کسب ‌ و انواع و اقسام رکوردهای منفی را به نام خود ثبت کرده‌اند. ماشین‌سازی به همراه ذوب‌آهن تنها تیم‌های بدون برد لیگ بیستم هستند، با شش باخت رکورد بیشترین باخت را کسب کرده و با دو گل زده و ۱۲ گل خورده، رکورد کمترین گل زده و بیشترین گل خورده را هم در اختیار دارد.

سایر تیم‌های پایین جدولی تا حدودی پیشرفت کرده‌اند و نشانه‌هایی از امید به بقا در لیگ برتر را در آنها می‌بینیم اما ماشین‌سازی با سرعت هر چه تمام، به سوی لیگ یک می‌تازد! بازیکنان ماشین‌سازی در پایان بازی هم با بازیکنان نفت مسجدسلیمان درگیر شدند و صحنه‌های زشتی در زمین رقم خورد.

* ذوب‌آهن اصفهان:تساوی در برابر صدرنشین لیگ یک، آن هم برای تیمی که در قعر جدول قرار دارد، در شرایط طبیعی اصلا نتیجه بدی به شمار نمی‌رود اما وقتی بدانیم که شاگردان رحمان رضایی در بازی مقابل گل‌گهر می‌توانستند به یک پیروزی خوب و بی‌دردسر دست پیدا کنند ولی با از دست دادن دو پنالتی و چند فرصت مسلم گلزنی، فقط یک امتیاز از این بازی گرفته‌اند، باید آنها را هم جزو بازنده‌های هفته هشتم لیگ برتر قرار دهیم.

*** مورد نامشخص پرسپولیس
نمی‌دانیم با نتیجه مساوی در قائمشهر، پرسپولیس را باید جزو بازنده‌های این هفته قرار دهیم یا برنده‌ها! شاگردان یحیی پس از آن شکست تراژیک در فینال لیگ قهرمانان آسیا، با روحیه‌ای نامناسب و شکننده و در زمینی غیراستاندارد مقابل نساجی حاضر و نیمه اول را هم بازنده به رختکن رفتند.

در نیمه دوم هم با اشتباه ناخواسته و توام با بدشانسی مهدی شیری می‌توانستند گل دوم را هم دریافت و با یک شکست نسبتا سنگین قائمشهر را ترک کنند اما در نهایت بازی را مساوی کردند و یک امتیاز از میزبان خود گرفتند. از این لحاظ می‌توان این تیم را برنده دانست اما از دست دادن دو امتیاز در این مقطع و در حالی که باید در هفته‌های بعدی به مصاف حریفانی قدرتمند و مدعی بروند، می‌تواند برای این تیم به منزله یک باخت باشد.

کدخبر: ۳۶۵۷۴۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر