کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۰۳۹۷
تاریخ خبر:

پرسپولیس به‌دنبال شکستن طلسم مهمانی

روزنامه هفت صبح | امشب پرسپولیس برای جبران باخت به الدحیل به مصاف الشارجه امارات می‌رود و سپاهان بعد از پیروزی بر العین در امارات، مهمان السد قطر خواهد بود. باخت ۲برصفر به الدحیل در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا نتیجه‌ای نبود که هواداران این تیم انتظارش را داشته باشند. البته که الدحیل تیم قدرتمندی است اما پرسپولیس هم صدرنشین مقتدر لیگ برتر ایران است و باخت به الدحیل برای این تیم قابل قبول نیست. پرسپولیس اما حالا در هفته دوم باید به مصاف الشارجه امارات برود.

تیمی که در هفته اول یک شکست غیرمنتظره را مقابل تیم التعاون عربستان پذیرفت و کارش برای صعود از گروه آن هم در حضور تیم‌هایی مثل پرسپولیس و الدحیل سخت شد. تیم اماراتی برای آنکه شانس صعود از گروه را همچنان داشته باشد نیاز به پیروزی در مقابل پرسپولیس دارد اما سرخپوشان ایرانی هم برای جبران شکست هفته اول به مصاف الشارجه می‌آیند و همین انگیزه پیروزی از سوی هر دو تیم، می‌تواند باعث جذابیت بیشتر این بازی شود. الشارجه یک بار هم در سال ۲۰۰۹ با پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا همگروه بود که به دلیل یک تخلف غیرقانونی، قبل از شروع مرحله گروهی توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا از مسابقات کنار گذاشته شد.

پرسپولیس پس از پیروزی به یادماندنی خارج از خانه مقابل السد در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ روزهای بدی را خارج از خانه سپری کرده و در سه فصل اخیر لیگ قهرمانان پنج بار مهمان بوده که در تمام بازی‌ها بازنده از زمین خارج شده است. قبل از بازی با السد هم پرسپولیس در دو مسابقه قبلی خود در آسیا خارج از خانه تن به شکست داده بود تا در هشت بار آخری که مهمان بوده هفت بار مغلوب شده باشد. پرسپولیس در این فصل از لیگ برتر، بهترین تیم بازی‌های خارج از خانه است و عملکرد درخشانی از خود به جای گذاشته و به دنبال پایان بخشیدن طلسم ناکامی در بازی‌های خارج از خانه آسیاست.

بازی با الشارجه امارات فرصت مناسبی برای پرسپولیس است تا به این عدم کامیابی خاتمه بخشد. پرسپولیس در هشت تقابل اخیر با تیم‌های اماراتی به هفت برد دست یافته است. سرخپوشان با احتساب پیروزی مقابل الشارجه در لیگ قهرمانان ۲۰۰۹ که در میانه فصل از مسابقات کنار کشید با هشت بار برتری مقابل تیم‌های اماراتی نمایندگان هیچ کشوری را بیش از این اندازه شکست نداده‌اند. سه تا از چهار بازی آخر پرسپولیسی‌ها در خانه اماراتی‌ها با پیروزی به پایان رسیده تا این کشور میزبان رویایی سرخ‌ها در لیگ قهرمانان باشد.

پرسپولیس صدرنشین فعلی لیگ که در سه فصل اخیر به قهرمانی رسیده ‌ به دیدار الشارجه‌ای می‌رود که مدافع عنوان قهرمانی لیگ امارات است و در رقابت‌های فصل جاری پنجم است. هر دو تیم در بازی هفته نخست خود شکست خورده‌اند و به دنبال پیروزی در این مسابقه هستند تا شانس خود برای صعود به مرحله بعد حفظ کنند. پرسپولیس فصل گذشته در دو بازی نخست خود موفق به پیروزی نشد و نهایتا در مرحله گروهی از مسابقات خداحافظی کرد و در این بازی می‌خواهد مانع تکرار تجربه فصل قبل خود شود.

*** وضعیت الشارجه
الشارجه فصل گذشته در نهایت شگفتی و در حضور تیم‌های قدرتمندی مثل الجزیره، الاهلی و الوحده و العین موفق شد قهرمان لیگ امارات شود. این در حالی که بود این تیم نه بازیکنان داخلی بزرگی داشت و نه بازیکنان خارجی‌اش قابل مقایسه با بازیکنان خارجی دیگر تیم‌های مدعی بود. در فصل جاری اما اوضاع الشارجه زیاد خوب نیست. این تیم در حال حاضر با ۲۸ امتیاز از ۱۶ بازی در رده پنجم جدول قرار دارد و امید زیادی به تکرار قهرمانی فصل گذشته خود ندارد.

آنها حتی شانس زیادی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیای فصل بعد هم ندارند. سرمربی فعلی این تیم عبدالعزیز العنبری است که یک مربی کم نام و نشان در فوتبال امارات است و حتی یک بازی ملی هم در کارنامه خود ندارد. الشارجه به خصوص در هفته‌های اخیر نتایج ضعیفی در لیگ امارات گرفت. آنها در چهار بازی متوالی مغلوب الظفره، الوحده، الاهلی و خورفکان! ته جدولی شدند ولی در دو بازی آخر خود یک پیروزی مقابل اتحاد کلبا و یک تساوی مقابل العین به دست آوردند و تا حدودی از بحران خارج شدند.

با وجود نتایج ضعیف، نقطه قوت الشارجه خط حمله خطرناکش است. این تیم در ۱۶ هفته لیگ امارات ۳۲ گل زده و میانگین دو گل در هر بازی را ثبت کرده است. خطرناک‌ترین بازیکن این تیم هم رایان مندس است. او اهل کشور آفریقایی کیپ ورد است. مندس در فصل جدید لیگ امارات هشت گل زده و چهار پاس گل هم داده است. دیگر بازیکن خطرناک الشارجه ریکاردو گومز است که او هم اهل کیپ‌ورد است. او در این فصل شش گل زده و پنج پاس گل به همبازیانش داده است.

برخلاف مندس که در پست بال چپ بازی می‌کند، پست گومز مهاجم مرکزی است. الشارجه یک بازیکن برزیلی فوق‌العاده هم دارد که فعلا مصدوم است و به بازی با پرسپولیس نمی‌رسد. نام او ایگور کورنادو است که در ۹ بازی هفت گل زده ‌ و هشت پاس گل داده بود اما مدتی است که به دلیل مصدومیت نمی‌تواند بازی کند. شناخته ‌شده‌ترین بازیکن الشارجه هم کایوی برزیلی است که بازی درخشان او مقابل استقلال در تیم العین و آن پیروزی خیره‌کننده ۶بریک به یاد دارید.

وضعیت پرسپولیس
به‌رغم شکست ۲برصفر مقابل الدحیل در اولین بازی، به نظر می‌رسد پرسپولیس توان پیروزی بر الشارجه در امارات را دارد و البته چاره‌ای هم جز این ندارد. با پیروزی التعاون بر الشارجه در هفته اول آن هم در امارات، حالا تیم نه‌چندان مدعی عربستانی هم شانس صعود پیدا کرده و اگر پرسپولیس امشب نتواند الشارجه را شکست دهد، رقابت برای صعود از این گروه، دشوارتر و نزدیک‌تر خواهد شد. با این حال پرسپولیس ابزار کافی برای شکست دادن میزبانش را دارد. تیم اماراتی در این فصل در خط دفاع ضعیف ظاهر شده و در ۱۶ بازی ۲۱ گل دریافت کرده است.

این تیم در ۱۶ بازی این فصل خود در لیگ امارات فقط سه بار موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش شده و در سایر بازی‌ها، دروازه‌اش باز شده است. این برای پرسپولیس خبر خوبی است و شاگردان یحیی گل‌محمدی که در اولین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا در گلزنی ناکام بودند، امشب می‌توانند جبران مافات کنند و اولین گل‌های این تیم در آسیا را بزنند. مشکل بزرگ پرسپولیس در این رقابت‌‎ها این است که در چهار بازی اول خود باید در خارج از خانه به میدان برود و فقط در دو بازی آخر می‌تواند از حریفانش میزبانی کند. به همین دلیل بازی با الشارجه یکی از کلیدی‌ترین و احتمالا ساده‌ترین بازی‌های خارج از خانه این تیم است و پیروزی در آن بسیار مهم است.

*** ژنرال علیه ژاوی
در دیگر بازی امشب نمایندگان کشورمان، سپاهان مهمان تیم السد قطر است. السد به دلیل اینکه در سال‌های اخیر بارها مقابل نمایندگان ایران قرار گرفته، کاملا برای فوتبال‌دوستان ایرانی شناخته شده است. بازیکنان خارجی این تیم جونگ وو یونگ و نام تائه هی کره‌ای، بغداد بونجاح الجزایری و گابی اسپانیایی هستند که در این فصل مارکو فابیان مکزیکی هم به آنها اضافه شده است.

ستاره‌های ملی‌پوش قطری مثل حسن الهیدوس، سعد الشیب، پدرو میگل، بوعلم خوخی و اکرم عفیف هم همچنان در این تیم توپ می‌زنند. السد فصل گذشته با اقتدار قهرمان لیگ ستارگان قطر شد اما در این فصل فعلا با ۳۰ امتیاز در رده سوم قرار دارد و الدحیل و الریان را بالاتر از خود می‌بیند. با این حال آمار خط حمله این تیم همچنان خطرناک است. آنها در ۱۴ بازی ۴۲ گل زده‌اند، یعنی در هر بازی سه گل! بونجاح و عفیف هم به ترتیب با ۱۲ و ۱۱ گل بهترین گلزنان فعلی لیگ ستارگان هستند.

با این حال خبری از اقتدار دفاعی سابق این تیم نیست. السد در این فصل در ۱۴ بازی ۲۳ گل خورده و یکی از ضعیف‌ترین خطوط دفاعی لیگ را دارد! سپاهان اما با پیروزی شگفت‌انگیز ۴برصفر مقابل العین در هفته اول، حسابی شاگردان ژاوی را ترسانده است. شاگردان قلعه‌نویی امشب اگر همان نمایش بازی اول مقابل العین را تکرار کنند حتی می‌توانند السد را در خانه‌اش شکست بدهند. السد به وضوح با تیم قدرتمند فصل گذشته فاصله دارد و پذیرش چهار شکست در این فصل از لیگ ستارگان قطر نشان می‌دهد ‌ می‌توان این تیم را مغلوب کرد.

کدخبر: ۳۱۰۳۹۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر