کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۸۵۵۵
تاریخ خبر:

پرسپولیس با توپ پر آماده لیگ بیست و دوم می‌شود!

روزنامه هفت صبح | لیگ بیست و یکم هر چه بود برای پرسپولیس تمام شده است. تیم یحیی فصل را در رده دوم و شاید هم در رده سوم تمام خواهد کرد و از جام حذفی هم که خبری نبود. این ناکامی‌ها بعد از ۵ فصل پرافتخار باعث شد تا مدیران باشگاه و کادر فنی خیلی زود دست به کار شوند و از همین حالا تیم قدرتمندی را برای فصل آینده ببندند. پرسپولیس تا این جا فعال‌ترین تیم نقل و انتقالات فصل آینده است! آنها قبل از پایان همین فصل، تقریبا به خوبی نقطه ضعف‌های خود را پوشش داده‌اند و قطعا در لیگ بیست و دوم به این راحتی از رقابت قهرمانی کنار نخواهند کشید.

دروازه: بیرانوند، بازگشت اعتماد
در لیگ بیست و یکم پرسپولیس از دروازه‌بان‌های خود لطمه دید. حامد لک بارها با اشتباهات عجیب و تکراری باعث باز شدن دروازه تیمش شد و کار به جایی رسید که یحیی گل‌محمدی در دربی، احمد گوهری را به او ترجیح داد. اما گوهری هم نتوانست اعتماد او را جلب کند و لک به اجبار به ترکیب اصلی برگشت.

با این حال یحیی می‌دانست که نمی‌تواند در فصل آینده هم با همین وضعیت تیمش را به میدان بفرستد. بهترین گزینه هم آماده و در دسترس بود؛ علیرضا بیرانوند که دو فصل در اروپا نیمکت‌نشین بود و برای بازگشت به ترکیب اصلی تیم ملی و حضور در جام جهانی نیاز به بازی کردن داشت. او حالا به پرسپولیس برگشته و قطعا نسبت به لک و گوهری دروازه‌بان مطمئن‌تری است که می‌تواند خیال یحیی و هواداران پرسپولیس را برای فصل آینده راحت کند.

دفاع: پورعلی گنجی، تجربه و اطمینان
بعد از ۵ فصل، در لیگ بیست و یکم تعداد گل‌های خورده پرسپولیس به عدد ۲۰ رسید! عددی که اگرچه خیلی هم بزرگ نیست اما برای تیمی که در این چند فصل تعداد گل‌های خورده‌اش به ۱۶ هم نمی‌رسید، این یک عدد قابل توجه است که نشان‌دهنده ضعفی بزرگ در خط دفاع است. فرشاد فرجی، علی نعمتی و علیرضا ابراهیمی نتوانستند در طول فصل خودشان را اثبات کنند و سیدجلال حسینی هم ۴۰ سالگی را رد کرده و نباید از او انتظار نمایش‌های دو سه سال گذشته را داشت.

پرسپولیس در لیگ بیست و یکم گل‌هایی خورد که در سال‌های اخیر مشابه آن را ندیده بودیم. این ضعف اما قرار است با مرتضی پورعلی‌گنجی پوشش داده شود. مدافع باتجربه و مطمئن تیم ملی پس از چند سال بازی در کشورهای قطر و چین و البته پشت سر گذاشتن یک دوره مصدومیت بلندمدت، حالا آماده است تا هم در لیگ بیست و دوم به پرسپولیس کمک کند و هم خودش را به ترکیب اصلی تیم ملی در جام جهانی برساند.

هافبک بازی‌ساز: رفیعی، مهره گمشده
یکی از چیزهایی که در لیگ بیست و یکم پرسپولیس را آزار داد، نبود یک بازیکن خلاق در میانه میدان بود. بازیکنی که بتواند از مرکز خط دفاعی حریف هم برای مهاجمان تیم موقعیت‌سازی کند و خودش هم در موقعیت گلزنی قرار بگیرد. این ضعف با جذب سروش رفیعی که گفته می‌شود با پرسپولیس به توافق رسیده، برطرف خواهد شد. او همان مهره گمشده پرسپولیس است که می‌تواند به حملات این تیم تنوع و خلاقیت را هدیه بدهد. جذب او البته یک ضربه کاری هم به سپاهان خواهد زد.

مهاجم: شهباززاده؛ انتخاب درست؟
پرسپولیس در این فصل خط حمله زهردار و خطرناکی نداشت. هیچکدام از مهاجمان این تیم نتوانستند بیشتر از انگشتان یک دست گل بزنند. آل‌کثیر مصدوم شد و با یحیی اختلاف هم پیدا کرد، مهدی عبدی در تمام طول فصل با نوسان دست و پنجه نرم کرد، پاکدل هم بارها مصدوم شد، و تمیروف هم که روی جونیور و بودیمیر را سفید کرد.

پرسپولیس ۳ فصل پیاپی آقای گل لیگ برتر را معرفی کرده بود و معمولا بعد از این سال‌ها هم حداقل یک مهاجم گلزن مثل شهریار مغانلو را داشت اما در لیگ بیست و یکم از این نظر واقعا آسیب دید و حالا گفته می‌شود در آستانه جذب سجاد شهباززاده قرار دارد. مهاجمی که همین فصل گذشته با ۲۰ گل آقای گل شد. او اگر در پرسپولیس جا بیفتد، جای خالی طارمی و علیپور را پر خواهد کرد. او هم در سپاهان بازی می‌کرد و پیوستنش به پرسپولیس، علاوه بر تقویت این تیم، باعث تضعیف سپاهان هم خواهد شد.

تمدید با ستاره‌ها: ترابی و شاید سرلک!
پرسپولیس قبل از شروع لیگ بیست و یکم چند مهره کلیدی خود مثل کنعانی‌زادگان، نوراللهی و مغانلو را از دست داد و یکی از دلایل اصلی از دست رفتن قهرمانی، جایگزین نکردن مهره‌های مناسب به جای آنها بود. ظاهرا مدیران باشگاه از آن اتفاق درس گرفته‌اند و این بار خیلی زود دست به کار شده‌اند تا جلوی جدایی ستاره‌ها و مهره‌های کلیدی خود را بگیرند. در اولین قدم هم، قرارداد ترابی را تمدید کردند که مهم‌ترین و موثرترین بازیکن فصل بود. گفته می‌شود سرلک هم در آستانه تمدید قرار دارد و حتی اگر او تمدید نکند، نورالهی به این تیم بازخواهد گشت و همه این اتفاقات یعنی پرسپولیس در فصل آینده تیم بسیار قوی‌تری خواهد بود.

‌ترکیب احتمالی پرسپولیس در لیگ بیست و دوم
علیرضا بیرانوند، رامین رضائیان، مرتضی پورعلی‌گنجی، علی نعمتی، سعید آقایی، وحید امیری، سروش رفیعی، کمال کامیابی‌نیا، میلاد سرلک، مهدی ترابی، سجاد شهباززاده

کدخبر: ۴۵۸۵۵۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر