کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۰۰۱۲
تاریخ خبر:

پرسپولیس - الهلال‌؛ به امید یک انتقام جانانه

روزنامه هفت صبح | پرسپولیس در شرایطی مقابل الهلال قرار خواهد گرفت که مثل فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا، حریفی که در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، استقلال را شکست داده بود، در مرحله یک‌چهارم نهایی به پرسپولیس خورده است. فصل گذشته، یحیی و شاگردانش، پاختاکور ازبکستان را شکست دادند و امیدوارند امسال هم تاریخ تکرار شود و آنها بتوانند این بار، از سد الهلال بگذرند.
گل‌محمدی البته یک انگیزه دیگر هم برای موفقیت در بازی امشب دارد.

اینکه انتقام برانکو را هم از الهلال بگیرد. همانطور که حتما در جریان هستید، پرسپولیس از آخرین تقابلش با الهلال خاطره خوبی ندارد. دو تیم در مرحله نیمه نهایی فصل ۲۰۱۷ لیگ قهرمانان آسیا به مصاف یکدیگر رفتند که پرسپولیس در بازی رفت با چهار گل از حریفش باخت و تساوی ۲-۲ در بازی برگشت هم فایده‌ای برای برانکو و تیمش نداشت. بازی امشب می‌تواند انتقام جانانه آن شکست تلخ باشد.

سابقه تقابل دو تیم در لیگ قهرمانان
پرسپولیس و الهلال تا امروز ۱۴ بار مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که چهار برد سهم هر تیم بوده است. از این ۱۴ بازی، ۸ دیدار در لیگ قهرمانان برگزار شده که پرسپولیس فقط یک بار حریفش را شکست داده و الهلال، برنده سه بازی بوده است. تنها برتری پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الهلال به اولین روزهای حضور برانکو ایوانکوویچ در جمع قرمزها برمی‌گردد که این تیم توانست در ورزشگاه آزادی با یک گل پیروز دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل الهلال شود.

پرسپولیس در آن سال برخلاف لیگ برتر ۹۴-۹۳ که نتایج خوبی نمی‌گرفت و گرفتار مشکلات مدیریتی شده بود، در لیگ قهرمانان شرایط متفاوتی داشت و با حمید درخشان نتایج خوبی در مرحله گروهی گرفت. قرمزها هر چه در لیگ ناکام بودند ولی به حریفان آسیایی رحم نکردند و با بردهای اقتصادی به مرحله حذفی رسیدند. پرسپولیس بعد از کسب مقام دومی در مرحله گروهی، در مرحله یک‌هشتم نهایی به الهلال خورد و در دیداری که در ورزشگاه پر از تماشاگر آزادی برگزار شد، توانست با گل به‌خودی دقیقه ۹۲ مدافع الهلال، حریفش را شکست دهد.

پرسپولیس؛ دو روی سکه
برای بازی امشب، پرسپولیس شرایط خاصی دارد. ابتدا به چیزهایی بپردازیم که باعث امیدواری به پیروزی و صعود این تیم به مرحله بعد می‌شود. این تیم غایب بزرگی برای این بازی ندارد. به یاد بیاورید که در آن شکست تلخ ۴برصفر در زمان برانکو، مهدی طارمی، سیدجلال حسینی، کمال کامیابی‌نیا و محمد انصاری به دلایل مختلف غایب بودند و تقریبا ۵۰ درصد ترکیب اصلی این تیم در بازی حضور نداشت اما این بار همه بازیکنانی که در بازی مقابل استقلال تاجیکستان حضور داشتند، امشب هم می‌توانند برای این تیم به میدان بروند.

همه بازیکنان هم آماده هستند و نمایش خوب آنها در بازی تدارکاتی مقابل سپاهان نشان داد که این تیم از نظر فنی و بدنی و حتی روحی آماده است. گلزنی عیسی آل‌کثیر، استراحت کردن مهدی ترابی در دو بازی تیم ملی و کم بازی کردن سرلک هم باعث شد تا آنها بدون خستگی ناشی از انجام دو بازی فشرده و سخت و سفرهای طولانی، آماده بازی برای پرسپولیس باشند. نکته دیگر در پرسپولیس روحیه برنده این تیم است.

پرسپولیسی‌ها مدت‌هاست در لیگ قهرمانان آسیا بدون حتی یک بازی خانگی نمایش‌های خوبی داشته‌اند و نتایجی فوق‌العاده گرفته‌اند و در چند سال اخیر یکی از بهترین و باثبات‌ترین تیم‌های آسیا بوده‌اند که هر تیمی از تقابل با آنها هراس دارد. الهلال هم به‌رغم جذب ستاره‌های گران‌قیمت، تیم شکست‌ناپذیری نیست و اگر استقلال خوش‌شانس بود، حتی می‌توانست با آن تیم ناآماده و نصفه و نیمه هم الهلال را شکست بدهد. تیم عربستانی هنوز هم نتوانسته انتظارات هوادارانش را برآورده کند و کار به جایی رسیده که احتمال اخراج ژاردیم در صورت شکست مقابل پرسپولیس وجود دارد و همین می‌تواند فشار روحی و روانی زیادی را به نیمکت و بازیکنان این تیم تحمیل کند.

به نگرانی‌های‌مان درباره پرسپولیس هم اشاره کنیم. فرسایشی شدن لیگ بیستم و عدم استراحت کافی باعث خواهد شد تا بازیکنان این تیم از نظر بدنی در شرایط ایده‌آلی نباشند و خطر مصدومیت هم آنها را تهدید کند. این در حالی است که الهلال بعد از پایان فصل گذشته لیگ عربستان، استراحت کرده، اردوی پیش‌فصل را برگزار کرده و چند بازی از فصل جاری را هم انجام داده و کاملا در شرایط مسابقه قرار دارد. نکته دیگر حضور فوق‌ستاره‌هایی مثل گومیس، مارگا، پریرا و الدوساری است که هر کدام‌شان می‌توانند در یک لحظه سرنوشت بازی را عوض کنند و بازیکنان پرسپولیس باید مراقب باشند که اشتباهاتی مثل گاف‌های بازیکنان استقلال را در مقابل آنها تکرار نکنند.

تلنگری به فدراسیون فوتبال
همین هفته پیش بود که بازی تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی بعد از کلی ادعا و وعده‌های جذاب، بدون حضور حتی یک تماشاگر در ورزشگاه آزادی برگزار شد. به این فکر کنید که اگر آن بازی با حضور تعدادی هوادار ایرانی برگزار می‌شد، جو استادیوم بعد از گل مساوی ایران چگونه می‌توانست کمر کره‌ای‌ها را خرد کند! حالا چند روز بعد از آن بازی، خبر رسیده که قرار است بازی امشب با امکان حضور ۱۰۰ درصدی هواداران برگزار شود و پرسپولیسی‌ها قطعا باید فشار خردکننده‌ای را تحمل کنند. آن هم بدون هیچ وعده سر خرمنی و بدون کمک خوبان عالم در عربستان!

ترکیب الهلال
رسانه اسپورت ۳۶۰ عربستان ترکیب احتمالی تیم فوتبال الهلال برای بازی امشب برابر پرسپولیس را به شرح زیر معرفی کرد:
دروازه‌بان: عبدالله المعیوف، خط دفاعی: محمد البریک، علی هادی آل بلیهی، جان هیون سو و ناصر الدوساری، خط میانی: سلمان الفرج، محمد ابراهمی کنو، ماتیوس پریرا، خط حمله: سالم الدوساری، موسى مارگا و بافتیمبی گومیس.

کدخبر: ۴۲۰۰۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر