کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۴۸۲۴
تاریخ خبر:

پرسپولیس-الهلال؛ این جذاب‌ترین قرعه ممکن بود

روزنامه هفت صبح | دیروز ظهر‌ مراسم قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد و تیم‌های حاضر در این مرحله حریفان خود را شناختند. بر اساس قرعه‌کشی، پرسپولیس با الهلال بازی می‌کند، النصر عربستان با الوحده امارات روبه‌رو می‌شود، اولسان و چونبوک کره مقابل هم قرار می‌گیرند و ناگویای ژاپن به مصاف پوهانگ کره می‌رود.

مهم‌ترین بازی این مرحله اما تقابل بین پرسپولیس و الهلال عربستان است. فارغ از اینکه یک طرف این مصاف، نماینده کشورمان است، این بازی از جنبه‌های دیگری هم احتمالا مهم‌ترین بازی این مرحله است که چشم‌های زیادی را به خود خیره خواهد کرد. بازی‌های این مرحله در روزهای ۲۴ و ۲۵ مهر در ریاض عربستان برگزار خواهد شد.

انتقام آن شکست تلخ
قهرمان فصل گذشته لیگ برتر و لیگ حرفه‌ای عربستان در حالی مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت که آخرین تقابل دو تیم مربوط به فصل ۲۰۱۷ لیگ قهرمانان آسیا است که پرسپولیس خاطره خوبی از بازی با الهلال در آن فصل ندارد. این دو تیم در مرحله گروهی به مصاف هم رفتند که دو بازی دو تیم در آن مرحله برنده‌ای نداشت و هر دو بازی مساوی شد.

این دو تیم در مرحله نیمه‌نهایی آن تورنمنت، دوباره به هم خوردند که در بازی رفت، الهلال با هت‌تریک عمر خربین و تک گل یاسر الشهرانی حریفش را با نتیجه ۴ بر صفر شکست داد. یکی دو روز قبل از آن بازی، حکم محرومیت چهار ماهه مهدی طارمی و بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس صادر شد و این شوک بزرگی برای پرسپولیس و برانکو ایوانکوویچ بود.

سرخ‌ها در آن بازی سیدجلال حسینی را به دلیل مصدومیت و کمال کامیابی‌نیا را به دلیل محرومیت در اختیار نداشتند و در غیاب این سه بازیکن کلیدی شکستی تلخ و سنگین را پذیرفتند. در بازی برگشت هم دبل گادوین منشا، تاثیری برای پرسپولیس نداشت و آن بازی با تساوی ۲-۲به پایان رسید تا الهلال فینالیست آسیا شود. حالا این دو تیم در شرایطی مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت که پرسپولیس امیدوار است با بردن الهلال انتقام فصل ۲۰۱۷ را از تیم عربستانی بگیرد.

سناریوی تکراری؛ نبرد با حذف‌کننده استقلال!
برای سومین فصل پیاپی، پرسپولیس در مراحل حذفی لیگ قهرمانان آسیا، به مصاف تیمی می‌رود که در مرحله قبلی استقلال را حذف کرده است. در سال ۲۰۱۸، استقلال به عنوان صدرنشین از گروه خود صعود کرده بود و پس از پیروزی بر ذوب‌آهن اصفهان، در مقابل السد قطر قرار گرفته بود و در مجموع دو بازی رفت و برگشت مقابل این تیم ۵بر۳ شکست خورده و از دور رقابت‌ها کنار رفته بود.

پرسپولیس هم پس از صعود از مرحله گروهی، الجزیره امارات و الدحیل قطر را برده بود و سرانجام در مرحله نیمه‌نهایی به السد خورد که استقلال را حذف کرده بود. در بازی رفت در قطر، پرسپولیس با گل دقیقه ۹۰ علیپور السد را برد و بازی برگشت با تساوی یک - یک به پایان رسید. به این ترتیب پرسپولیس، هم انتقام استقلال را گرفت و هم خودش به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.

در سال ۲۰۱۹ هر دو تیم پرسپولیس و استقلال در مرحله گروهی حذف شدند اما یک سال بعد، استقلال در گروه خود دوم و در مرحله یک‌هشتم نهایی حریف پاختاکور ازبکستان شد. شاگردان مجید نامجومطلق در آن بازی ۲ بر یک مغلوب حریف شدند و دوباره از لیگ قهرمانان کنار رفتند اما پرسپولیس السد قطر را برد و در مرحله یک‌چهارم نهایی حریف پاختاکور شد. در این بازی پرسپولیس با دو گل تیم ازبک را شکست داد و باز هم با گرفتن انتقام شکست استقلال، راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.

امسال هم این سناریو تکرار شد. استقلال پس از صعود از گروه مرگ، مقابل الهلال قرار گرفت و در شرایطی بحرانی ۲ بر صفر مغلوب این تیم پرستاره شد و پرسپولیس هم پس از صعود از مرحله گروهی، استقلال تاجیکستان را حذف کرد و حالا به قید قرعه باید مقابل الهلال عربستان قرار بگیرد. این بازی فرصت خوبی برای گرفتن انتقام شکست چهار سال پیش از الهلال و همچنین انتقام باخت استقلال از این تیم است.

انتقام تا فینال
در صورت پیروزی بر پرسپولیس، حساسیت بازی‌های این تیم در لیگ قهرمانان همچنان ادامه خواهد داشت. اگر پرسپولیس بتواند الهلال را شکست دهد و راهی مرحله نیمه‌نهایی شود، با برنده بازی الوحده امارات و النصر عربستان روبه‌رو خواهد شد. تقابل با هر کدام از این دو تیم برای پرسپولیس حساس و نزدیک خواهد بود.

الوحده در مرحله گروهی هم با پرسپولیس همگروه بود و در بازی رفت با یک گل مغلوب این تیم شد و در بازی برگشت تلافی کرد و با همین نتیجه پرسپولیس را برد. این تقابل می‌تواند تکلیف نهایی جدال این دو تیم در آسیا را هم مشخص کند. ضمن این که عمر خربین بازیکن الوحده است. او چهار سال پیش در لباس الهلال مقابل پرسپولیس هت‌تریک کرده بود.

تقابل احتمالی پرسپولیس با النصر اما یک جدال کاملا انتقامی خواهد بود. این دو تیم فصل گذشته در مرحله نیمه‌نهایی مقابل هم قرار گرفتند و این پرسپولیس بود که در ضربات پنالتی پیروز شد. اما بعد از این بازی، باشگاه النصر از پرسپولیس به اتهام استفاده از چند بازیکن غیرمجاز شکایت کرد.

شکایت این تیم توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا رد شد اما النصری‌ها دست بردار نبودند و به CAS هم شکایت کردند و هنوز منتظر پاسخ این دادگاه هستند و البته مدعی شده‌اند که رای احتمالا به سود این تیم خواهد بود. این اتفاقات باعث خواهد شد تا تقابل احتمالی پرسپولیس و النصر، یکی از انتقامی‌ترین بازی‌های تاریخ لیگ قهرمانان آسیا باشد. در نهایت در منطقه شرق، اولسان کره جنوبی هم حضور دارد که اگر به همراه پرسپولیس به فینال برسد، بازی نهایی فصل قبل تکرار خواهد شد.

کدخبر: ۴۱۴۸۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر