کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۴۴۴۹
تاریخ خبر:

پرسپولیس از آنچه در جدول می‌بینیم به استقلال نزدیک‌تر است!

روزنامه هفت صبح | در فاصله ۵ هفته تا پایان فصل، اختلاف ۴ امتیازی با تیم دوم جدول، قاعدتا باید حاشیه امن مناسبی باشد و استقلال را در شرایط روحی و روانی بهتری نسبت به پرسپولیس قرار دهد اما شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد این اختلاف امتیاز کمتر از چیزی است که به نظر می‌رسد و این احتمال وجود دارد که در هفته‌های باقی مانده همه چیز عوض شود. این اتفاقی است که همین دو سه روز پیش در لیگ یک رخ داد و ملوان اختلاف ۵ امتیازی با مس کرمان را از دست داد و در دو هفته صدر جدول را به این تیم واگذار کرد.

بازی‌های باقی مانده
استقلال تا پایان فصل ۳ بار در آزادی و دو بار در اهواز و رفسنجان به میدان خواهد رفت. بازی خارج از خانه مقابل فولاد و مس اگر سخت‌تر از تقابل با سپاهان در نقش جهان نباشد، آسان‌تر هم نیست. فولاد این روزها در بهترین فرم خود به سر می‌برد و در خانه تیمی کاملا زهردار است که می‌تواند مثل چند فصل اخیر، استقلال را هم شکست بدهد. مس هم پس از چند هفته ناکامی، سرانجام با پیروزی بر فجر از بحران خارج شده است.

این تیم با توجه به شرایط استقلال و پرسپولیس می‌تواند با گرفتن مجوز حرفه‌ای، سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را هم تصاحب کند و برای پیروزی در بازی‌های پیش‌رو انگیزه‌های زیادی دارد. ۳ بازی خانگی استقلال مقابل تیم‌های شانزدهم، پانزدهم و چهاردهم جدول است! ۳ تیم قعرنشین که در نگاه اول پیروزی بر آنها کار سختی به نظر نمی‌رسد اما واقعیت این است که برای هر ۳ تیم، تقابل با استقلال و همچنین سایر بازی‌های باقی‌مانده‌شان، یک بازی مرگ و زندگی است.

این تیم‌ها در فاز دفاعی آمار ضعیفی دارند و روی کاغذ استقلال می‌تواند به راحتی از آنها ۹ امتیاز بگیرد، اما واقعیت این است که پدیده در ۵ بازی آخر خود نباخته و نفت هم فقط یک بار شکست خورده است. شرایط فجر البته کمی بحرانی است اما این تیم هم تا روز آخر شانس بقا دارد و در هفته آخر باید به مصاف استقلال برود و چه بسا برای جلوگیری از سقوط مجبور به شکست دادن استقلال باشد که در آن صورت کار برای استقلال سخت خواهد شد.

روند نزولی استقلال
باید قبول کرد که تیم فرهاد مجیدی کمی افت کرده است. این تیم اگر چه هنوز نباخته اما در ۶ بازی آخر خود در لیگ برتر فقط دو پیروزی داشته و در ۳ بازی آخرش هم طعم برد را نچشیده است. آنها در جام حذفی هم با باخت مقابل نساجی حذف شدند. در واقع استقلال در ۷ بازی آخر خود در تمام تورنمنت‌ها تنها دو بار برنده شده و این ضعیف‌ترین مقطع آبی‌ها در این فصل است. ضعف در فاز هجومی سرانجام در هفته‌های پایانی برای مجیدی دردسرساز شده است.

شاگردان او در ۵ بازی آخر فقط ۳ گل زده‌اند که هر ۳ روی سانتر از جناحین بوده است! تصمیمات اشتباه در یک‌سوم دفاعی حریف باعث از دست رفتن موقعیت‌های زیادی برای استقلال شده و حتی گاهی اجازه نداده که موقعیتی ساده شکل بگیرد! در همین بازی با سپاهان، اشتباه مهدی‌پور در حمله پایه‌گذار گل تساوی سپاهان شد. اگر حکم کمیته انضباطی را محاسبه نکنیم، استقلال در ۲۵ بازی فقط ۳۱ گل زده است! برای صدرنشین یک لیگ، این آمار عجیب نیست؟

احتمال تغییر رای کمیته استیناف
پرونده بازیکن گابنی گل‌گهر با رای کمیته استیناف بسته شده بود اما با انتشار مدارک جدید و یک فایل صوتی که نشان می‌داد این رای با فشار و هدایت از خارج فدراسیون صادر شده، ممکن است سرنوشت پرونده و حتی لیگ برتر عوض شود. رئیس کمیته استیناف هم خبر از بررسی درخواست باشگاه گل‌گهر برای اعاده دادرسی داده است.

او البته مدعی شده که الزامی برای برگزاری جلسه جدید نیست اما به هر حال مدارک جدید و فایل صوتی جنجالی و همچنین تحرک عجیب پرسپولیسی‌ها در فضای مجازی برای بررسی مجدد این پرونده می‌تواند استقلال را تحت فشار روحی و روانی زیادی بگذارد. فقط یک لحظه تصور کنید که این رای عوض شود و فاصله دو تیم در جدول به دو امتیاز برسد!

بازی‌های پرسپولیس آسان‌تر است؟
روی کاغذ به نظر می‌رسد پرسپولیس بازی‌های دشوارتری در پیش دارد. آنها باید با سپاهان رده سومی در شهر ثالث بازی کنند و در تبریز به مصاف تراکتور بروند و با ذوب آهن هم در اصفهان روبه‌رو شوند. اما واقعیت این است که این ۳ تقابل برای حریفان پرسپولیس خیلی اهمیت ندارد.

جایگاه سومی سپاهان تا حدود زیادی تثبیت شده، ذوب‌آهن هم خیالش بابت بقا راحت شده و تراکتور هم فاصله نسبتا مطمئنی با کاندیداهای سقوط پیدا کرده است. در واقع سخت‌ترین بازی‌های پرسپولیس هم مثل استقلال، دو بازی با پدیده و فجر ته جدولی است. مرور بازی‌های باقی مانده دو تیم نشان می‌دهد که استقلال ۵ بازی حیثیتی یا مرگ و زندگی دارد اما پرسپولیس فقط در دو یا سه بازی مقابل تیم‌هایی قرار می‌گیرد که نتیجه برای‌شان مهم است.

کدخبر: ۴۵۴۴۴۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر