پرسش و پاسخ فیلم سه کام حبس
روزنامه هفت صبح | سامان سالور کارگردان، محسن تنابنده، پریناز ایزدیار و عوامل دیگر در پردیس ملت برای نشست پرسش و پاسخ فیلم «سه کام حبس» حاضر شدند تا به سوالات خبرنگاران پاسخ بدهند.
* سامان سالور کارگردان سهکام حبس : ساخت این فیلم سه سال زمان برد. تلاش ما بر این بود که جنبه دیگری از اعتیاد و ضربهای که به خانواده میزند را به تصویر بکشیم. بسیاری فیلمها با موضوعات اجتماعی ساخته میشوند و ساخت این فیلم سه سال زمان برد. تلاش ما بر این بود که جنبه دیگری از اعتیاد و ضربهای که به خانواده میزند را به تصویر بکشیم. از نظر من فراگیری اعتیاد در جامعه موضوع مهمی است و امیدوارم این فیلم تلنگری برای این افراد باشد که زندگی خانوادگیشان را تباه نکنند.
اگر فیلم موفق شده باشد آینهای در برابر جامعه گرفته باشد مخاطبش همه کسانی هستند که با قصه ارتباط برقرار میکنند. به خصوص نوجوانهای یازده دوازده سالهای که اعتیاد در پیرامونشان و در هر فضایی که به آنها ربط دارد وجود دارد. جدای از مردم امیدوارم کسانی که میتوانند قدمی برای رفع مشکلات مردم بردارند هم باید این فیلم را ببینند. افرادی که میتوانند کاری کنند که ما به هم عشق بدهیم.بازی تنابنده یکی از ویژگیهای بارز فیلم بود و با ایدههایی که میداد باعث شد قصه سر و شکل بهتری بگیرد.او بازی خودش در «لامپ۱۰۰» را تکرار نکرد.
قصه «سهکامحبس» قصه پلیس نبود و بیشتر میخواستیم در تار و پود فیلمنامه پلیس نقش پررنگتری داشته باشد.فکر نمیکنم استفاده از بازیگر یا قصهای که جذاب باشد منافاتی با نوگرایی داشته باشد. صحنههای ابتدایی فیلم فرمی است که من دوست دارم. شرایطی برای زن قصه پیش میآید، زندگیاش به قهقرا میرود و مجبور به خردهفروشی مواد میشود.
ما متهم شدیم که چرا هیچ کورسوی امیدی در فیلم نگذاشتیداما زن قصه همه تلاش خود را برای حفظ زندگیاش انجام داد. وقتی در پلان آخر تصویر پاک شدن خالکوبی روی دست نسیم را میبینیم به معنای شروع یک زندگی جدید است. در سینما در تلخترین لحظات نباید کورسو را ببینید.آقای امینپور سرمایهگذار فیلم دغدغه مالی نداشت و از ابتدا برای ساخت فیلم بحث سودآوری نشد. از سویی به نظرم در سالهای اخیر اتفاقهای خوبی در اکران فیلمهای اجتماعی رقم خورده است.
* محسن تنابنده: راجع به فیلمنامه من به همان اندازه در کنار کار بودم که خانم ایزدیار و دیگران. نه تنها قبل از تولید اثر که در هنگام کار هم همه با هم و در کنار هم بودیم و تمرینهای قبل از فیلم کمک کرد تا به خانم ایزدیار نزدیک شویم و فکر میکنم کمک کرده تا ایفای این نقش درست از کار در بیاید و بازی با خانم ایزدیار برای من تجربه خوبی بود.اگر فضا و امکانات لازم در اختیار این نوع فیلمها باشد میتوانند به فروش خوبی در گیشه برسند.
* پریناز ایزدیار: تجربه با آقای تنابنده یکی از بهترین اتفاقها و تجربیات دوران بازیگری من بود. چرا که او حواسش به بازیگر رو به روی خودش هست و این باعث میشود که بازیگر با خیال راحتتری با نقش ارتباط برقرار کند.سعی میکنم در نحوه بازی کردنم اغراق وجود نداشته باشد و سعی کردم کاراکتر متفاوتی را بازی کنم که باور پذیر باشد.یک چیزهایی هستند که به شخصیت واقعی من مربوط میشوند و حذف کردن یا تکرار کردنش میتواند خوب نباشد. من سعی میکنم در نحوه بازی کردنم اغراق وجود نداشته باشد و سعی کردم کاراکتر متفاوتی را بازی کنم که باور پذیر باشد.